“Harde punten” zichtbaar op Garmin ZUMO
-
*Beste,
In basecamp is het mogelijk te werken met zachte en harde punten, deze harde punten worden zichtbaar met een melding weergegeven op de Garmin Zumo. Dit is bijvoorbeeld handig zodat de hele groep weet dat hier gestopt wordt ivm tanken of een lunchpauze. Is het ook mogelijk te werken met zachte en harde punten via MyRoute? Momenteel zet ik een geel handje neer om aan te geven dat hier een pauze is. Echter zie ik deze alleen als ik de route open via de MyRoute app. Dit handje zie ik graag als melding terug op de ZUMO.
Alvast bedankt
Timo *
-
@Timo-Jansen een rood handje gebruiken levert een hard route punt op dat je in je Zumo ook ziet
Wat stuur je naar je Zumo, een track of een route -
@Marinus-van-Deudekom de kleur maakt niks uit. Wat uitmaakt is of het routepunt een handje (hard) of "omgekeerde druppel" (zacht) is. Een geel handje zou net zo goed moeten werken als een rood handje.
@Timo-Jansen op welke manier zet je de route op je Garmin?
-
Als je bedoelt dat je de harde waypoints in het linkerkolom van Basecamp wilt zien, in het zelfde vak waar de routes en de tracks staan kun je het volgende doen.
Maak van een blauwe druppel een Handje (rechtermuisknop) en ga naar POI / beheren en klik op toevoegen, klik op de kaart.
Je vindt deze nieuw aangemaakte POI niet terug bij de routepunten van MRA, maar wel op de kaart en bibliotheek van Basecamp. -
@Timo-Jansen Als je een route maakt in Here Maps voor de XT en je gebruikt het Handje wordt dit ook een Hard Punt in de zumo XT. Maar je moet de route overdragen of opslaan in versie 1.2 . Dit laat deze punten zien als een Hard punt of verplichte punten. Ik heb gans het jaar reizen gemaakt(ongeveer 20000 Km) op deze manier en praktisch geen problemen gehad.
-
Je maakt je route in MRA en gebruik de Here-kaart. Als je een waarschuwing wil krijgen als je in de buurt van je koffie- lunch- tankstop komt, zet dan bij deze locaties een vormingspunt en maar van dit vorminingspunt een viapunt, door op het vormingspunt te klikken zodat het menu geopend wordt, door op de 3 puntjes te klikken worden alle routepuntmenu opties getoond. Klik dan op het handje. Het vormingspunt wordt nu een viapunt.
Als je de naam van het viapunt nu aanpast naar bijvoorbeeld "Cafe de keu, Kofiiestop", dan wordt dit voorgelezen.
Je kunt zowel de gpx 1.1 als de gpx 1.2 overzetten naar je XT/2 het verschil is dat je bij gebuit gpx 1.1 ook de vormingspunten op je route ziet als gele bolletjes. Als je de gpx 1.2 gebruikt zie je alleen de viapunten in de vorm van een vlaggetje. Zorg wel dat je bij gebruik gpx 1.2 het herberekenen uit zet. -
@Marinus-van-Deudekom bedankt voor het bericht! Ik weet niet exact of het een route of track is? Ik maak de route altijd & upload deze vervolgens naar mijn ZUMO. Ik upload deze wel als 1.2 versie
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master oké duidelijk, ik ga dit eens proberen wanneer ik weer een route ga maken! Bedankt!