Spraakinstructies zonder scherm onmogelijk?
-
Ik zou graag navigeren met enkel spraakinstructies, maar als ik het scherm afleg, dan stopt ook gelijk de volledige navigatie.
Ik had dit graag gedaan om stroombesparend te kunnen werken. -
Zie ook: https://forum.myrouteapp.com/topic/5936/geen-geluid-bij-opgenomen-track
Het scherm moet inderdaad actief blijven
-
Ik vind het juist wel lekker dat het geluid uitgaat bij een uitgeschakeld scherm. Tijdens een bezoek aan bijvoorbeeld een tankstation, restaurant of supermarkt geen geluid uit m’n broekzak… Daarna klik ik m’n telefoon weer in de houder, scherm aan en ga weer vrolijk verder met MRA.
Zoveel mensen, zoveel wensen
-
@CD130, Inderdaad. Bovendien vind ik navigeren enkel op spraak vaak leiden tot ronduit gevaarlijke situaties.
-
Los van de wensen van de gebruiker, willen we zeker dat dit technisch mogelijk is
-
@Con-Hennekens je zou ook kunnen zeggen dat het juist veiliger is, aangezien je niet meer de mogelijkheid hebt om afgeleid te worden door je scherm.
Ik rij al tijden met Waze enkel op mijn oren. Waze kun je namelijk gewoon in je broekzak laten. Met goede heldere instructies kan het en hoeft het niet onveilig te zijn.
Ik zou het heel fijn vinden als de optie er komt! -
@Brampk, het scherm is geen afleiding, want die laat exact zijn waar je moet zijn. De routelijn is de belangrijkste leidraad. Bij louter spraakinstructies is het vaak lastig te bepalen, wat er bedoeld wordt met rechtdoor, zeker in bergachtige gebieden. Het zijn dan vaak geen kruisingen, maar Y splitsingen waar één kant naar boven gaat en de andere kant naar beneden. Wat is dan rechtdoor... Bovendien is het vaak: "zei ze nou de 2e of de 3r uitrit?". Nee, mij kun je niet overtuigen Maar blijkbaar zijn er meer mensen die navigeren zoals jij dat doet. Ik vind het dan ook prima als de mogelijkheid gegeven wordt, maar ik vind (ook bij Waze) in veel gevallen de gesproken aanwijzingen niet afdoende.
-
In de 4.1.0 update die eind deze maand uitkomt zal dit werken