Fietspaden niet herkend?
-
Ik heb zojuist tòch de navigatie van MRA gekocht, omdat ik las dat je ook fietsroutes kunt maken. Waarschijnlijk doe ik iets fout, want i denk dat fietspaden niet herkend worden? Van 2 punten weet ik 100% zeker dat er fietspaden liggen, Google Maps toont ze ook, maar ik kan er geen route mee maken. Zie route:
https://www.myrouteapp.com/route/open/8062833
Tussen punt 21 en 22 ligt een fietspad, route is ingesteld op "Fietsen", maar wordt toch steeds weer omgeleid.
Dat gebeurde ook toen ik over de Leeghwaterbrug in Alkmaar wilde fietsen, die wordt ook niet herkend, dat geeft nogal een omweg. Zie ook bijgaande illustratie van de groene lijntjes (fietspaden) in Google Maps.Doe ik iets verkeerd?
-
De here-kaart die voor Navigatie gebruikt wordt, ondersteund dit niet.
Je kunt wel in de planner fiets/wandelroutes maken en via de app met pijlnavigatie de fietsroute volgen. -
"Je kunt wel in de planner fiets/wandelroutes maken en via de app met pijlnavigatie de fietsroute volgen."
Wat bedoel je met "de planner"?
-
De website. Maak een nieuwe route aan, kies de OpenStreetmap (OSM) kaart en zet de kaartlaag "OpenCycleMap" aan. Daar staan alle fietskruispunten op.
Via de app, kun je deze dan map pijl navigatie volgen (Geen aanwijzingen)
Open de route en klik op nr 7 De positie indicator
De opties van de positie indicator:
De complete handleiding van de app kun je hier downloaden: https://www.myrouteapp.com/support
-
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb de navigatie nu als proefperiode, maar als ik een fietsroute maak en ik open deze in de app dan krijg ik niet de button "navigeer" die ik wel krijg als ik een route voor de motor maak. Ik dacht ook dat myroute navigatie geschikt was voor fietsen en wandelen maar voor die transportmodusen lukt het niet de navigatie module te openen. Bovendien lijkt de Here kaart daar minder geschikt voor zijn omdat de meeste fietpaden en wandelpaden hier niet op lijken te staan. Kan de navigatie echt alleen met de here map werken?
-
Ja. turn-by-turn navigatie is alleen mogelijk met de Here-kaart
-
Maar ook als ik een fietsroute maak in een here kaart en ik open deze route dan krijg ik niet de optie om de route in de navigatie module te starten zoals bij een motor route. Op de duur kom ik wel in iets wat op navigatie lijkt maar zodra ik dan ergens in de kaart druk is de route ineens veranderd naar alleen dat punt.
-
@Hoanemans dat klopt. Als je een route hebt gemaakt in de Here-kaart met de Reismodus 'Fiets' dan krijg je inderdaad geen spraakinstructies en turn-by-turn navigatie. De Here-kaart kent nu eenmaal niet alle fietspaden in NL. Neem de aanbevelingen hierboven aan en maak je fietsroute in de OSM-kaart (en als overlay eventueel de fietspuntenkaart als je een puntenroute wilt rijden). Daarna fijn fietsen en simpel de pijl volgen. Je rijdt immers nooit zo hard als een auto. Spraakinstructies zijn op de fiets overbodig vind ik. Maar dat is mijn persoonlijke mening!
-
@MTC-Zeilberg said in Fietspaden niet herkend?:
Ja. turn-by-turn navigatie is alleen mogelijk met de Here-kaart
Met de kanttekening dat je niet hebt gekozen voor de Reismodus 'Fiets', ook al heb je de route hebt gemaakt in de Here-kaart.