Suggesties / Ideeënbus
-
Naar aanleiding van ons Eifel-weekend hierbij enkele suggesties:
-
Beter gebruik maken van de landscape functie van moderne breder-beeld smartphone. Mensen die conventionele navi gewend zijn, werken doorgaans in landscape modus. In MRA gaat wel erg veel beeld-oppervlak verloren aan irrelevante zij-details links en rechts van de rijroute. Aan één van de zijkanten zou een info-kadertje geplaatst kunnen worden met extra info, bijvoorbeeld tijd (tijdsindicatie in notificatiebar is te klein om op de motor te kunnen lezen), rijrichting/kompas, hoogte, ETA tot volgende routepunt en dergelijke.
-
Bij het handmatige overslaan van routes zou het erg handig zijn om niet te moeten "plussen" naar x routepunten verderop, maar dat je op de kaart het gewenste routepunt kunt selecteren als je uitzoomt. Nu kun je wel uitzoomen en een routpunt aantippen, maar je kunt hem niet selecteren voor de "overslaan tot" functie.
-
Er zijn flinke stappen gemaakt bij het automatisch overslaan van punten. Maar het kan nóg beter! Als een route halverwege opnieuw gestart wordt (om wat voor reden dan ook) en je passert route-punt 20 (in de juiste richting) bijvoorbeeld, dan lijkt het me zeer aannemelijk dat de wens is om de route vanaf dat punt verder te rijden (dus 1 tot/met 20 over te slaan). Dat zal niet altijd zo zijn, dus een melding waar je ja of nee op kunt drukken zou mooi zijn.
-
de melding bij het automatisch overslaan van punten duurt wat mij betreft net wat te kort, en is te klein om met een handschoen aan trefzeker te kunnen annuleren.
Verder heb ik enorm genoten van de goede begeleiding. Navigation is in korte tijd uitgegroeid tot een navigator die het de grote merken héél moeilijk gaat maken!
-