Drive restriction for vehicle
-
Shortly after the introduction of the camper profile, I conducted a training session for the Camper Club Netherlands; at that time, the signs on the map became visible as soon as you selected the camper profile, meaning the logistics map layer was automatically loaded—just as it was with the truck profile.
@Hans-van-de-Ven-MR.MRA thank you for the confirmation!
-
Camper profile does not open the logistics layer since 2024-09-25.
If we're still talking about the website. -
@Nick-Carthew no I didn't, I have used the camperprofile plenty of times during my 3 months travel through Spain and Portugal, The "weight-indicator" was there when I started this profile.
@Travellexxie I can see your printscreens and both are in here-logistic mode as the maps are, except for signs, identical.
As mentioned I have in both modes weight limitation signs. Funny, but not nice, you do not have it.
I do not know how to resolve this except for deleting and new downloading of the app. -
Guys, In the mapsettings there is a setting for at what level you want restrictions to be shown. If you set that to truck, it will not be shown for campers.

-
Guys, In the mapsettings there is a setting for at what level you want restrictions to be shown. If you set that to truck, it will not be shown for campers.

@Con-Hennekens thank you. extremely valuable contribution. Perfect

-

@Con-Hennekens
@corjan-meijerink
Waarom dient het voertuig type elke keer bij opstarten van een route te worden aangevinkt? Ergens opslaan in geheugen zou veel handiger zijn toch? -
@Con-Hennekens
@corjan-meijerink
Waarom dient het voertuig type elke keer bij opstarten van een route te worden aangevinkt? Ergens opslaan in geheugen zou veel handiger zijn toch?@Robineke, Misschien begrijp ik niet precies wat je bedoeld, maar je kunt per route aangeven welk profiel en zelfs voor welk voertuig in je virtuele garage de route gepland is. Dat heeft dan ook weer zijn weerslag op de statistieken. Je kunt dat vanuit de app instellen door vóór je "navigeer" kiest, het menu iets omhoog te swipen, en te kiezen voor Route informatie.
-
@Robineke, Misschien begrijp ik niet precies wat je bedoeld, maar je kunt per route aangeven welk profiel en zelfs voor welk voertuig in je virtuele garage de route gepland is. Dat heeft dan ook weer zijn weerslag op de statistieken. Je kunt dat vanuit de app instellen door vóór je "navigeer" kiest, het menu iets omhoog te swipen, en te kiezen voor Route informatie.
@Con-Hennekens Beste Cor,
Je hebt het helemaal juist en je begrijpt het goed.
voordat ik navigeer kies kijk ik wat er voor reismodus is geslecteerd. In mijn geval staat dit altijd op camper.
Dan kies ik navigeer en kom in het volgende scherm. Dan kies ik start en ben ik gereed om te navigeren.
Dan kies ik de driepuntjes en rechtboven de kaartstijl. En wat blijkt: Voertuig beperking staat UIT.
Vandaar mijn vraag hoe krijg ik het zo dat dit automatisch wordt overgenomen alvorens Navigeer te kiezen.
Wat denk jij?? -
@Con-Hennekens Beste Cor,
Je hebt het helemaal juist en je begrijpt het goed.
voordat ik navigeer kies kijk ik wat er voor reismodus is geslecteerd. In mijn geval staat dit altijd op camper.
Dan kies ik navigeer en kom in het volgende scherm. Dan kies ik start en ben ik gereed om te navigeren.
Dan kies ik de driepuntjes en rechtboven de kaartstijl. En wat blijkt: Voertuig beperking staat UIT.
Vandaar mijn vraag hoe krijg ik het zo dat dit automatisch wordt overgenomen alvorens Navigeer te kiezen.
Wat denk jij??hoe krijg ik het zo dat dit automatisch wordt overgenomen alvorens Navigeer te kiezen.
Het is een aanname van mij dat je ook met de beta (v6) navigeert? Dan vermoed ik dat je in dit het scherm nog niet hebt aangegeven dat de app altijd rekening moet houden met deze voertuigbeperkingen:

-
hoe krijg ik het zo dat dit automatisch wordt overgenomen alvorens Navigeer te kiezen.
Het is een aanname van mij dat je ook met de beta (v6) navigeert? Dan vermoed ik dat je in dit het scherm nog niet hebt aangegeven dat de app altijd rekening moet houden met deze voertuigbeperkingen:

@Rob-Verhoeff ik heb inderdaad beta en weet, volgens mij precies waar ik de instelling moet doen, maar het wordt niet opgeslagen.
In mijn profiel staat Camper, bij het selecteren can de route zie ik het camper figuurtje staan.
Dan, net voordat ik navigeer selecteer, zie ik "Camper" als reismodus staan.
Dan klik ik navigeer en start. Dan de drie puntjes menu en kaartlaag aanklikken en dan staat er: Voertuigbeperking UIT.
Ik weet dan niet waar het fout gaat.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login