WAYPOINTS EXPORTEREN
-
Beste rienden, vraagje van nieuwe MRA Gold gebruiker.
Ik merk dat bij het overzetten van eenb route van MRA naar BC de routepunten niet mee worden opgenomen in de route. Enkel A enB (begin en einde). Is dit normaal of doe ik nog iets fout?
Indien ik de route rechtstreeks importeer naar een Garmin (Zumo XT of Nav VI) worden deze dan wel mee opgenomen?met vriendelijke dank
-
@Crets-Ivan ja,waarom zou je BC nog willen gebruiken als je MRA hebt,
Als je 30ste een antwoord op je vraag wil hebben is het verstandig om gied te omschrijven wat je wil doen, welke 3xport methode etc -
@Marinus-van-Deudekom , bedankt voor uw antwoord.
De reden dat ik nog met BC aan het werken ben is om dat ik een nw gebruiker ben van MRA en nog volop aan het testen en vergelijken ben.
De route werd opgeslagen en geexporteerd als GPX 1.2. Vervolgens geopend via BC en daar vind ik de routepunten op de route niet terug.
Deze vraag is dus of dit normaal is en wat dit doet als ik route rechtstreeks naar Garmintoestel exporteer wat nog niet geprobeerd is. Staan de routepunten dan wel op route in de GPS of ook enkel begin-en eindpunt.
Met dank -
@Crets-Ivan You should use GPX 1.1 (Route, Track,POI) then you should see the waypoints in Basecamp.
-
@Crets-Ivan Hoi
die 1.2 export is speciaal gemaakt voor Garmin toestellen zoals de Zumo's.
als je die route in BC zou willen importeren moet je de export 1.1 gebruiken.
Die 1.2 versie exporteerd nl de route EN de track naar de Zumo's maar heeft er dan wel alle vormingspunten uit gehaald. Dat is fijn in de Zumo's maar niet als je die route nog zou willen bewerken in BC.
Nog een tip: vergeet BC en stort je in MRA. Kijk naar de instructievideo's en vlogs van Denise en/of volg een van de online cursussen die jaarlijks gratis worden gegeven. Je planningsleven wordt er zoveel simpeler en mooier door. Have fun -
@Marinus-van-Deudekom I can understand you, but be brave and jump into the nice adventure to use MRA-Routplanner (for planning) and MyRoute-App (for navigation). You will love it.
I did the same...If you intend to export your work in an external gpx file, then please usually the format gpx 1.1 (route, track, POI). As the name suggests, the file contains all: a route, a track, and possible POIs.
But if you export your work in an external gpx file, in the format gpx 1.1 (route, track, POI) - then, as the name suggests, the file contains only: a track, and possible POIs.
The file format 1.2 is only for GARMIN XT2!
Keep in mind: routes will have a starting point, an end point, and can have several way points in between.
A track has only a starting point and a end point.