@Cees-3 said in handigheidjes bij plannen:
Anders moet je eerst weer uitzoomen en kijken welke kant de route op gaat.
In alle routes die ik gemaakt heb, of aangepast heb ik de rijrichting nog nooit nodig gevonden. Of ik nu heen of terug een weggetje in rijdt, maakt mij niets uit. Beide richtingen bekijken in de MRA Street View (ken je die functie al?) is weinig moeite, en geeft je een omgevingsgevoel :). Maakt verder ook niet uit, ieder heeft zijn eigen maniertjes 
@Cees-3 said in handigheidjes bij plannen:
Ik heb verder soms dat de route niet over een bepaalde weg wil ( hij stuurt me telkens via een andere weg) terwijl andere routeplanners en Google Maps daar wel gewoon overheen gaan en kunnen.
Deze is zonder wat meer context erg lastig. Het kan zijn natuurlijk dat je onbewust "vermijd" opties aan hebt staan. Dat lijkt me echter onwaarschijnlijk omdat je die bewust aan moet zetten. In de andere gevallen kan het zijn dat de kaart die je gebruikt simpelweg vindt dat je daar niet kan rijden, of omdat die weg tijdelijk is afgesloten. Dat kan door verkeersgegevens zijn, maar ook door seizoensgebonden afsluitingen (HERE kaart).
Welke kaart gebruik je voornamelijk? OSM, HERE of TomTom?
Een algemeen antwoord is het beste wat we je nu kunnen geven. Tenzij je met exacte concrete voorbeelden kan komen, kan ik inhoudelijk niet veel meer betekenen
. Er kunnen veel redenen zijn waarom het e.e.a. toch niet lukt.
Met welk apparaat of navigatie systeem ga je daadwerkelijk navigeren?