Verkeers Informatie Garmin en GPX 1.2
-
Ik begin mij lekker thuis te voelen in het RMA Gold gebeuren maar loop de laatste maanden toch tegen vreemde zaken aan wat routes exporteren betreft naar mijn Garmin XT1.
Op het forum zie ik dat er verschil is tussen de export connector gebruiken of opslaan als, wat ik al vreemd vindt.
Soms kan ik nog beter de route vanuit de app downloaden met drive naar de garmin en dan loopt het vaak wel.Waar loop ik nu tegenaan:
Ben al gaan werken met GPX 1.2 wat prima werkt, echter regelmatig ging mijn route stuk en werd ik omgeleid.
Dit komt achteraf doordat ik op de garmin verkeersinformatie heb aanstaan die gekoppeld is aan de telefoon met de app Drive.
Hij gaat dan zelfs over snelwegen die uit staan.Ik zet GPX 1.2 naar Zumo XT, verkeers info staat aan.
Ga naar reisplanner en start de route op, voorbeeld met alle stops er in zier er prima uit.
5-10 sec. nadat route gestart is brabbelt de zumo dat er ergens op de route een afsluiting is en herberekend de route compleet, dit gebeurd consequent.Ik stop de route, ga naar sporen waar uiteraard de track ook staat, deze converteer ik dan naar reis en open die in de reisplanner, dan wordt de route niet herberekend, kan ik hem prima rijden en zie ook de verkeers info op de route voorbij komen, echter ben ik dan wel mijn stopplaatsen kwijt.
Heeft hier al iemand ervaring mee, mijn gevoel is dat dit nu een half jaar aan de orde is.
-
I've converted to the XT3 from the original XT, so my input isn't apples-to-apples. But I'm guessing the XT handles Traffic in a similar way.
In your XT settings, go to Navigation/Traffic. There should be an option to make recalculation optional. Turn off automatic and you should be OK.
-
Ik begin mij lekker thuis te voelen in het RMA Gold gebeuren maar loop de laatste maanden toch tegen vreemde zaken aan wat routes exporteren betreft naar mijn Garmin XT1.
Op het forum zie ik dat er verschil is tussen de export connector gebruiken of opslaan als, wat ik al vreemd vindt.
Soms kan ik nog beter de route vanuit de app downloaden met drive naar de garmin en dan loopt het vaak wel.Waar loop ik nu tegenaan:
Ben al gaan werken met GPX 1.2 wat prima werkt, echter regelmatig ging mijn route stuk en werd ik omgeleid.
Dit komt achteraf doordat ik op de garmin verkeersinformatie heb aanstaan die gekoppeld is aan de telefoon met de app Drive.
Hij gaat dan zelfs over snelwegen die uit staan.Ik zet GPX 1.2 naar Zumo XT, verkeers info staat aan.
Ga naar reisplanner en start de route op, voorbeeld met alle stops er in zier er prima uit.
5-10 sec. nadat route gestart is brabbelt de zumo dat er ergens op de route een afsluiting is en herberekend de route compleet, dit gebeurd consequent.Ik stop de route, ga naar sporen waar uiteraard de track ook staat, deze converteer ik dan naar reis en open die in de reisplanner, dan wordt de route niet herberekend, kan ik hem prima rijden en zie ook de verkeers info op de route voorbij komen, echter ben ik dan wel mijn stopplaatsen kwijt.
Heeft hier al iemand ervaring mee, mijn gevoel is dat dit nu een half jaar aan de orde is.
@Michel-van-den-Berg-3-0 als je vanuit MRA routes overzet, op welke manier dan ook, naar een XT zorg er dan voor dat van tevoren herberekenen EN verkeers informatie uit is geschakeld. Anders zal je Garmin de route van herberekenen op een manier die jij niet had bedoeld. Zorg in ieder geval voor voldoende shaping points en vermijd allerlei uitsluitingen of in MRA of in je Garmin.
-
@Michel-van-den-Berg-3-0 als je vanuit MRA routes overzet, op welke manier dan ook, naar een XT zorg er dan voor dat van tevoren herberekenen EN verkeers informatie uit is geschakeld. Anders zal je Garmin de route van herberekenen op een manier die jij niet had bedoeld. Zorg in ieder geval voor voldoende shaping points en vermijd allerlei uitsluitingen of in MRA of in je Garmin.
if you transfer routes from MRA, in any way, to an XT, make sure that recalculation AND traffic information is turned off in advance. Otherwise, your Garmin will recalculate the route in a way you didn't intend.
For clarification, you do not have to turn traffic information completely off. All that is necessary is to disable the option that avoids traffic delays automatically. This will stop auto recalculation. It's described in the XT Users Manual:
-
Files op uw route vermijden
Om files te kunnen vermijden moet u verkeersinformatie ontvangen.Het toestel berekent standaard de optimale route om files automatisch te vermijden. Als u deze optie hebt uitgeschakeld in de verkeersinstellingen (Verkeersinstellingen), kunt u handmatig verkeersinformatie bekijken en files vermijden.
Selecteer tijdens het navigeren Menu > Verkeersinfo.
Selecteer Alternatieve route, indien beschikbaar.
Selecteer Ga!.Wat dus daar staat is uitschakelen. Mocht je op je route een file tegenkomen kun je handmatig de file omleiding zoeken en eventueel accepteren.
Het is dus kennelijk niet zo dat verkeers informatie gepromt kan worden.
In die verkeersinformatie staat bovendien veel meer dan alleen file informatie. Gaat ook om afsluitingen en werkzaamheden. Als zich dat ERGENS op je zorgvuldig geplande route voordoet gaat de Garmin dus herberekenen als je dat aan hebt staan. Dus uitzetten
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login