Ljjn verplaatsen door slepen
-
Lijn verplaatsen lukt niet
Als ik de lijn probeer op te pakken krijg ik een nieuw punt. Wat doe ik verkeerd?
-
@Han-Jansen-0 U doet niets verkeerd. Om de lijn een andere weg te laten gebruiken, wordt er een nieuw routepunt toegevoegd wanneer u de lijn sleept.
You are not doing anything wrong. To enable the line to use another road, when you drag the line a new route point is added.
-
@Han-Jansen-0 Oplossing is dus om als je de lijn wilt verplaatsen naar een andere weg om er eerst een nieuw punt op te zetten (op de lijn dus) en dit nieuwe punt vervolgens te verplaatsen (verslepen) naar de plaats op de weg waar de route over moet gaan lopen!
-
@white-mouse-on-the-motorbikegmail-com Okay, dat is dan wat anders dan het filmpje liet zien. Dankjewel
-
@Han-Jansen-0 Om precies te zijn zet je de cursor (het + teken) op de lijn op de plek waar je die wil verplaatsen. De cursor wordt dan een zwart rondje met een + teken er in.
Dan hou je de linker muisknop ingedrukt terwijl je de cursor naar de plek brengt waar de lijn heen moet. De cursor wordt dan tijdens het verplaatsen een handje. Als je hem op de plek hebt waar je de route wilt laten lopen dan laat je de muisknop los en als het goed is heb je dan op die plek een nieuw routepunt. Dit is waarschijnlijk zoals op het filmpje!
Maar ik vindt mijn manier zelf net zo handig. -
@white-mouse-on-the-motorbikegmail-com Thanks, filmpje is heel oud, ze mogen de link wel eens weghalen of de boel vernieuwen. Filmpje geeft een wit puntje aan wat je kunt oppakken en verslepen.. maar het lukt nu!!