HERE kaart
-
waarom kan je als je de here kaart gebruik met het maken van routes geen veerpont oversteken
-
@Mart-van-Walderveen
Dat kan wel, toolkit, route optimalisatie, kies kortste
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in HERE kaart:
Dat kan wel, toolkit, route optimalisatie, kies kortste
@Mart-van-Walderveen kies dan wel voor de reismodus "Auto". Als je "Motor" kiest, dan werkt die optie (nog) niet.
-
@Mart-van-Walderveen, je vraag was "Waarom".
Eigenlijk is HERE te slim. Het is best wel dom om slimmer te zijn dan zinvol isDe onderliggende gedacht is dat de HERE kaart principieel het vaarschema van de pont gebruikt. Vaak is omrijden sneller dan het vaarschema laat zien (de reden dus dat "kortste route wèl) werkt. Ook vaak is er helemaal geen vaarschema aanwezig, en dan is de wachttijd eeuwig in plaats van 0 minuten. Oók reden voor een omweg dus.
Eigenlijk is het dus veel slimmer om niet zo dom te doen over vaarschema's, maar jah, breng HERE dat maar eens aan het verstand...
-
@Con-Hennekens Dank je voor de uitleg
-
@Mart-van-Walderveen en je kunt natuurlijk ook gewoon de oversteek afdwingen. Even de route dwingen een stap over te slaan. Dan kun je zelfs over water lopen.
-
@Rob-Veerman, juij doelt neem ik aan op de mogelijk van "overslaan" in de planner? Dat kan inderdaad, het vervelende is alleen dat dit helaas nog niet wordt ondersteund in MRA Navigation Next. Tijdens het navigeren komt er dan dus alsnog een omweg in beeld. Er is helaas niet heel snel zicht op een oplossing hiervoor.
-
@Con-Hennekens Ik doel inderdaad op de routeplanner op de website. Het was mij bij de vraagstelling niet duidelijk (geworden) dat de vrager het navigeren via MRA Next (mogelijk) bedoelde.
-
@Rob-Veerman Hoi. ik zal wat duidelijker zijn omtrent mijn vraag. Ik gebruik de MRA Routeplanner op mijn computer om routes te maken met OpenstreetMap en kwam er dus achter dat als ik die route reed via de app hij heel anders is. Nu na jullie support gebruik ik HERE in combinatie met jullie advies qua instellingen en nu zit er nagenoeg geen verschil meer in routes een paar honderd meter tot 1 kilometer ook kan ik gewoon gebruik maken van het pontveer. Maar dan nog iets ik had eerst Basic, leuk maar ik wilde meer ben toen overgestapt op zilver vanwege meer opties zoals bochtig nu heb ik gold maar met de HERE kaart is kronkelig niet meer mogelijk of doe ik weer wat verkeerd.
-
@Mart-van-Walderveen komt er toch nog een vervolg vraag. Bedoel je in de navigatie app of in de planning. In die laatste heb je net Gold nl veel meer mogelijkheden. Voor de navigatie app is dat geen verschil. Let wel dit kronkelige opties zijn dan alleen voor een A B route
-
@Marinus-van-Deudekom In de MRA Routeplanner als je met de HERE kaart werkt staat bij de toolkit er geen keuze bij van kronkelig of bochtig. En ik werkt het liefst met de HERE kaart omdat deze nagenoeg 1 op 1 werkt met de app
-
@Mart-van-Walderveen dat klopt. Wat ik dan doe is de KAART ff op TomTom zetten en dan heb je die keuze. Vervolgens vergelijk je die route met de Here kaart en zorg je ervoor dat de 2 kaarten er hetzelfde uit zien qua route. Tot slot zet je dan de KAART weer terug op Here en check je alle routepunten. Iets meer weren maar de planning kan al een leuk stuk zijn van een geslaagde trip.
-
@Marinus-van-Deudekom Bedankt voor de support ik zal het eens proberen
-
@Mart-van-Walderveen Zit inmiddels in Spanje, dus antwoord heeft even geduurd.
Een goed antwoord is inmiddels al gegeven, daar kun je prima mee uit de voeten.
Gebruik om de route te maken de TomTom kaart met de kronkelinstelling zoals je die zou willen. Vind je het dan bij de planning even te kronkelig of juist niet, dan kies je alsnog een andere kronkelinstelling van TomTom.
Daarna kun je omdat je de Gold instelling hebt alsnog in de Toolkit de route vergelijken met de Here kaart. Maak de 2 routes aan elkaar gelijk en je kunt alsnog voor de route de HERE kaart gewoon gebruiken. Door kaartverschillen komt het regelmatig voor dat een weg niet op de kaart van TomTom staat of juist niet bij HERE. Ook kunnen er verschillen zijn in bijvoorbeeld de toegestane rijrichting (eenrichtingsweg). Zo moet het lukken om toch lekker te kronkelen met uiteindelijk de HERE kaart. Gaat lukken. Veel plezier. -
Ik werk veel liever met OpenStreetMap. De détails er zijn veel fijner, dan vergelijken en aanpassen voor HERE.
Voor veerpont, hier is een voorbeeld van.
BV:
-
@Jose-1m Ach, de één houdt van de moeder, de ander van de dochter. Zo heeft een ieder wel een voorkeur. Mag allemaal, maar daar ging de vraag niet over.
-
@Jose-1m Klopt OpenStreetMaps is veel gedetailleerder ik heb het geluk dat ik met 2 schermen kan werken dus met 2 verschillende kaarten het is wat omslachtig maar het werkt. Ik had MRA al de rug toegekeerd omdat het eerst ook niet lekker liep met mijn AA maar nu ik het aardig onder de knie begint te krijgen ben ik blij dat ik het toch nog een kans heb gegeven. Omdat ik graag zelf routes in elkaar knutsel en met andere apps gaat dat niet.
-
@Mart-van-Walderveen je kan in de toolkit toch ook "vergelijk route met" aan zettenhebbje alle drie de kaart routes in een keer en is het een kwestie van waypoint verplaatsen.
-
@Leike-Lodiers Okay dat kan ik ook eens proberen bedankt voor de support