@Christian-Zondag
Aha, heel nuttig.
Totnutoe een tomtom rider400 gebruikt.
Eigenlijk heel tevreden over maar het ding begint wat kuren te vertonen die aanduiden dat het einde waarschijnlijk in zicht is en... Next is qua concept gewoon veel beter.
Echter : Bij mij werkt Next gewoon niet, mijn phone batterij loopt in een paar uur gewoon leeg (en staat gloeiend heet) en hoewel ik een lifetime heb op Next, ik ben niet van plan om een reis te laten de mist ingaan omdat de GPS historie niet optimaal werkt.
Ik sluit de "hobbyoplossingen" zoals jij die noemt niet meteen uit daar sommigen hier bijvoorbeeld heel tevreden zijn van de samsung active tab maar ik heb toch wat vragen bij gebruik van een (rugged) smartphone in een veeleisende omgeving (ook toegevende dat velen hier heel tevreden zijn over die aanpak)
Ik kan dus op zoek naar iets beter om next toch te laten werken en dan kom ik op jouw soort oplossingen uit (maar heel prijzig)
of ik kan die Next lifetime vergeten en een nieuwe tomtom kopen maar hierbij sluit ik me volledig aan by Con; ik heb de pest aan fabrikanten die een default open systeem (die garmin tread schijnt er zo eentje te zijn) afsluiten om wat meer winst te kunnen maken en een open android tablet die ik kan gebruiken om te navigeren en muziek te luisteren en emails te beantwoorden en en en ... is wat ik zoek.
en in de eerste week van Juni gaan we een weekje naar de dolemiten dus tegen dan moet het eigenlijk geregeld zijn (ook al ken ik die streek ondertussen zo goed dat ...).