Startpunt route veranderen
-
Dag, net nieuw hier. Vraag voor de rondvraag: als ik een route inlaad wil ik vaak het startpunt van de route veranderen en dan de route opnieuw van daaruit laten berekenen. Hoe doe ik dat? Bedankt alvast!
Sytze -
@Sytze-van-der-Laan
maak een copy van je route om mee te werken.
Ga naar het waypoint waar je wilt starten en rechtsklik met de muis. Kies de vlag in het menu om dat punt als start te gebruiken. -
@Jack-van-Tilburg Fantastisch Jack, daar had ik me gisteren een uur werk mee kunnen besparen haha. Bedankt!
-
@Sytze-van-der-Laan
De manier die @Jack-van-Tilburg voorstel werkt op zich uitstekend!Echter let er wel op, en dat is mijn ervaring ook deels, dat als je de route wijzigt dat je dan ergens verschillen kan krijgen. Bv. ergens linksaf slaan ipv rechtsaf slaan of dat je ineens in tegenovergestelde richting moet. Hou daar rekening mee en loop de route even na als je het startpunt wijzigt.
Het is mij al een enkele keer voorgevallen dat de routes ietsjes wijzigde na het wijzigen van de startpunt. Wil je dat niet hebben dat de route ergens ineens wijzigt, dan is het plaatsen van extra waypoints (routepunten) een oplossing.
-
@Nomko-Nomden said in Startpunt route veranderen:
Echter let er wel op, en dat is mijn ervaring ook deels, dat als je de route wijzigt dat je dan ergens verschillen kan krijgen.
Klopt inderdaad, en ook dat je de route altijd even moet nalopen na een omkeer actie. Het kan zomaar gebeuren dat ergens een WP op een éénrichtingsweg staat, of ineens aan de verkeerde kant van een gescheiden rijbaan. vandaar ook dat @Jack-van-Tilburg voorstelt om eerste een kopie te maken van de route.
@Jack-van-Tilburg said in Startpunt route veranderen:
maak een copy van je route om mee te werken.
Je kunt dan de originele route onder je omgekeerde route leggen om te zien wat er allemaal veranderd, en in te grijpen waar nodig.
-
@Sytze-van-der-Laan you said "when i load a route". Does this mean that you opened a route in MyRouteApp Next and want to start from a point other than the first waypoint? After hitting navigate and start, you can display the entire route. Long press on a waypoint that you wish to use as your new starting point. You can also display the list of waypoints and long press on the waypoint you wish to continue from.
-
@RetiredWingMan Thanks!