• Categories
  • Awards
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
  • Support
  • Login
Back to MyRoute-app

MRA Community Forum

• Login
  • Search
  • Categories
  • Awards
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
  • Support

Routepunten overslaan zonder reden

[App] Problems, Bugs and other Issues
4
10
577
Loading More Posts
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • BikeLover690
    BikeLover690 last edited by 23 Jun 2024, 21:32

Tijdens het navigeren komt de melding op het scherm dat ik een routenpunt heb overgeslaan, maar die ligt nog voor me op bv 100m, eenmaal die daarmee begint blijft het opvolgen. Heel ambetant.
    Het automatisch switchen van on naar offline modus hielp ook niet, dan werd ik terug geleid naar een reeds. gepasseerd routepunt.
    Gereden regio was Luxemburg, waar soms veel of weinig gsm bereik is.

Nomko Nomden Bouke Ent 2 Replies Last reply 24 Jun 2024, 08:26 Reply Quote 0
    • Nomko Nomden
      Nomko Nomden @BikeLover690 last edited by Nomko Nomden 24 Jun 2024, 05:54 24 Jun 2024, 05:03

@BikeLover690
      Even een vraag, is deze route punt een "zachte" routepunt of een "harde" route punt?

De 1ste kan je rustig overslaan zonder gevolgen/meldingen, de 2de moet je rijden, anders krijg je een melding.

"zachte" routepunt:
      8d7dd83c-3114-4ab5-9450-35ab627be790-image.png

"harde" routepunt:
      f348fee2-9b8a-4fce-80bb-98cfd9d4262e-image.png

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

Bouke Ent BikeLover690 2 Replies Last reply 26 Jun 2024, 13:01 Reply Quote 0
      • Bouke Ent
        Bouke Ent @Nomko Nomden last edited by 24 Jun 2024, 08:23

@Nomko-Nomden moet dus viapunt zijn want anders krijg je geen melding dat het overgeslagen gaat worden.

Nomko Nomden 1 Reply Last reply 24 Jun 2024, 09:14 Reply Quote 0
        • Bouke Ent
          Bouke Ent @BikeLover690 last edited by 24 Jun 2024, 08:26

@BikeLover690 heb ik ook gehad en dat was wel met oude versie. na update had ik het niet meer. heb je wel laatste versie ?

persoonlijk gebruik ik optie niet meer omdat ik zelf wel bepaal bij afwijken wat mijn volgende punt zal worden waar ik route weer oppak.

1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • Nomko Nomden
            Nomko Nomden @Bouke Ent last edited by 24 Jun 2024, 09:14

@Bouke-Ent said in Routepunten overslaan zonder reden:

@Nomko-Nomden moet dus viapunt zijn want anders krijg je geen melding dat het overgeslagen gaat worden.

dat bedoel ik met "zachte" routepunt...

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

Bouke Ent 1 Reply Last reply 24 Jun 2024, 16:00 Reply Quote 0
            • Bouke Ent
              Bouke Ent @Nomko Nomden last edited by 24 Jun 2024, 16:00

@Nomko-Nomden ts geeft aan dat er punten worden overgeslagen dus het moeten dus Via punten zijn. ik heb dat ook met een oude versie gehad op android maar na update was dat over. volgens mij is er ook een bericht geweest dat het overslaan van via punten scherper gezet zou worden.

Rob Verhoeff BikeLover690 2 Replies Last reply 26 Jun 2024, 13:05 Reply Quote 0
              • Rob Verhoeff
                Rob Verhoeff @Bouke Ent last edited by Rob Verhoeff 24 Jun 2024, 18:22 24 Jun 2024, 18:17

@Bouke-Ent Viapunten (handjes) worden nooit automatisch overgeslagen. Alleen vormingspunten (druppels) kan je automatisch overslaan als dat in je menu is ingesteld. Het algoritme om punten automatisch over te slaan is inderdaad aangepast en acteert nu weer wat conservatiever. M.a.w. je wordt teruggestuurd naar een vorige punt tot er een x-aantal herberekeningen zijn geweest en er geen punt dichterbij is.

@Nomko-Nomden said in Routepunten overslaan zonder reden:

dat bedoel ik met "zachte" routepunt...

Daarom is het handiger om de notatie van MRA zelf te gebruiken en niet te spreken over hard en zacht. Viapunten (handjes) en vormingspunten (druppels).

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
                iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
                Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
                Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

Bouke Ent 1 Reply Last reply 24 Jun 2024, 18:21 Reply Quote 1
                • Bouke Ent
                  Bouke Ent @Rob Verhoeff last edited by 24 Jun 2024, 18:21

@Rob-Verhoeff said in Routepunten overslaan zonder reden:

@Bouke-Ent Viapunten (handjes) worden nooit automatisch overgeslagen. Alleen vormingspunten (druppels) kan je automatisch overslaan als dat in je menu is ingesteld. Het algoritme om punten is inderdaad aangepast en acteert nu weer wat conservatiever. M.a.w. je wordt teruggestuurd naar een vorige punt tot er een x-aantal herberekeningen zijn geweest en er geen punt dichterbij is.

bedankt voor correct.

• BikeLover690
                    BikeLover690 @Nomko Nomden last edited by 26 Jun 2024, 13:01

@Nomko-Nomden het gaat om zachte routepunten

• BikeLover690
                      BikeLover690 @Bouke Ent last edited by 26 Jun 2024, 13:05

@Bouke-Ent ja ik heb de laatste versie

• 1 / 1
                      3 out of 10
                      • First post
                        3/10
                        Last post
                      ACTIVE USERS
                      POPULAR TOPICS
                      • Android Auto gebruikers

about 13 hours ago
                      • Closed Roads not recognised (HERE, TomTom) in Montenegro

about an hour ago
                      • Geen geluid

about 9 hours ago
                      MY GROUPS