Krijg de route niet gelijk tussen Here en TomTom kaart
-
Ik ben een route aan het maken op de TomTom kaart en wil hem nu vergelijken en gelijktrekken met de Here kaart. Ik krijg dat alleen niet voor elkaar. Heb al extra routepunten geplaatst en ook via de Here kaart als uitgangspunt en dan 'seizoensafsluitingen negeren' gedaan. Ook dat helpt niet. Heeft iemand enig idee waarom ik dit hier niet gelijk kan krijgen?
Zie bijgaande screenshot, zwart is TomTom, groen is de route die Here kiest. Ik wil de zwarte route aanhouden.
-
@Martin-van-Noort Hi Martin,
heb je al gekeken met streetview of er een feitelijke beperking is bij 35 en 36. Dan zou je kunnen zien wat daar de feitelijke situatie is en kunnen snappen waarom Here daar af wil blijven wijken.
Voor meer advies is het handig als je de URL van die route hier deelt en de route op publiekelijk zet zodat we in de route kunnen kijken -
@Marinus-van-Deudekom Dank voor je reactie.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat moet zien in streetview....
Ik heb wel mijn route op openbaar gezet, dit is de link:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/9405320?mode=share -
@Martin-van-Noort Ik denk dat er een kaartfout zit in de Here-kaart m.b.t. een milieuzone waaraan heel stellig wordt vastgehouden door Here voor alle voertuigen!
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat moet zien in streetview....
Je kan dat controleren door op dit icoon te klikken tijdens het ontwerpen van je route:
Op deze kruising zie je een milieuzone actief:
Ik denk dat die zone roet in de route gooit
-
@Martin-van-Noort zet routepunt 40 (op je foto is het routepunt 39)op de kruising met "butlanswei".
Route komt dan perfect overeen.
Het gebeurt wel vaker op de HERE kaart dat je een routepunt op een kruising moet zetten. -
@Martin-van-Noort, @Guzt heeft hier gelijk, top! Precies op de kruising kan ook weer problemen opleveren (o.a. met de spraakinstructie), je kan hem zelfs van de kruising afhalen. Zelf had ik ook al diverse punten geprobeerd maar niet de optie van @Guzt. Ik blijf er bij dat er toch een kaartfout ergens in moet zitten.
-
@Rob-Verhoeff Dank je wel! Deze functie kende ik nog niet, het wordt steeds leuker naarmate ik meer van die handigheden leer Samen met de volgende tip die ik kreeg ben ik er uitgekomen zo, nogmaals dank
-
@Guzt Dat is inderdaad de oplossing, super! Hartelijk dank voor je tip!
-
@Martin-van-Noort Hi Martin<
Ben het met Rob en Guzt eens. Overigens zag ik bij het nalopen van je route dat er behoorlijk wat vormingspunten niet goed op de route staan. Dat kan ook zomaar veel gedoe opleveren.
Mocht het nog eens voorkomen kan ook een oplossing zijn om dat punt 40 op overslaan te zetten, dan gaat je route er ook zonder problemen overheen.
Had je je profiel per ongeluk op vrachtauto staan want dan zou de mileuzone daardoor de boosdoener kunnen zijn
-
@Marinus-van-Deudekom said in Krijg de route niet gelijk tussen Here en TomTom kaart:
Had je je profiel per ongeluk op vrachtauto staan want dan zou de mileuzone daardoor de boosdoener kunnen zijn
Als je zijn route gebruikt via de link, dan kan je dat zelf al controleren bij de routeinformatie, en daar staat 'Motor'
-
En als alleen het profiel wijzigt naar Auto? Zonder andere wijzigingen?
-
@Rob-Verhoeff thnkx
-
@M-Schrijver nee het was al opgelost zo, door het routepunt op de kruising te plaatsen
-
Ik had al begrepen dat de het opgelost was.
Was meer een aanvullende vraag. In MRA Next (Navigatie) kan het motorprofiel zo links en rechts voor rare dingen zorgen. Wellicht dat dit in de routeplanner ook zo is