Enkele punten die mij opvielen tijdens gebruik MRA app
-
Gisteren de app uitvoerig getest, had er nog geen tijd voor gehad vanwege drukte werk en prive. Route uitgezet van werk naar huis (standaard woon-werk verkeer dus). En na werktijd de app met deze uitgezette route uitgeprobeerd. App gestart, route geladen en gaan met die banaan!!!
Tijdens het rijden naar huis de aanwijzingen van de MRA app gevolgd en daarbij vielen mij enkele zaken al vrij snel op. Op een paar kleine dingen na die ik in de instellingen kan wijzigen was de grootste ding wat mij opviel is dat ik op de A4 tussen Kethelplein en afslag 11 constant de A4 werd afgeleid bij elke afslag! Geen idee waarom...
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik op de A15 tussen Vaanplein en knooppunt Benelux mijn eigen route heb gereden en niet de route van de app heb gevolgd. Ik kreeg onderweg een melding dat ik een routepunt heb overgeslagen en ik vermoed routepunt 5 en 6.
Maar dit kan toch niet de reden zijn dat ik op de A4 van de snelweg afgeleid wordt om dan vervolgens helemaal terug te moeten rijden naar de A15 om daar weer de route op te pakken vanaf routepunt 5 of routepunt 6??? Dit zou dan bijzonder vreemd moeten zijn...
Wat mij ook gebeurde is, ik heb het tracken van de route automatisch aanstaan, om te testen. Maar bij het opslaan van de tracklog kreeg ik een melding dat er geen netwerkverbinding was en dat de tracklog niet opgeslagen kon worden. En de tracklog was ook niet opgeslagen. En ik had gewoon een (netwerk)verbinding via 5G. En ook geen storing oid gemerkt tijdens het rijden en/of gebruik van mijn mobiel.
Wat zou er loos kunnen zijn?
Hieronder de link:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/9083666?mode=shareInstellingen die ik nu heb in de MRA app, wellicht voor verbetering vatbaar (?). Tips zijn welkom.
-
@Nomko-Nomden said in Enkele punten die mij opvielen tijdens gebruik MRA app:
Maar dit kan toch niet de reden zijn dat ik op de A4 van de snelweg afgeleid wordt om dan vervolgens helemaal terug te moeten rijden naar de A15 om daar weer de route op te pakken vanaf routepunt 5 of routepunt 6??? Dit zou dan bijzonder vreemd moeten zijn...
Het navigatie algoritme is een tijdje terug wat strikter ingesteld. Je wordt daarom iets langer teruggestuurd naar een routepunt dat je hebt overgeslagen (en waarvan je nog geen melding hebt gehad). Er moeten een x-aantal berekeningen zijn gedaan waarbij ook de afstand tot het komende routepunt bij wordt betrokken. Geen idee hoe de berekening precies gaat, maar in deze route lijkt mij dat de meest plausibele reden.
-
@Nomko-Nomden, de logica zal sowieso pas na de 3e herberekening besluiten een routepunt over te slaan, en dan alleen als over de weg gemeten de afstand tot een volgend routepunt kleiner is. Het is afgestemd op het rijden van scenic routes, niet op woon-werk verkeer
-
@Con-Hennekens Als ze niet automatisch overgeslagen worden, dan kun je er toch ook voor kiezen om ze via het scherm over te slaan?
Gewoon even het (volgende) routepunt aanklikken en dan krijg je de mogelijkheid om het over te slaan. -
@ErikS, uiteraard is handmatig overslaan altijd mogelijk.