Bug in MRA; heeft moeite route aan te geven
-
Vandaag voor het eerst sinds de laatste update weer met de motor gereden. Hierbij met behulp van MRA een route uitgezet van ongeveer 300 kilometer. Vanaf het begin tegen het probleem aangelopen dat bij elke kruising waar van richting veranderd werd, MRA de weg even kwijt was. De cursor verliet de route, de kaart draaide rondjes om vervolgens als ik afgeslagen was de route weer te vinden en de weg weer juist aan te geven. Het was net of MRA even de weg kwijt was. Op mijn Garmin (die ik er ook bij heb) had ik hier gelukkig geen last van. Dit probleem doet zich met name voor als er door MRA ingezoomd is en omdat je wilt afslaan de snelheid laag is.
En dat juist aangeven is ook niet helemaal waar want de cursor liep menigmaal behoorlijk achter op de plaats waar ik op dat moment reed. Soms wel mer dan 100 meter. Vreemde was, dat de aanwijzingen wel juist en op tijd werden weergegeven.
De versie die momenteel geïnstalleerd is, is 4.3.1 -336. Ik gebruik de Carpuride voor android auto op de motor, maar ik ga er vanuit dat dit zelfde beeld ook op de telefoon zich voordoet al heb ik dat dus niet kunnen controleren.
Aangezien ik grote delen van de route al veel vaker gereden heb, kan ik met zekerheid zeggen dat dit probleem zich bij eerdere ritten (met oudere versies) niet voordeed.
Als ik het forum zo volg, dan heb ik hierover al meerdere klachten gezien.
Ik heb MRA verschillende malen opnieuw opgestart maar dit mocht niet helpen. -
@ErikS
Welke kaart heb je gebruikt om je route te plannen?
Ook opties uit de toolkit gebruikt? -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in Bug in MRA; heeft moeite route aan te geven:
@ErikS
Welke kaart heb je gebruikt om je route te plannen?
Ook opties uit de toolkit gebruikt?Ik heb de Here kaart gebruikt om te plannen en om te rijden. En in de toolkit staat ook de Here kaart aangevinkt. Meer opties heb ik niet gebruikt.
-
@ErikS
Deel de url van de route eens als je wil. Zorg er wel voor dat deze openbaar staat.
PS in de toolkit staat geen optie van de Here-kaart
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA ik heb hier in de laatste versie ook een probleem mee gehad. Ik rij geen tracks, alleen routes. Plan altijd in de Here kaart en heb alleen een uitsluiting voor offroad paden. Bij mij hielp het om even uit de app te gaan (naar een willekeurige andere app) en terug te keren naar MRA. Het heeft m.i. niets te maken met het plannen maar meer met de navigatie engine die het nu laat afweten. Er zijn ook al meerdere topics over dit fenomeen (in meerdere talen).
-
Sorry, Dat van de kaart staat er inderdaad onder.
Hier de url van de route:
https://www.myrouteapp.com/route/open/9984873Het probleem deed zich bij elke kruising waar ik een andere richting uit ging en nagenoeg elke rotonde waar ik niet rechtdoor ging voor.
En het viel me ook op dat de cursor bij lage snelheid erg achter bleef lopen bij mijn positie. -
@ErikS said in Bug in MRA; heeft moeite route aan te geven:
Hier de url van de route:
Op een enkel routepunt na (die staan iets verder van de weg af als ik zou doen) zie ik i.i.g. geen rare dingen in je route.
En het viel me ook op dat de cursor bij lage snelheid erg achter bleef lopen bij mijn positie.
Herkenbaar. Volgens mijn kaart moest ik soms tussen de salontafel en de eettafel doorrijden omdat de routepijl dwars door huizen heenging
-
@Rob-Verhoeff ik zie wel dat het merendeel van de routepunten niet goed OP de route staan. De eerste weg is ook de laatste weg.
Omdat die routepunten niet goed staan kun je daar zomaar een hoop gedoe meer hebben. Wat jij omschrijft zou ook te maken kunnen hebben dat je routepunt 1 niet goed hebt geraakt, staat ook langs de weg, en dat er daardoor geprobeerd wordt je terug te sturen naar 1 dat is immers een viapoint dat je wel bezocht moet hebben.
Ik zou zeggen, zet de routepunten goed op de weg een probeer het nog eens -
@Marinus-van-Deudekom De routepunten hebben geen probleem veroorzaakt. IK heb er geen over hoeven te slaan en ook geen meldingen gekregen dat ik er overgeslagen had.
Het probleem deed zich trouwens dus alleen voor bij kruisingen en rotondes waar ik niet rechtdoor wilde maar af sloeg. -
@Marinus-van-Deudekom said in Bug in MRA; heeft moeite route aan te geven:
Wat jij omschrijft zou ook te maken kunnen hebben dat je routepunt 1 niet goed hebt geraakt,
Nee, heeft er niets mee te maken. In een eigen route die ik onlangs heb gereden (Rondje Betuwe, kun je bekijken in mijn bieb) treedt hetzelfde fenomeen op.
-
@Rob-Verhoeff en @ErikS
Zijn jullie Beta gebruikers?
Ik kan dit in mijn routes en de app niet reproduceren en heb zondag nog probleemloos 200 km gereden op de app -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA jawel Hans. Vanochtend ook weer een issue met een achterblijvende routelijn en witte schermen icm CP. Corjan al gemaild.
In deze casus ligt het echt niet aan de route. Op wat puntjes na die ik anders zou doen heeft deze route verder geen bijzonderheden.
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA jawel Hans. Vanochtend ook weer een issue met een achterblijvende routelijn en witte schermen icm CP. Corjan al gemaild.
In deze casus ligt het echt niet aan de route. Op wat puntjes na die ik anders zou doen heeft deze route verder geen bijzonderheden.
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder said in Klacht ivm positie indicator.:
Beste mensen, we zijn hier mee bezig zouden jullie bij de Instellingen > Navigatie instellingen > Kaartlaag > Kaartstijl het Hoogteverschil op 'UIT' willen zetten. We hebben een vermoeden dat daar iets fout gaat, maar weten we niet zeker. Omdat we zelf (nog) geen problemen ervaren met de positie indicator is het lastig te bepalen.
Ik ga vrijdag middag weer rijden. Mijn hoogteverschil stond inderdaad op 3D. Nu op "uit" gezet. Hopen dat dit het probleem was. Ik ga het vrijdag zien.
-
@Rob-Verhoeff I also reported problems, j checked and I also had Elevation difference set to 3D. It is now off.
-
@ErikS said in Bug in MRA; heeft moeite route aan te geven:
Beste mensen, we zijn hier mee bezig zouden jullie bij de Instellingen > Navigatie instellingen > Kaartlaag > Kaartstijl het Hoogteverschil op 'UIT' willen zetten. We hebben een vermoeden dat daar iets fout gaat, maar weten we niet zeker. Omdat we zelf (nog) geen problemen ervaren met de positie indicator is het lastig te bepalen.
Dat heb ik dus uit staan, vandaar dat ik er geen last van heb.
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in Bug in MRA; heeft moeite route aan te geven:
Dat heb ik dus uit staan, vandaar dat ik er geen last van heb.
Jammer
Als ik het goed heb zat jij net als ik pas in een gebied waar dat best wel mooi is om aan te hebben staan -
Vandaag even met de auto weg geweest en daarbij MRA gebruikt. Op de heenreis de instelling voor het hoogteverschil op UIT gezet en inderdaad geen problemen gehad met de Navigatie. Op de terugreis deze toch nog een keertje op 3D gezet en ja hoor, het probleem openbaarde zich weer. Vervolgens de instelling op 2D gezet en het probleem werd al wel minder, maar de cursor liep nog steeds ernstig achter op mijn werkelijke positie.
Het probleem zit hem dus daadwerkelijk in de instelling voor het hoogteverschil.
Voorlopig laat ik deze dus maar op "UIT" staan. -
@Con-Hennekens
Klopt, maar ik zie de bergen dus de hoogte heb ik niet nodig. ️ -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA, haha, ja, das waar
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Vandaag opnieuw een wat grotere rit met de motor gemaakt. En inderdaad, nu "Hoogteverschil" op "uit" staat heb ik geen last van de genoemde problemen meer.
En nu maar hopen dat het snel opgelost kan worden, al hoewel, waar zou ik het in NL nodig kunnen hebben?