New update! (4.2.0) In-app MRA Routeplanner
-
@Con-Hennekens said in New update! (4.2.0) In-app MRA Routeplanner:
@Cookie-On-Tour, These ARE the release notes
LOL okay, so no improvements or fixes to the sound issues....
-
@Cookie-On-Tour correct
-
@Corjan-Meijerink ik had anders meteen problemen, app liep vast nadat ik wilde proberen ( weet niet of het überhaupt kan ) route overslaan functie, app crashte en kon helemaal opnieuw beginnen want zelfs de route werd niet opgeslagen zoals dat normaliter wel het geval was
-
i managed to use the in-app routeplanner while touring recently due to a road closure, i had to re-plan the next day's ride and i must report that it worked extremely well, and it was very easy to use, excellent bit of work MRA gang
-
@marc-van-der-heijden jammer dat de app vastliep. Je moet bij de in app planner de route wel opslaan anders dan in de web versie. Die stap heb je niet kunnen doen dus ook niks opgeslagen.
-
@marc-van-der-heijden dat kan ook gewoon gebeuren hoor Gaat vaker goed dan fout en foutjes zijn op te lossen. Heb je bij je andere bericht al gevraagd of het te reproduceren is.
-
@paul69 awesome!
-
@marc-van-der-heijden said in New update! (4.2.0) In-app MRA Routeplanner:
@Corjan-Meijerink ik had anders meteen problemen, app liep vast nadat ik wilde proberen ( weet niet of het überhaupt kan ) route overslaan functie, app crashte en kon helemaal opnieuw beginnen want zelfs de route werd niet opgeslagen zoals dat normaliter wel het geval was
Gebeurde dat direct na de app update? Ik heb wel vaker gemerkt dat direct na een update niet alles vlekkeloos werkt. In mijn beleving komt dat door het updaten van een draaiende app. Ik maak er een goede gewoonte van om na een update de app een keer geforceerd te sluiten (niet wegswipen, maar force-close vanuit de Android settings - apps). Een reboot zou natuurlijk hetzelfde resultaat hebben.
-
Great work.
Thank you for all the effort put in.
Richard
-
Hallo, ich finde die offline Planung als gelungen und hilft mir sehr bei doch noch einigen Standorten mit schlechtem oder keinem Internet. Einen grossen Haken hat es aber für mich immer noch.
Ich plane die langen Strecken lieber auf einem Tablet als auf dem Smartphone. Wenn ich nun auf dem Tablet im Offline Modus plane und danach die Route speichere, wird diese bei den Downloads nur auf dem Tablet gespeichert. Ich habe bisher keine Möglichkeit gefunden, diese Route auf dem Smartphone für die Navigation zu speichern oder sogar als Export auf das Garmin Zümo XT2 (via Tread App) zu bringen.
Habe ich etwas übersehen? -
@Marius-Gross no that’s correct!
We need to implement that and will be added in the next updateFor now a workaround is to modify the route from the downloads folder when you got internet and then you will be able to save it online too!
-
@Con-Hennekens said in New update! (4.2.0) In-app MRA Routeplanner:
Gebeurde dat direct na de app update? Ik heb wel vaker gemerkt dat direct na een update niet alles vlekkeloos werkt. In mijn beleving komt dat door het updaten van een draaiende app. Ik maak er een goede gewoonte van om na een update de app een keer geforceerd te sluiten (niet wegswipen, maar force-close vanuit de Android settings - apps). Een reboot zou natuurlijk hetzelfde resultaat hebben.
vanuit Android ken ik het, in de iPhone is het volgens mij gewoon app sluiten, ik sluit sowieso vaak apps
-
in de iPhone is het volgens mij gewoon app sluiten,
Op de iPhone moet je vanaf de onderkant van het scherm omhoog vegen. Daarna swipe je naar links of rechts om de app te zoeken die je wilt stoppen. Als je de app dan in beeld hebt in de voorvertoning, dan veeg je die app naar boven om hem gedwongen te stoppen.
ik sluit sowieso vaak apps
Ik laat ze altijd actief. Op een iPhone is het onnodig om je apps af te sluiten. Vaak wordt gedacht dat het de batterijduur verlengt als je een app volledig afsluit. De meningen zijn daarover verdeeld maar Apple zelf zegt dat het alleen nodig is als een app niet meer reageert.
-
@Corjan-Meijerink any chance of adding the Google maps skin to the planner? Using the existing colour scheme makes it hard to distinguish what's what. Thanks
-
This post is deleted! -
@JP-d, If overlays are made available, I would prefer Michelin
-
hi @JP-d
i did reply to you your post but then realised you were referring to the in-app routeplanner and not the web planner,
-
Guten Abend @Marius-Gross
Ich plane die langen Strecken lieber auf einem Tablet als auf dem Smartphone. Wenn ich nun auf dem Tablet im Offline Modus plane und danach die Route speichere, wird diese bei den Downloads nur auf dem Tablet gespeichert. Ich habe bisher keine Möglichkeit gefunden, diese Route auf dem Smartphone für die Navigation zu speichern oder sogar als Export auf das Garmin Zümo XT2 (via Tread App) zu bringen.
Habe ich etwas übersehen?Wenn du ein iPad nutzt dann kannst du die Route via AirDrop an das iPhone schicken oder bei Android existiert Quick Share oder du Installierst dir die Tread App auf Tablet und verbindest dich mit dem Zumo XT2.
-
@JP-d 2nd the Google Maps overlay. It shows much more road way options.
-
@JP-d I agree more options in the App RoutePlanner would be great,
as the App RoutePlanner is new I am sure this will fill out in time & I hope that along with map layers they are able to include the comparison of routes between the different routing algorithms, Here, TomTom & OPenStreetMap
for me the route comparison function is probably the greatest asset/selling point of MRA as I create routes for groups of riders with multiple different navigation devices@Con-Hennekens the Michelin map layer is nice, I used the paper versions for many years, the green highlighted roads were a must ride
Now for me a beautiful map layer in MRA is the OpenTopo map, I think the detail / contrast is great for showing twisty roads. It is just a shame the server can be slow to deliver the tiles