Route afwijking??
-
Goeiemorgen allemaal,
Om te beginnen ben ik heel blij met my route-app.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een bestaande route kopieer en bewerk. Ik zet hem over naar de Here kaart en loop alle punt na. Zoals jullie weten heb je altijd zijtakjes enzo die je even moet corrigeren. Vervolgens stap ik op de motor en open my route-app en ga rijden en dan kom ik toch die zijtakjes en rare dingen tegen! Hoe kan ik nou? Ik heb hem vaak 2 keer nagelopen op de pc en dan staat die helemaal goed. Heeft iemand dezelfde problemen of doe ik toch wat fout!! -
Deel even de url van de route, zorg wel dat deze openbaar staat
-
@Willem-Swart said in Route afwijking??:
Goeiemorgen allemaal,
Vervolgens stap ik op de motor en open my route-app en ga rijden en dan kom ik toch die zijtakjes en rare dingen tegen! Hoe kan ik nou?Staat seizoensafsluiting aangevinkt of uitgevinkt? En als je de route aangepast hebt, staan alle routepunten wel echt op de route en niet ernaast?
Wat Hans al aankaart, graag link naar de route.
-
-
Deze versie staat op openbaar
-
@Willem-Swart Willem, van die takjes herken ik niet zo, wat ik wel zie is dat op mijn pc heel wat routepunten niet netjes op de route staan. Geen idee hoe nauwkeurig dat moet, maar ik zet ze een stuk nauwkeuriger op de lijn.
-
@Willem-Swart Ik snap hem wel... Zoals je kunt zien in de afbeelding hieronder stuurt MRA je die zijweg in omdat o.a. punt 3 gewoon niet goed op de weg is geplaatst (geldt ook voor 48)! Je moet al je punten nalopen en ze precies op de routelijn zetten. Pas dan krijg je een goede route! Zet ook geen punten precies op een rotonde. Zet ze er ruim voor of ruim er na (punt 14). Anders heb je kans dat de spraakinstructie de mist in gaat. Zelfde geldt voor punt 15. Zet je routepunten gewoon ergens midden in een straat of wegdeel waar je overheen wil rijden. Plak je start- en eindpunt van de route ook niet op elkaar. Zet ze een eindje uit elkaar. Je hoeft het eerste- en laatste punt echt niet op de plek te zetten waar je wil starten of eindigen. Dat kan best wat verder uit elkaar.
-
Klik op een routepunt, maximaal inzoomen en het routepunt goed op de routelijn leggen. Dan met de pijltjestoetsen naar het volgende routepunt.
En leg het start- en eindpunt ook een eindje uit elkaar, zo dat je naar het startpunt toe rijd.
Als je routepunt uitbreiden gebruikt, loop de punten dan altijd even na op de manier zoals hierboven aangegeven en leg de punten na een rotonde, kruising of splitsing van wegen.
Ga je over een veerpont, gebruik dan de route-optimalisatie "Kortste" uit de toolkit, zorg er wel voor dat je het "Auto" profiel hebt geselecteerd en niet het "Motor" profiel.
En je kunt aan de routepunten zien welke je nog moet controleren en verplaatsen, namelijk die met de naam "routepunt"
-
Bedankt Rob ik moet dus nog nauwkeurige zijn.
Mvgr..Willem
-
Beste Hans, bedankt voor het meekijken en het controleren. Ik ga jouw tips zeker in de praktijk toepassen.
Groet, Willem