Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren
-
@Marinus-van-Deudekom
Ik verwijs vooral naar het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA.
Of een routepunt niet goed op de weg staat en wel effect dat heeft is een andere discussie.
Voor mij blijft gewoon dat vormingspunt alleen voor het vormen van de route zijn en tijdens het rijden geen effect op het herberekenen mogen hebben (als automatisch overslaan geactiveerd is).
Er zijn mensen die hun routes tot op de mm precies rijden willen. Dat is prima. Deze mensen zijn zich meestal ook zeer goed bewust dat ze anders rijden of een punt gemist hebben. Tenminste dat geldt wel voor mij.
Maar heel veel mensen willen gewoon lekker genieten van hun route. En zitten er niet op de wachten om bij ieder gemist punt weer terug gestuurd te worden omdat het automatisch overslaan van een vormingspunt zo werkt.Als je echt afwijkt van de route, moet de navigatie iets doen om je weer terug te krijgen op de route. Maar eenmaal weer op de route of nog steeds op de route. Is er geen reden om weer terug gestuurd te worden naar een gemist vormingspunt
@M.-Schrijver je denkwijze over het functioneren van MRA is me wel bekend. Dat wil zeggen niet zeggen dat het zo ook gaat werken.
Het is een vast stramien en zoals met veel vooraf bedachte scripts wil dat niet zeggen dat het jouw werkwijze is.
MRA is een fantastisch route programma maar het is wel handig als je de geest van het programma volgt. Anders denken mag van mij maar als het programma jouw vrije geest niet wil volgen moet je dat wij accepteren -
Ik vind absoluut, dat Schrijver en de ts hier een punt hebben. Ik vind, dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen vormingspunt en viapunt, wat de geest van het programma ook is. Wat is de volgende stap, de vormingspunten maar helemaal vervangen door viapunten?
-
@M.-Schrijver je denkwijze over het functioneren van MRA is me wel bekend. Dat wil zeggen niet zeggen dat het zo ook gaat werken.
Het is een vast stramien en zoals met veel vooraf bedachte scripts wil dat niet zeggen dat het jouw werkwijze is.
MRA is een fantastisch route programma maar het is wel handig als je de geest van het programma volgt. Anders denken mag van mij maar als het programma jouw vrije geest niet wil volgen moet je dat wij accepteren@Marinus-van-Deudekom Wat is dan volgens jou het nut van vormingspunten? Als je bij zowel via- als vormingspunt exact het punt moet raken? Dat het een ander icoon heeft?