Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Route hervatten vanaf huidige locatie / Resume Route from Current Location

Route hervatten vanaf huidige locatie / Resume Route from Current Location

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
6 Posts 4 Posters 97 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Duco van Engelen 0 0
    Duco van Engelen 0 0
    Duco van Engelen 0 0
    wrote last edited by

NL:
    Ik loop de laatste tijd tegen iets aan binnen MRA wat ik eerlijk gezegd behoorlijk irritant vind.

Wanneer ik een rondrit start of een GPX-route open, word ik eigenlijk altijd eerst naar het officiële beginpunt gestuurd. Ook als ik op dat moment al vlak bij een ander deel van de route ben. Soms wil ik onderweg gewoon aansluiten op een bestaande route, maar dan moet ik eerst een heel stuk terugrijden naar het beginpunt. Dat is natuurlijk niet echt praktisch.

Hetzelfde gebeurt bij ‘Route hervatten’. Als de app tijdens een rit afsluit en ik daarna de route wil hervatten, verwacht ik dat de navigatie verdergaat vanaf mijn huidige positie of vanaf het punt waar ik gebleven was. In plaats daarvan word ik alsnog teruggestuurd naar het oorspronkelijke beginpunt. Dan voelt de optie ‘hervatten’ eigenlijk een beetje nutteloos.

Ik vind het jammer dat je niet gewoon kunt kiezen om:

• Vanaf je huidige locatie te starten
    • Bij het dichtstbijzijnde punt op de route aan te sluiten
    • Verder te gaan vanaf waar je gebleven was
    • Zelf een punt op de route te selecteren
    • Het terugrijden naar het oorspronkelijke beginpunt over te slaan

Dit lijkt me ook handig wanneer een deel van de route afgesloten is of wanneer je bewust een stuk wilt overslaan.

Ik ben vooral benieuwd hoe anderen dit ervaren. Lopen jullie hier ook tegenaan? Of is er misschien een instelling of handige werkwijze die ik over het hoofd zie?

EN:
    Lately, I’ve been running into something in MRA that I honestly find quite frustrating.

Whenever I start a round trip or open a GPX route, the app always seems to navigate me to the official starting point first, even when I’m already close to a different part of the route. Sometimes I just want to join an existing route while I’m already out riding, but instead I have to ride all the way back to the start. That just doesn’t feel very practical.

The same thing happens when using “Resume route.” If the app closes during a ride and I try to resume the route, I would expect the navigation to continue from my current location or from the point where I left off. Instead, it still tries to send me back to the original starting point. That makes the resume option feel a bit pointless.

It’s a shame that there doesn’t seem to be an option to:

• Start the route from your current location
    • Join the route at the nearest logical point
    • Continue from where you left off
    • Select your own starting point somewhere along the route
      -Skip navigating back to the original starting point

This would also be useful if part of the route is closed or inaccessible, or if you simply want to skip a certain section.

I’m mainly curious about how other people experience this. Do you run into the same issue, or is there perhaps a setting or workaround that I’ve overlooked?

1 Reply Last reply
    1
    • Marcel Rothuizen
      Marcel Rothuizen
      Marcel Rothuizen
      wrote last edited by

Precies de zelfde vraag/opmerking heb ik ook. Een van de vorige routes bleek richting het einde zo veel onverwachte afsluitingen te hebben dat het wenselijk was om een stuk over te slaan. Op dat moment werkt de app alleen maar tegen. Ook het zoeken van een plaats om daar dan maar via de snelste weg heen te rijden bleek niet mogelijk. Voor die rit heb ik uiteindelijk een andere navigatie app gebruikt omdat MRA simpelweg niet meewerkte.

1 Reply Last reply
      0
      • a white mouse on the motorbike
        a white mouse on the motorbike
        Valued contributor
        wrote last edited by

Wat jullie wensen is mogelijk. Ga op de telefoon naar de routepuntenlijst en kies daar op welk punt je verder wilt rijden of . . . op het scherm, druk lang op het routepunt van waaraf je de route wilt vervolgen!
        En gebruik je AA of ACP ga dan via het instellingenscherm naar de routelijst. Zoek daar het routepunt van waaraf je verder wilt navigeren en houdt dit ingedrukt. JE krijgt dan de optie om vanaf dat routepunt verder te gaan.
        volgens mij is dat wat je zoekt!

Whatever you want is possible. On your phone, go to the route points list and select the point from which you want to continue your journey, or . . . on the screen, press and hold the route point from which you want to continue your journey!
        And if you’re using AA or ACP, go to the route list via the settings screen. Find the route point from which you want to continue navigating and press and hold it. You’ll then be given the option to continue from that route point.
        I think that’s what you’re looking for!

met een R1250RT met TFT en BMW Connected Ride App (die dus nog steeds niet voldoet!) ;
        de Garmin Zumo XT en M.R.A. in combinatie met de Carpuride W702 (voor Android op de Motor!) en een Samsung Galaxy S24

Duco van Engelen 0 0 1 Reply Last reply
        0
        • a white mouse on the motorbike a white mouse on the motorbike

Wat jullie wensen is mogelijk. Ga op de telefoon naar de routepuntenlijst en kies daar op welk punt je verder wilt rijden of . . . op het scherm, druk lang op het routepunt van waaraf je de route wilt vervolgen!
          En gebruik je AA of ACP ga dan via het instellingenscherm naar de routelijst. Zoek daar het routepunt van waaraf je verder wilt navigeren en houdt dit ingedrukt. JE krijgt dan de optie om vanaf dat routepunt verder te gaan.
          volgens mij is dat wat je zoekt!

Whatever you want is possible. On your phone, go to the route points list and select the point from which you want to continue your journey, or . . . on the screen, press and hold the route point from which you want to continue your journey!
          And if you’re using AA or ACP, go to the route list via the settings screen. Find the route point from which you want to continue navigating and press and hold it. You’ll then be given the option to continue from that route point.
          I think that’s what you’re looking for!

Duco van Engelen 0 0
          Duco van Engelen 0 0
          Duco van Engelen 0 0
          wrote last edited by Duco van Engelen 0 0

@a-white-mouse-on-the-motorbike
          Ik heb vaker voorbij zien komen op het forum met wat jij zegt. Echter mis ik helaas deze optie.

In de afbeeldingen hieronder is een GPX bestand die ik laatst wou rijden. Ik was al halverwege de route en wou hem verder opstarten. Echter zie ik nergens de optie die jij benoemd. Nu weet ik niet of het aan de bestanden ligt die ik gebruikt. (ik weet niet welke GPX versie ik gebruik en/of dat ook uitmaakt).

Ik zie het niet in het zogenaamde "start overzicht" 1e foto, maar ook niet als ik eenmaal de route ben gestart 2e foto.

en ondanks wat jij benoemd het wel makkelijker zou maken klinkt het nog steeds wel al een werkje om het goede punt te vinden in de route. Calimoto of motovibe (ondaks dat die nog in een soort beta fase zit) herkennen waar je bent en bieden je automatisch aan om te beginnen bij het dichts bij zijnde punt. Dat kan je dan accepteren of niet. Accepteer je het niet wordt je gewoon geleid naar het start punt. Kies je er wel voor kan je gewoon op het dichts bij zijnde punt zo genaamd aanhaken.

Misschien ook handige details

• Ik heb alleen MRA navigatie next.
          • Ik gebruik vaak GPX bestanden van andere via een community of via motorroutes.nl
          • Ook bij de functie van MRA "rond rit" zie ik deze optie niet

MRA foto 1.jpeg MRA foto 2.jpeg

Con Hennekens 1 Reply Last reply
          0
          • Duco van Engelen 0 0 Duco van Engelen 0 0

@a-white-mouse-on-the-motorbike
            Ik heb vaker voorbij zien komen op het forum met wat jij zegt. Echter mis ik helaas deze optie.

In de afbeeldingen hieronder is een GPX bestand die ik laatst wou rijden. Ik was al halverwege de route en wou hem verder opstarten. Echter zie ik nergens de optie die jij benoemd. Nu weet ik niet of het aan de bestanden ligt die ik gebruikt. (ik weet niet welke GPX versie ik gebruik en/of dat ook uitmaakt).

Ik zie het niet in het zogenaamde "start overzicht" 1e foto, maar ook niet als ik eenmaal de route ben gestart 2e foto.

en ondanks wat jij benoemd het wel makkelijker zou maken klinkt het nog steeds wel al een werkje om het goede punt te vinden in de route. Calimoto of motovibe (ondaks dat die nog in een soort beta fase zit) herkennen waar je bent en bieden je automatisch aan om te beginnen bij het dichts bij zijnde punt. Dat kan je dan accepteren of niet. Accepteer je het niet wordt je gewoon geleid naar het start punt. Kies je er wel voor kan je gewoon op het dichts bij zijnde punt zo genaamd aanhaken.

Misschien ook handige details

• Ik heb alleen MRA navigatie next.
            • Ik gebruik vaak GPX bestanden van andere via een community of via motorroutes.nl
            • Ook bij de functie van MRA "rond rit" zie ik deze optie niet

MRA foto 1.jpeg MRA foto 2.jpeg

Con Hennekens
            Con Hennekens
            Con Hennekens
            Alpha tester
            wrote last edited by

@Duco-van-Engelen-0-0, Dan heb je "navigeer route als track" aan staan in je instellingen, of navigeer je inderdaad een "echte" track. De simpele oplossing is even lang drukken op het punt waar je de track wil starten.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

1 Reply Last reply
            0
            • a white mouse on the motorbike
              Valued contributor
              wrote last edited by

Een track heeft enkel een begin en een eindpunt. Tracks kennen verder geen routepunten. Er is dus ook geen routepunt waar je naartoe kunt sturen. enkel een route.
              Je zult de optie "navigeer route als track" dus uit moeten zetten zodat je een route rijdt. Dan krijg je de punten wel in beeld.

met een R1250RT met TFT en BMW Connected Ride App (die dus nog steeds niet voldoet!) ;
              de Garmin Zumo XT en M.R.A. in combinatie met de Carpuride W702 (voor Android op de Motor!) en een Samsung Galaxy S24

1 Reply Last reply
              0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Register Login
              Reply
              • Reply as topic
              Log in to reply
              • Oldest to Newest
              • Newest to Oldest
              • Most Votes

ACTIVE USERS
              Con Hennekens
              Con Hennekens
              Duco van Engelen 0 0
              Duco van Engelen 0 0
              Marcel Rothuizen
              Marcel Rothuizen
              POPULAR TOPICS
              • best format to download
                0
                14
                230

• Recent trip made hard !
                Carl Lee
                Carl Lee
                0
                9
                78

• Route hervatten vanaf huidige locatie / Resume Route from Current Location
                1
                6
                97

• Via punt overslaanwerkt niet
                Con Hennekens
                Con Hennekens
                0
                6
                103

• Vraag over grensoverschreidend gebruik..
                ErikMatthezing
                ErikMatthezing
                0
                7
                80

• How do you download maps
                Mike wiruth
                Mike wiruth
                0
                6
                103

• Incorrect tracklog summary