14 Jul 2024, 11:38

Ik heb net 12 dagen in Noorwegen gereden met zowel de Zumo-XT(1) als de MRA via de Carpuride W702. De gereden routes heb ik thuis in Basecamp gemaakt voor de Zumo en als track geëxporteerd om ze in MRA te kunnen gebruiken.
In MRA heb ik de tracks geïmporteerd en ze omgezet naar routes.
Vervolgens heb ik bij het rijden zowel de route als de track zichtbaar gehad op de Zumo maar ook vanuit MRA op de Carpuride.
Ik moet zeggen, beide schermen bevielen me goed en waren zowel met daglicht, zon of regen goed afleesbaar. De Carpuride deed daarbij niet onder voor de Zumo. Na een paar dagen zo gereden te hebben (met zowel de Zumo als de Carpuride met MRA) besloten om de Zumo maar eens niet te gebruiken.
Dat ging op zich prima maar ik liep tegen één puntje aan; de MRA navigatie op Android auto laat zich niet handmatig in en uitzoomen via het scherm en je kunt het scherm niet "schuiven". Dan moet je de telefoon gebruiken en dat is lastig tijdens het rijden.
Op de Zumo kun je wel in en uitzoomen via het scherm en ook de kaart via het scherm verschuiven.
Maar dat zijn dan ook de enige puntjes waar ik tegenaan liep.
Voor mij is het een goede vervanger voor de Zumo, al zal ik die er nog wel bij blijven gebruiken. Al was het alleen maar voor het inzoomen en/of het verschuiven van de kaart om die even te bekijken.