Via de OSM kaart heb ik in de MRA Routeplanner met succes diverse offroad routes gemaakt. Deze kaart maakt het mogelijk om op 99% van de wegen waar ik offroad wil rijden gewoon een route te maken. Een hele enkele keer lukt het niet en dan zet ik het betreffende segment op offroad. Hiermee maakt hij dan een rechte lijn naar het volgende punt. Deze lijn is ook te zien wanneer ik in de MRA-app druk op "open route". Op dit scherm is het voor mij mogelijk om de lijn te volgen zonder instructies.
Tot zover prima, alleen nou liep ik vandaag tegen een wat groter traject aan waarop de OSM kaart geen route wilde maken. Ik zou daarbij graag meerdere punten, met rechte lijnen, aan elkaar willen laten verbinden. Echter slaat de planner de tussenliggende punten over bij het tonen van de rechtelijn. Om het geheel wat duidelijker te maken heb ik wat afbeeldingen gemaakt:
Zie hier de routeplanner waarbij ik meerdere aaneengesloten routepunten via segmenten op offroad* heb gezet:
Zie hier de routepunten in het menu links in beeld. Zoals je ziet staan meerdere aaneengesloten punten op offroad*:
Zo ziet het er uit op mijn telefoon in de app:
Is hier een oplossing voor te maken achter de schermen? En weet iemand of dit gebruikelijk is binnen OSM?
*Er is ook nog een mogelijkheid om een routepunt te selecteren en dan op het offroad knopje te drukken, zoals we dat kennen bij een veerboot of andere blokkade in de HERE kaart. Je krijgt dan de omweg alsnog in de app te zien, dus dat is hierbij geen optie. In dit voorbeeld gebruik ik dus de OSM kaart en de mogelijkheid om het segment op offroad te zetten.