Track wil enkel bij beginpunt beginnen??
-
Een vraagje ivm myroute app navigation next op android. Ik heb routes gemaakt met mra en opgeslagen als track. Nu als ik deze route selecteer met de app op de smartphone wil de app altijd terug naar het beginpunt, lastig als je al voorbij dit punt bent. Iemand een idee wat ik fout doe??
-
@Yves-Janssens said in Track wil enkel bij beginpunt beginnen??:
Ik heb routes gemaakt met mra en opgeslagen als track.
Heb je de route die je in MRA gemaakt hebt dan opgeslagen als een .gpx bestand? Ik vermoed van niet, maar alleen jij kan dat antwoord geven.
Nu als ik deze route selecteer met de app op de smartphone wil de app altijd terug naar het beginpunt, lastig als je al voorbij dit punt bent. Iemand een idee wat ik fout doe??
Ik vermoed dat je in de app de route opent en dan die route wilt navigeren als track. Op zich is dat geen probleem, maar ik denk dat je het startpunt wat verder weg van je startlocatie moet zetten! Zolang je fysiek niet over het startpunt bent gereden zal de app je altijd terugsturen net zolang tot je over het startpunt bent gereden.
-
@Rob-Verhoeff Bestand is als gpx opgeslagen.
Als je bij het beginpunt moet beginnen is dit wel een minpunt vind ik. Gebeurd toch wel meer dat je ergens bij een route inpikt... -
@Yves-Janssens Als je de route gemaakt heb n MRA, dan hoef je de route niet op te slaan als .gpx. Je kan dan de route openen in de app en direct navigeren. Toch is het raadzaam om het startpunt verder weg te leggen als het punt waar je je echt bevindt. Start de navigatie en de app brengt je direct naar het startpunt. Wil je ergens anders in de route beginnen? Ook dat kan. Druk dan in de app net zo lang op het routepunt waarvan je wilt vertrekken en de rest van de routepunten worden overgeslagen.
Overigens, ergens midden in een track inpikken op de route is onmogelijk. Een track heeft maar twee punten: een start- en een eindpunt! Waar wil je dan op inpikken?
Wellicht is het handig dat je je eens verdiept in de handleidingen in de helpsectie van Routelab. Dan leer je ook hoe alles werkt!
-
@Yves-Janssens Dat is het voor en na deel van een TRACK... deze moet je altijd volgen.
Voordeel, iedereen volgt dezelfde route
nadeel, je moet echt die route volgen, als er ergens een weg geblokkeerd is dan wordt het heel moeilijk om de route te blijven volgen.daarom sla ik altijd alles op als ROUTE met veel punten, hierdoor kunnen er wel afwijkingen zijn, maar het grootste gedeelte zal hetzelfde zijn.
-
@superg said in Track wil enkel bij beginpunt beginnen??:
daarom sla ik altijd alles op als ROUTE met veel punten
Ook dat is onnodig... je moet net zoveel punten gebruiken als noodzakelijk om jouw route precies te volgen. Op een weg van 100km lang zonder afslagen heb je echt niet meer dan 1 routepunt nodig! En omdat je de route op de website maakt in de zelfde kaart als waarmee je in de app navigeert, zal je de route die je hebt gemaakt feilloos kunnen volgen.
De routeplanner en het navigatiedeel van de website maken beiden gebruik van de Here-kaart. Als je een abonnement hebt op de navigatiemodule kan je in de website ook de Here-kaart gebruiken om routes te plannen.