Route of track
-
Ik heb al verschillende routes geprobeerd te rijden met MyRoute app
Ik heb routes en of track er op gezet.
Toch telkens als ik met mensen een route rij is deze anders dan die van Garmin en zie ik op mijn MyRoute app een blauwe en een witte lijn en dan gaat de blauwe bijvoorbeeld links af en de witte rechtdoor.
Later blijkt dat de witte eigenlijk de route is maar hij blijft telkens een weer een blauwe straat naar links verder door aangeven.
Links of recht als voorbeeld dat maakt niet uit.
Ik durf op dit moment geen route voor te rijden omdat deze heel anders is als door de maker bedoelt.
En het maakt niet uit of ik een route of een track gebruik.
Als ik de TomTom go app gebruik heeft hij wel de correcte route.
Heb ik een stelling niet goed staan of zo.
Wat doe ik foutM vr gr Jos
-
Wat doe ik foutVoldoende routepunten opnemen. Ik zet minimaal een routepunt op iedere weg die ik aandoe. En dan niet vlakbij een kruising/splitsing of rotonde, maar gewoon ergens midden op de weg tussen twee splitsingen.
Toen ik nog met de Garmin reed stelde ik die als volgt in (de TomTom ken ik niet maar heeft wellicht gelijksoortige opties):
- herberekenen uit
- kortste weg
- vermijden van onverharde wegen, tolwegen, seizoensgebonden wegafsluitingen, nauwe paden etc.
-
@jRWing said in Route of track:
Ik heb al verschillende routes geprobeerd te rijden met MyRoute app
Ik heb routes en of track er op gezet.
Toch telkens als ik met mensen een route rij is deze anders dan die van Garmin en zie ik op mijn MyRoute app een blauwe en een witte lijn en dan gaat de blauwe bijvoorbeeld links af en de witte rechtdoor.
Later blijkt dat de witte eigenlijk de route is maar hij blijft telkens een weer een blauwe straat naar links verder door aangeven.
Links of recht als voorbeeld dat maakt niet uit.
Ik durf op dit moment geen route voor te rijden omdat deze heel anders is als door de maker bedoelt.
En het maakt niet uit of ik een route of een track gebruik.
Als ik de TomTom go app gebruik heeft hij wel de correcte route.
Wat doe ik foutM vr gr Jos
Jos, ik heb juist het zelfde probleem zit ook te wachten om een oplossing.
-
Deel de url van de route eens, zorg wel dat deze openbaar staat.
-
@Rob-Verhoeff ik rij niet meer met een Garmin en daar weet ik alles van.
Ik rij nu met MyRoute-app of TomTom go
Alleen on route doet raar maar dat kun je lezen in mijn vraag -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/9722699?mode=share route
https://www.myrouteapp.com/route/open/9722698 Spoor
Gemaakt voor Garmin op
Zou toch niet aan de gpx mogen liggenGraag jou reactie
M vr gr
Jos Reintjes -
ik rij nu met MyRoute-app of TomTom go
Alleen on route doet raar maar dat kun je lezen in mijn vraagDat klopt, heb ik ook gelezen. Was meer ter illustratie omdat je ook aangeeft dat je met TomTom rijdt.
Bij het navigeren van de track kan het gebeuren dat als je van de track afwijkt je een herberekening krijgt om weer "on track" te komen. Ik rij eigenlijk nooit een track. Kan ook niet aangeven wat je daarin verkeerd zou doen. Als je met de MRA-app navigeert dan blijft mijn advies overeind om voldoende routepunten op te nemen in je route. -
@Rob-Verhoeff
Dus een track of spoor want die heeft juist de meeste route punten en is voor ieder navigatie systeem hetzelfde.
En dat is een route niet die is afhankelijk van kaart update instelling Garmin in geval van Garmin of instelling TomTom en overige systemen als je bv een track laad in Garmin dan moet je hier een route van maken om te kunnen rijden dit is juist om versie uit te sluiten en dus de route te rijden zoals de maken bedoelt heeft. -
@jRWing En daar gaat het wel eens mis... Een track in MRA heeft maar twee routepunten. Begin en einde. Geen idee hoe het dan kan dat je van de track af wordt gestuurd? Wellicht verkeersinfo die bepaalt dat je toch in een andere richting moet rijden om bij het eindpunt te komen? Probeer eens een route van zo'n track te maken en dan nog eens navigeren met de MRA-app. Als ik een route rij, dan wil ik ook de route volgen zoals ik hem heb gemaakt. Met een route met voldoende punten raak ik dan ook nooit van het spoor af
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/9722699?mode=share route
https://www.myrouteapp.com/route/open/9722698 Spoor
Gemaakt voor Garmin op
Zou toch niet aan de gpx mogen liggenGraag jou reactie
M vr gr
Jos ReintjesHallo Jos,
De url's die je deelt zijn beide tracks, daar moet je dus eerst een route van maken door op + Bewerkt route-track te klikken.
Daarna wel even de route controleren of deze gelijk is aan de (route)track en de routepunten goed op de weg leggen.