Account geblokkeerd
-
Ik ben op dit moment samen met een vriend op reis door de Balkan en Italië. We hebben beiden een gold account om dag voor dag routes te kunnen maken en delen.
Sinds gisteravond is het account van mijn vriend geblokkeerd "omdat er teveel apparaten dit account gebruiken". Hij gebruikt de MRA routeplanner alleen vanaf zijn laptop + de app op zijn telefoon. Wél komt hij direct en via VPN binnen vanuit verschillende landen.
Hij heeft een support ticket aangemaakt, maar nog niets concreets teruggehoord.
Hier gaan volgens mij een paar dingen structureel mis: (a) het mechanisme waarmee MRA probeert misbruik te voorkomen is duidelijk kapot; (b) de ingrijp is te fors: hij kan nu al een dag niets met MRA beginnen ("gold member" my foot) en (c) MRA zou moeten zorgen dat er een sneller reparatie mogelijk is dan afwachten tot je "aan de beurt" bent in de oneindige rij met support tickets.
Ik wil hier zijn mailadres niet posten, maar het gaat mij er ook vooral om dat we hier allemaal opeens slachtoffer van kunnen worden, juist op het moment dat je de MRA routeplanner het hardste nodig hebt.
-
Ik vermoed dat hij weer toegang heeft! Anders deel even zn MRA gebruikersnaam hier (of in een pb zn email).
Heb even gekeken en momenteel zitten 79 mensen boven het standaard limiet waarbij ze allemaal een hoger limiet hebben gekregen.
Dan zitten er nog 32 mensen tegen het limiet aan.Dus jouw vriend behoort tot de gelukkig groep die veel minder dan 0.01% van ons totaal gebruikers aantal is
Voor de mensen die we hier wel goed mee blokkeren weegt dat succes op tegen de incidentele problemen!
Zelf heb ik volgens ons systeem 19 apparaten. Terwijl ik op minstens 4 telefoons, 3 pc’s en 1 tablet ben ingelogd op meerdere locaties / vpns.
-
Hoi @Corjan-Meijerink, dank voor de snelle actie. Hij kan er nu inderdaad weer bij!
Als root cause analysis, als jullie elk IP-adres als een "apart device" beschouwen is dat wel een uitgangspunt dat kritische heroverweging verdient. Een cookie zou in principe voldoende moeten zijn om een device te identificeren -- en in dat geval zouden jullie zien dat hij maar twee devices gebruikt.
-
@Peter-3b, als elk IP adres als een apart device beschouwd zou worden, dan zou een VPN juist helpen omdat het je IP adres maskeert naar één extern IP adres van zijn internet aansluiting. Ook mobiele data genereert heel veel verschillende IP adressen. Ik denk dat jouw vriend of zijn VPN provider wat overijverige spoofing methodes hanteert?
-
Hoi @Con-Hennekens, ik denk dat jij aanneemt dat hij een VPN gebruikt om naar zijn huisaansluiting te tunnelen. Hij is echter een privacy nerd die graag afwisselend het internet (via een VPN service) vanaf servers in Noorwegen, Zwitserland of de VS bestormt. En dat dan toegevoegd aan landen als Kroatië, Bosnië, Montenegro en Albanië waar we de laatste weken fysiek zijn geweest.
De bottom line blijft: als MRA naar het IP-adres kijkt als criterium voor een "device" dan doen ze iets fout.
-
-
-
IP wordt niet gebruikt.
Sorry, dit technische onderwerp is niet ter bespreking. We gebruiken dezelfde logica al jaren en er zijn geen problemen mee.Of gebruikers delen echt hun account of ze gebruiken tools waardoor het zo lijkt. Berichtje naar support lost het altijd op voor die zeer kleine groep. Kan de timing ongelukkig zijn? Jazeker! Maar zo is het laten vallen van je telefoon in de wc ook ongelukkig
-