Ik trek me sowieso niets aan van die routetijden of geschatte tijden. Ik rij zoals ik wil rijden en of ik er een uur over doe of 2 uur is aan mij en niet aan de routeplanner. Een routeplanner is voor mij voor de route en om de route te laten zien, niet voor een tijd classificatie. Ik hoef geen snelle rondentijden te maken en een rondje rijden is voor mij geen tijdsrit of een wedstrijdje snel rijden.
Dus lekker die route uitzetten, mooie uitzichtpunten selecteren om daar even te pauzeren, eettentjes uitzoeken en verder nergens van aantrekken!
Oftewel waar plan ik het hotel, waar hij aangeeft wat op 1 dag te doen is of.........
Hoeveel wil je rijden op een dag? 200 km, 300 km, 400 km? Dat ligt geheel aan jou. De meesten zullen tussen de 200 a 300 km zitten voor een hele dag. En hoeveel dagen wil je rijden? Daar kan je dan een hele toerschema omheen bouwen.
Even ergens pauzeren, half uurtje voor nemen. Ergens eten? Trek daar maar gerust een uur voor uit. En op die manier bouw je dan een hele route op en kan je beter selecteren waar je kan overnachten.
Zo doe ik het ook. Ben zelf nu bezig met een 3-daagse trip naar de Vogezen vanuit Den Haag via Ardennen en Luxemburg voor het komende jaar. lekker puzzelen, bestaande routes uit de bieb halen en kijken wat daar bruikbaar van is voor mij, alles even checken op Google Maps. En meest belangrijkste, ik wil niet meer dan 300 km op een dag rijden, of meer dan 6 uur op de motor zitten (ex pauzes), dus max 8 uur onderweg op een dag.
(vraag me af of het echt wel 3 dagen gaat zijn en geen 4.....
)