Elektrisch voertuig
-
@Con-Hennekens dat stond inderdaad nog niet goed. Nadat ik het had aangepast komt dezelfde foutmelding helaas nog steeds terug en wordt er dus geen route berekent
@Marinus-van-Deudekom, hmmm dat was leuk geprobeerd dus...

-
@Marinus-van-Deudekom, hmmm dat was leuk geprobeerd dus...

@Con-Hennekens zojuist een route van 125 km gereden met profiel elektrisch voertuig.
Dat geeft geen problemen. Eigenlijk zouden alleen pompstations moeten verschijnen waar je kunt opladen. Dat is echter niet het geval. Of had ik de verkeerde conclusie getrokken.
Ben voor mijn trip van volgende week nog steeds op zoek hoe ik oplaadstations aan de snelweg kan vinden. Heb jij enig idee -
@Travellexxie Hahahaha... Bestaan de doosje met bougievonkjes niet meer? Misschien hebben ze ook doosjes met andere vonkjes? Of misschien moet je zelf opletten dat je niet zonder vonkjes komt te staan

@Travellexxie Hahahaha... Bestaan de doosje met bougievonkjes niet meer? Misschien hebben ze ook doosjes met andere vonkjes? Of misschien moet je zelf opletten dat je niet zonder vonkjes komt te staan

Daar hebben ze de kaweeha-repen toch voor tegenwoordig?

-
Weet iemand waar ik betekenis kan vinden van de diverse parameters voor een elektrisch voertuig
-
Weet iemand waar ik betekenis kan vinden van de diverse parameters voor een elektrisch voertuig
@Marinus-van-Deudekom, ik vind het eerlijk gezegd nogal vanzelfsprekend.

Van boven naar beneden:
- de maximale snelheid die je wilt aanhouden
- de totale capaciteit van je accupakket
- het huidige niveau van je accupakket
- de minimum lading waarbij je wilt opladen
- de minimum lading die wilt overhouden op je bestemming (voor de terugreis bijvoorbeeld, of tot een gewenst laadpunt)
- verbruik bij helling op
- recuperatie bij helling af met gas los
- normaal verbruik op vlakke wegen
En vink de juiste stekkers aan:
- Mennekes voor AC laadpalen (tot 22kW, maar vaak begrenst op 11 kW)
- Tesla voor de CCS2 stekkers bij snelladers (lijkt op Mennekens, maar met die extra twee pinnen)
Ik zag wel pas iemand op het forum die de snelladers langs de snelwegen niet in beeld kreeg. Ik vermoed dat er een foutje zit. Tesla gebruikt CCS2 stekkers, maar niet alle CCS2 laders zijn Tesla laders...
Dus eigenlijk zou er een optie voor CCS2 laders bij moeten komen.
-
@Marinus-van-Deudekom, ik vind het eerlijk gezegd nogal vanzelfsprekend.

Van boven naar beneden:
- de maximale snelheid die je wilt aanhouden
- de totale capaciteit van je accupakket
- het huidige niveau van je accupakket
- de minimum lading waarbij je wilt opladen
- de minimum lading die wilt overhouden op je bestemming (voor de terugreis bijvoorbeeld, of tot een gewenst laadpunt)
- verbruik bij helling op
- recuperatie bij helling af met gas los
- normaal verbruik op vlakke wegen
En vink de juiste stekkers aan:
- Mennekes voor AC laadpalen (tot 22kW, maar vaak begrenst op 11 kW)
- Tesla voor de CCS2 stekkers bij snelladers (lijkt op Mennekens, maar met die extra twee pinnen)
Ik zag wel pas iemand op het forum die de snelladers langs de snelwegen niet in beeld kreeg. Ik vermoed dat er een foutje zit. Tesla gebruikt CCS2 stekkers, maar niet alle CCS2 laders zijn Tesla laders...
Dus eigenlijk zou er een optie voor CCS2 laders bij moeten komen.
@Con-Hennekens thnkx Con. Nu is het mij ook duidelijk. Ik had het niveau niet goed ingesteld.
Dat aangepast en nu is de foutmelding voor mijn trip naar Brilon weg en wordt de route weergegeven.
Blijft nog over de laadpunten langs de snelwegen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login