Weg is niet te berijden in Google maps wel
-
Hi, Ik ben bezig met het creëren van een route door Noord-Spanje. Ik kom echter een onderbreking van een weg tegen die volgens Google maps onjuist is. Kan dit ongedaan gemaakt worden? Een andere route is niet zomaar mogelijk in deze regio, omweg betreft meer dan 89 kilometer. Dank en groet, Sanne
-
MRA is afhankelijk van de info van de kaartenmakers. Als zij ergens een fout maken, dan heeft zijn effect in MRA.
Maar wat gaat er dan verkeerd? Is het een onderbreking in de zin van dat de weg onderbroken is door werkzaamheden of iets dergelijks?
Kan je een link plaatsen van die route hier zodat wij ook kunnen kijken wat er fout gaat.
-
In Noord Spanje heb je veel wegen die eigenlijk berijdbare landwegen zijn, sofftroad of offroad.
Ik zou de weg opsplitsen in twee routes zodat je die 89 km niet hoef om te rijden, en misschien met een ouderwetse papieren, maar gedetailleerde landkaart het stuk te rijden tussen eindpunt nr 1 en startpunt nr 2 op individuele waarneming in situ.
Ik heb zelf de ervaring dat sommige stukken onmogelijk te berijden zijn met de actuele digitaal ingescande wegen van kaartenmakers OSM, Here of TomTom.Ik gebruik de app "GPS-Kit" om de situatie ter plaatse te bekijken, er zijn nog vele andere apps. Met RouteYou kan je de staat van de ondergrond zien : de wegeigenschappen. ( probeer eens met RouteYou de route tussen eindpunt nr 1 en startpunt nr 2 te plannen als fietsroute )
Zorg vooral dat alle kaartmateriaal voorzien is van de jongste updates.
NB : RouteYou is evenwel niet echt geschikt voor motorrijders en zeker niet in offroad modus )

-
Wat je ook kunt doen als je zeker weer dat de weg wel te bereiden is, deze van "offroad" punten voorzien met de functie "overslaan". Dan volgt de route de weg niet maar als je de punten goed neerzet kun je hem wel volgen. Dat gedeelte van de route worden dan rechte lijnen tussen die punten.
-
Oeps ik had ook met die spelcheckerfout : bereiden ipv berijden maar de route voorbereiden klinkt dan wel goed.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login