route maken niet mogelijk vanwege wegafsluitingen
-
***Hallo,
houd MyRoute rekening met eventuele wegafsluitingen door schade of werkzaamheden? Ik probeer een motorroute te maken over de Silvretta Hochalpstrasse (Oostenrijk), ik weet toevallig dat deze pas dicht is vanwege schade aan de weg, echter kan ik ook géén (motor) route maken die over deze pas gaat. Heeft dit wellicht te maken met bovenstaand vernoemde omstandigheden?
bedankt!***
-
@Timo-Jansen Wegafsluitingen worden door de kaartleverancier verwerkt in hun kaartdata. Niet in de offline kaarten die je kunt downloaden maar als online bron die gebruikt wordt tijdens het plannen of tijdens het online navigeren. Daarnaast bestaan er nog seizoensgebonden afsluitingen - zoals bijv. bergpassen - die vanaf een x-datum tot een y-datum gelden. Het is dus aan de van de kaartleverancier of hij hier nauwkeurig mee om gaat en zo zijn data up-to-date houdt.
Als je een navigatie abonnement hebt, dan kan je in de navigatie instellingen de 'Verkeersbewuste routeberekening' aanzetten. Daarnaast bestaat in het Gold abonnement van de routeplanner nog de overlaykaart 'Verkeer' die je tijdens het plannen van routes al informatie geeft over wegafsluitingen.
-
@Timo-Jansen said in route maken niet mogelijk vanwege wegafsluitingen:
Silvretta Hochalpstrasse
Ik ben er twee weken geleden geweest. Was toen nét weer volledig open, maar er wordt wel nog gewerkt aan de rotslawines. Met regenweer mag je er niet in, maar tien tegen één ben jij 's avonds aan het plannen, en dan is hij dicht