Batterij problemen
-
Vandaag rondje IJsselmeer gereden en ik merkte dat de batterij leeg liep alhoewel ik hem op een sp connect draadloze lader heb.
Wie heeft er ook problemen mee !
-
@William-17 het is een bekend probleem waar wel aan gewerkt wordt maar de devs zijn afhankelijk van de medewerking van Here
-
@William-17 Ik heb de MyRoute App vandaag voor het eerst geprobeerd en ervaar hetzelfde.
Dit maakt de App vrij nutteloos.
Ik gebruik deze telefoon en de SP connect draadloze lader al jaren probleemloos met TomTom en met GoogleMaps.
Ik zie in het MRA community forum dat dit probleem ook al meer dan een jaar speelt.
-
@Marcel-van-Bodegom said in Batterij problemen:
Ik zie in het MRA community forum dat dit probleem ook al meer dan een jaar speelt.
Dan heb je ook vast (meermaals) gelezen dat dit probleem bij HERE ligt en dat HERE dit ook erkend heeft. Dat MRA als een van de vele klanten van HERE niet over prioriteitstelling gaat van HERE, lijkt me vrij evident.
Dat dit probleem vervelend is, klopt als een bus. Ikzelf ondervind ook problemen hierdoor, maar de toon van de geciteerde zin doet suggereren dat je vindt dat MRA hier meer aan kan doen, maar dat is gewoon niet waar.
-
@Stefan-Hummelink Ik heb een overeenkomst met MRA niet met Here.
Here is voor mij geen partij.
-
@Marcel-van-Bodegom je hebt helemaal gelijk over het gedeelte waar je zegt dat je een overeenkomst hebt met MRA. Verder gaat het redenering mank. Je zegt dat de app nutteloos is een t dat wringt de schoen. Je sabelt een schitterende app neer vanwege 1 aspect dat bovendien geheel buiten de invloed van MRA ligt.
Om niet negatief te eindigen nog een tip.
Als je een draadloze oplader gebruikt moet je er wel voor zorgen dat die voldoende stroom levert anders gaat het minder goed kunnen. -
@William-17
Ik ben sinds kort gebruiker van de Next (Life) maar voor mij nagenoeg ook niet te gebruiken door het stroom verbruik. Ik heb de Android telefoon op een 2 amp. lader maar toch loopt de telefoon langzaam leeg. Hierdoor worden langere routes onmogelijk om te rijden.Ik wilde mijn TomTom Go abonnement opzeggen maar zolang dit probleem er is ( en dat is al enige tijd lees ik...) hou ik die er nog maar even bij.
Het is een mooie app, zeker, veel mogelijkheden en opties maar het hoofddoel is routes rijden en daar schiet de huidige versie in tekort is mijn mening.
En ja, ik lees ook dat Here de schuldige is maar wellicht dan maar andere kaarten gaan gebruiken in de toekomst??
-
@Frans-van-Son said in Batterij problemen:
En ja, ik lees ook dat Here de schuldige is maar wellicht dan maar andere kaarten gaan gebruiken in de toekomst??
Als dat heel eenvoudig zou zijn, dan was dat wellicht al gebeurd! Als je als bedrijf een weg kiest en dat pad inslaat, dan is het misschien wel eenvoudig om een andere kaart leverancier te kiezen, maar de benodigde ontwikkeltijd o.b.v. de huidige keuze gooi je dan zo door het putje en daarmee ook een emmer geld!
-
@Rob-Verhoeff Ik snap jou reactie maar als er veel gebruikers achter komen dat het zo niet werkt dan zou er toch iets moeten gebeuren lijkt me. Afwachten dat Here met een oplossing komt kan dan nog wel eens heel lang gaan duren. Tot die tijd is de app dan voor veel gebruikers niet of nauwelijks te gebruiken.
-
@Frans-van-Son Vanuit MRA is er regelmatig contact met Here en wordt er serieus meegedacht over een oplossing. Alleen gaat MRA niet over de ontwikkelcapaciteit bij Here...
-
@Rob-Verhoeff Nee, ook dat begrijp ik. Maar ik merk dat ik zo weinig heb aan deze navigatie. Nogmaals het is een mooie app veel mogelijkheden e.d. maar als ik er op straat niks aan heb dan zijn al die mooie mogelijkheden voor mij nutteloos...
-
@Frans-van-Son Ook die snap ik. En bijzonder dat sommige telefoons er gevoeliger voor zijn dan anderen!
-
@Rob-Verhoeff Ik zie hier terug dat het probleem al sinds vorig jaar zomer speelt en ook bekend is bij MRA. Ik begrijp dat Here op de hoogte is maar vooralsnog blijkbaar geen haast maakt om het probleem te fixen.
Omdat ik nog in de 14 dagen bedenktijd zit heb ik het abonnement (voorlopig) laten stopzetten.
Als het probleem opgelost is probeer ik het nog wel een keer want de app bied zoveel moois om een route nog leuker te maken. Maar ja, als je de route niet af kunt maken omdat de telefoon te zwaar belast word heb ik er niks aan. -
@Marinus-van-Deudekom Dankjewel voor de tip. Ik heb een QC3.0 voeding naar de draadloze lader. De telefoon laad ook op met Fast Charging als de MRA Next App niet draait, heb nog een rondje extra gereden om dat te testen.
Support heeft het voor mij naar tevredenheid opgelost. Ik sta weer op een Basic abonnementje zonder MRA Next.
-
@Marcel-van-Bodegom hoi Marcel
Ik heb op mijn fiets ook een nieuwe voeding gezet omdat via mijn wireless quadlock mijn phone ook maar krap aan bij kon houden met laden. Komend weekend ga ik die uitgebreid testen tijdens ons motor weekend. Ik ben benieuwd of de qc4 die ik dan zou moeten hebben meer succes op gaat leveren. Ik laat het resultaat wel weten natuurlijk, goed of nog niet goed genoeg.
Het blijft een super app los van het laad probleem dat zoals al veel betoogd helaas niet binnen de circel van invloed van onze Devs ligt. -
Niet iedere wireless charger kan genoeg stroom leveren. Sommige leveren 10W (of nog niet eens) en andere kunnen 15W leveren.
En dan is de vraag ook nog of de telefoon dat accepteert. Want ik heb gemerkt dat niet iedere telefoon alle hogere wattages accepteert. (mijn telefoon maar 7.5W bijvoorbeeld).
En de kabel/voeding is van levensbelang. Als die de stroom niet kan leveren houd het ook op.Ik gebruik nu de quadlock voeding en de USB rechtstreek in mijn telefoon. En dan nog werkt het niet in alle gevallen. Op mijn oudere Ulefone 7 loopt de telefoon nog steeds leeg.
Op mijn Samsung A32 werkt dat prima.
Mijn wederhelft heeft weer een ander merk (wel Android) en daar werkt het ook prima.
Ik gebruikt de voeding van Quadlock overigens.Wat heb ik gelezen op het forum zijn er hoop variabele waardoor het bij sommige werkt en bij andere niet.
Erg jammer natuurlijk, maar anderzijds geloof ik ook gelijk dat ze bij MRA hier wel conclaaf mee zijn met HERE.
Het werkt op de Samsung A32 dus ik heb er geen moeite mee. Ik kan mij wel voorstellen dat als je het aanschaft en dit gebeurd er flink de pest in hebt.Wellicht dat iemand van MRA wellicht eens een tipje van de sluier kan geven. Ik denk aan dat ze meer informatie hebben m.b.t. de variabele waarom het bij sommige wel en ander niet voorkomt.
Of is het een "zwart gat"? Dat kan, weet ik uit ervaring, ook voorkomen. -
Naast het mindere vermogen van een draadloze oplader zorgt deze ook voor meer warmte. Hierdoor wordt de smartphone sneller te warm en gaat dan bijvoorbeeld eerder de helderheid van het scherm terug regelen of, in het ergste geval, schakelt eerder geheel uit.
-
een Bixby routine die ik standaard laat starten als ik m'n telefoon aansluit op motor om stroomverbruik omlaag te krijgen, wellicht helpt het wat:
-
@Edwin_M Dat is een hele goede tip. Ook als je de MRA Next App niet gebruikt.
Ik weet nog wel een paar instellingen die ik wil automatiseren als ik de telefoon op de motor gebruik.
Daar ga ik even mee stoeien. -
@Marcel-van-Bodegom met hoeveel Watt laad deze dan op? Misschien is de gewoon te weinig.
Heb zelf 2 powerbanks, bij de een zie ik de batterij teruglopen tijdens navigatie en bij de andere is deze in een mum van tijd vol