route als track = soms niet gelijk
-
Het kan best gebeuren dat bij het rijden van een route als track dat de route niet gelijk is aan de ook zichtbare track, uiteindelijk gaat het wel via shapingpoint naar shapingpoint maar de weg er naar toe is niet gelijk.
-
Wellicht dat anderen een beter antwoorden maar ik redeneer even wat in het rond.
De track waarmee je rijdt is in de basis vormvast en zou dus niet afwijken van het origineel. Toch zie je 2 verschillende "routes".Je hebt in de planner een route gemaakt met een aantal tussenpunten. De afstand tussen deze punten is blijkbaar dermate groot dat er ruimte is om een andere route te berekenen. Dit is denk ik de oorzaak van je probleem.
Bij starten van route-als-track wordt een track gemaakt op basis van de route zoals deze in de routeplanner staat. Dat is de blauwe lijn in je scherm.
De witte lijn is de route (dus niet route-als-track) gemaakt van routepunt naar routepunt op basis van de instellingen in je navigatie met de info van dat moment. -
beste.
ik heb het idee dat de blauwe lijn de route is, en de witte de track.
Bij mij wijkt deze ook regelmatig van elkaar af.
Een route gemaakt in MRA web, komt niet overeen met de route in de MRA App. (Iphone en met Carplay op een Chigee).
De witte (track) daar integen klopt dan weer wel volgens de route van MRA web.
Het is wel irritant. De router aanwijzingen zijn volgens de blauwe lijn, bijvoorbeeld 1,2 km rotonde rechts, maar inneens zie je de witte lijn op 500 meter al rechts afgaan (als je zit op te letten).
Zit je niets vermoedend rechtdoor te rijden uitkijkend naar de rotonde, roept je vrouw (zelf rijdend met een TomTom), moesten we hier niet rechts af ??
Wat gaat er hier dan mis ??
(En ja, soms slaat hij daarmee ook een vormingspunt over) -
Als je een route rijdt. Dan navigeert je navigatie van routepunt naar routepunt. Deze routepunten hebben een vaste plek. Het stuk tussen de routepunten is variabel. Als je (te) weinig routepunten gebruikt en daarmee dus een grote afstand tussen de routepunten. Geef je de navigatie in feite toestemming om een route te maken die de navigatie leuk vind. Gebaseerd op de routeringsinstellingen van de navigatie. Deze kan dus prima afwijken van het origineel.
Ik gok dat je vrouw op de TomTom de track volgt (waar TomTom vervolgens een route van maakt) en die zal waarschijnlijk gelijk zijn aan de witte lijn van MRA.
Ik denk dat de witte lijn van MRA deze route volgt als die in de routeplanner staat. -
ik hoop dat witte lijn de track is. ik hoop dat de blauwe lijn de route is die gemaakt is op basis van de track maar dan verbonden aan in de here kaart bekende wegen net zoals tomtom doet.
-
ik hoop dat witte lijn de track is. ik hoop dat de blauwe lijn de route is die gemaakt is op basis van de track maar dan verbonden aan in de here kaart bekende wegen net zoals tomtom doet.
@Bouke-Ent de witte lijn is de originele route. Er is een bug dat die soms afwijkt van de route. Wat mij betreft alleen vervelend als wegen heel dicht bij elkaar liggen zoals in haarspeld bochten