@M-Schrijver said in Afstand van het startwaypoint ?:
Als je ook routes voor anderen maakt, zorg er dan voor dat je Goldmember van MRA bent. Je kan de routes vergelijken met andere kaarten. Je ziet dan vrij snel of je wegen gebruikt hebt, die wellicht niet verstandig zijn om te gebruiken. En of een ander systeem wellicht de route anders zou kunnen gaan berekenen.
Meer nog, als je de 3 routes vergelijkt verplaats dan de WP's waar ze alle drie ongeveer samenkomen.
Met een extra tussenpunt kan je Here en Tomtom dwingen om éénzelfde route te volgen.
Schuif er af en toe eens de Michelinkaart tussen voor de groene wegen.
Wat ik ook regelmatig doe is het fietsroute netwerk er onder schuiven zodat je de mooie gebieden oplicht waar de lokale toeristische dienst aandacht aan besteedt.
Ik maak mijn routes steeds met Tomtom als uitgangspunt omdat de optie van kronkelwegen en hoogte lijnen met Tomtom de mooiste wegen aanbiedt.
Hou ook rekening met de stand van de zon op het uur van de dag dat je door een gebied rijdt.
Door de route om te draaien kan het al er eens verrassend anders uitzien.
Als je ontwerpt voor je eigen motorgroep kan het al eens interessant zijn om je route op te splitsen in een voormiddag route en een namiddag versie.
Problemen zijn er dikwijls als ik regelmatig eens over veldwegen of door bossen rij, maar met respect voor lokale regelgeving.
Het probleem blijft natuurlijk dat de kaartleveranciers wat meer accuraat zouden moeten, up to date, .... want bij lokale wegen durven ze er wel eens met hun muts naar slaan. Anderzijds mag de lokale orerheid niet talmen met lokale aanpassingen tijdig door te sturen.
En zoals eerder gezegd : wordt best als route-ontwerper direct Gold-member, je krijgt er zoveel meer bij dan het prijsverschil.
Waypoints, viapunten, POI's .... het is allemaal een kwestie van strategie en opgebouwde ervaring met vallen en opstaan !