Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. General Discussion
  3. juiste instellingen om te kunnen navigeren als internetverbinding wegvalt.

juiste instellingen om te kunnen navigeren als internetverbinding wegvalt.

Scheduled Pinned Locked Moved General Discussion
8 Posts 5 Posters 591 Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Erik Plaggenborgundefined Offline
    Erik Plaggenborgundefined Offline
    Erik Plaggenborg
    wrote last edited by

Ik heb al heel veel topics zitten lezen over het off-line navigeren.
    Echter kan ik nog steeds niet het juiste topic vinden om MRA-next zo in te stellen dat bij verlies van de internetverbinding ik gewoon verder kan navigeren.

Ik rij meestal aangeleverde Tracks. Navigeren met deze tracks gaat sinds één van de laatste updates inmiddels erg goed, maar wat als tijdens de rit de internetverbinding wegvalt?
    Uiteraard heb ik alle benodigde kaarten gedownload om offline te navigeren.
    Moet ik in de instellingen dan van te voren al het schuifje offline navigeren aanzetten zodat de app kan "schakelen" tussen on- en offline navigeren?

Groet Erik

BMW R1250 GSA Ultimate Edition
    DMD T865 Nav Tab
    Enthousiast MRA/MRA Next gebruiker

Cleoundefined marc van der heijdenundefined 2 Replies Last reply
    1
    • Erik Plaggenborgundefined Erik Plaggenborg

Echter kan ik nog steeds niet het juiste topic vinden om MRA-next zo in te stellen dat bij verlies van de internetverbinding ik gewoon verder kan navigeren.

Ik rij meestal aangeleverde Tracks. Navigeren met deze tracks gaat sinds één van de laatste updates inmiddels erg goed, maar wat als tijdens de rit de internetverbinding wegvalt?
      Moet ik in de instellingen dan van te voren al het schuifje offline navigeren aanzetten zodat de app kan "schakelen" tussen on- en offline navigeren?

Groet Erik

Cleoundefined Offline
      Cleoundefined Offline
      Cleo
      wrote last edited by

@Erik-Plaggenborg als je de Off-Line kaarten hebt gedownload zal het navigeren gaan zoals je gewend, gaat naadloos verder. Wat je wel zal merken id on-line zaken het niet meer doen, zoals verkeersinformatie.
      Bij navigatie instellingen ging of gaat het schuifje voor off of on-line naat off-line, soms blijft dat wat te lang actief en moet je het handmatig terug zetten.
      Wel je off line navigatie testen moet je niet het schuifje in de instellingen omzetten maar je telefoon in vliegtuigstand

Adrian Avramundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Erik Plaggenborgundefined Erik Plaggenborg

Groet Erik

marc van der heijdenundefined Offline
        marc van der heijdenundefined Offline
        marc van der heijden
        wrote last edited by

@Erik-Plaggenborg said in juiste instellingen om te kunnen navigeren als internetverbinding wegvalt.:

Groet Erik

open je navigatie app, klik linksboven op de 3 streepjes, klik dan rechtsboven op je profiel, scrol dan iets naar beneden en kies offline kaarten, klik de landen aan die je bezoekt en download de landen

Marinus van Deudekomundefined Erik Plaggenborgundefined 2 Replies Last reply
        0
        • marc van der heijdenundefined marc van der heijden

@Erik-Plaggenborg said in juiste instellingen om te kunnen navigeren als internetverbinding wegvalt.:

Groet Erik

open je navigatie app, klik linksboven op de 3 streepjes, klik dan rechtsboven op je profiel, scrol dan iets naar beneden en kies offline kaarten, klik de landen aan die je bezoekt en download de landen

Marinus van Deudekomundefined Offline
          Marinus van Deudekomundefined Offline
          Marinus van Deudekom
          RouteXperts
          wrote last edited by

@marc-van-der-heijden als ik het goed heb kun je een track niet offline navigeren

Honda Goldwing GL1500,
          Honda Silverwing GL 650
          DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
          Garmin XT (almost in the cupboard)
          Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
          0
          • Cleoundefined Cleo

@Erik-Plaggenborg als je de Off-Line kaarten hebt gedownload zal het navigeren gaan zoals je gewend, gaat naadloos verder. Wat je wel zal merken id on-line zaken het niet meer doen, zoals verkeersinformatie.
            Bij navigatie instellingen ging of gaat het schuifje voor off of on-line naat off-line, soms blijft dat wat te lang actief en moet je het handmatig terug zetten.
            Wel je off line navigatie testen moet je niet het schuifje in de instellingen omzetten maar je telefoon in vliegtuigstand

Adrian Avramundefined Online
            Adrian Avram
            wrote last edited by

@Cleo said in juiste instellingen om te kunnen navigeren als internetverbinding wegvalt.:

if you have downloaded the Off-Line maps, navigation will go as you are used to, continues seamlessly

wrong !
            Check this video, you can see that my internet connection drops and exit the route, but after internet comes back after some seconds, the app is not calculating the new route anymore ...

https://drive.google.com/file/d/1GaEYJrRpXx-EPJRkLBv9_UaT5n4erL8x/view?usp=drive_link

Best regards,
            Adrian

Samsung S24 Ultra and iPhone 13 with Android Auto / CarPlay
            MyRoute-APP (Planner+Navigation, GOLD Lifetime)
            Honda NC750X (2021) with CHIGEE Aio-5 Play

Cleoundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Adrian Avramundefined Adrian Avram

@Cleo said in juiste instellingen om te kunnen navigeren als internetverbinding wegvalt.:

if you have downloaded the Off-Line maps, navigation will go as you are used to, continues seamlessly

wrong !
              Check this video, you can see that my internet connection drops and exit the route, but after internet comes back after some seconds, the app is not calculating the new route anymore ...

https://drive.google.com/file/d/1GaEYJrRpXx-EPJRkLBv9_UaT5n4erL8x/view?usp=drive_link

Cleoundefined Offline
              Cleoundefined Offline
              Cleo
              wrote last edited by

@Adrian-Avram For what i see in you vdeo is that your signal doesn't drop but you don't have 4G still you have signal. So the question is worked you phone on 2G and did you still have internet but very slow?

Adrian Avramundefined 1 Reply Last reply
              0
              • Cleoundefined Cleo

@Adrian-Avram For what i see in you vdeo is that your signal doesn't drop but you don't have 4G still you have signal. So the question is worked you phone on 2G and did you still have internet but very slow?

Adrian Avram
                wrote last edited by

@Cleo in Romania we do not have 2G internet, only on 4G and 5G, so in my situation i can only make phone calls but dont have internet when 4G drops.

Best regards,
                Adrian

Samsung S24 Ultra and iPhone 13 with Android Auto / CarPlay
                MyRoute-APP (Planner+Navigation, GOLD Lifetime)
                Honda NC750X (2021) with CHIGEE Aio-5 Play

1 Reply Last reply
                0
                • marc van der heijdenundefined marc van der heijden

Groet Erik

Erik Plaggenborg
                  wrote last edited by

@marc-van-der-heijden Dank voor je antwoord.
                  Maar zoals je lezen kan heb ik de off-line kaarten gedownload.

" Uiteraard heb ik alle benodigde kaarten gedownload om offline te navigeren"

BMW R1250 GSA Ultimate Edition
                  DMD T865 Nav Tab
                  Enthousiast MRA/MRA Next gebruiker

1 Reply Last reply
                  0
                  Reply
                  • Reply as topic
                  Log in to reply
                  • Oldest to Newest
                  • Newest to Oldest
                  • Most Votes

ACTIVE USERS
                  Marinus van Deudekomundefined
                  Marinus van Deudekom
                  Adrian Avramundefined
                  Adrian Avram
                  Cleoundefined
                  Cleo
                  Erik Plaggenborgundefined
                  Erik Plaggenborg
                  marc van der heijdenundefined
                  marc van der heijden
                  POPULAR TOPICS
                  • Navigate to closest waypoint
                    Paul Steinbergundefined
                    Paul Steinberg
                    1
                    11
                    237

• Automatically skipping shaping points Part 2
                    Steve Jarrellundefined
                    Steve Jarrell
                    1
                    36
                    991

• Here map errors
                    UwBundefined
                    UwB
                    0
                    5
                    66

• MRA haast niet te gebruiken met Android Auto
                    Marinus van Deudekomundefined
                    Marinus van Deudekom
                    0
                    11
                    410

• reverse the path after reaching the destination
                    Rob Verhoeffundefined
                    Rob Verhoeff
                    0
                    2
                    59

• Group route sharing advice
                    undefined
                    0
                    1
                    7

• Why does the route invariably alter once planned on the website and then exported to the in my case, Garmin XT?
                    Tony Newtonundefined
                    Tony Newton
                    0
                    3
                    94

• New update! (4.3.9)
                    Henk van Rijnundefined
                    Henk van Rijn
                    11
                    13
                    718
                  MY GROUPS