1 Apr 2020, 08:33

Tot nu toe heb ik me redelijk kunnen inhouden. Ik weet niet hoe lang dat nog lukt..... Groepsafspraken met de motorvrienden zijn wel gecancelled; zo is de Voorjaarsrit niet doorgegaan. Die doen we wel een keertje.

Daar waar ik woon 😉 heeft de burgemeester gevraagd om risico's te mijden, zodat er geen onnodige belasting op de gezondheidszorg wordt gedaan. Ik heb daar wel oren naar. Want juist nu er voor velen 'het seizoen' begint, ontstaan er risico's. Automobilisten die je niet zien, maar zeker en vooral ook motorrijders die even de routine missen en niet anticiperen op automobilisten die je eventueel niet zien of een bochtje dat net wat scherper is dan de herinnering.

Lastiger wordt het met mountainbiken. Ik heb al een ritje gedaan. Dat is sowieso al veel minder dan ik gewend ben. Ik heb daar echt moeite mee, om niet te doen (of sterk te minderen).

Ik verwacht van mezelf dat ik de motor een paar keer uit de garage trek om lekker te poetsen en onderhoud te doen. Om 'm dan weer terug te zetten. Dat gaat me lukken.
Ik weet zeker dat ik me niet in kan houden met de mountainbike of de racefiets. Helaas. Ik smacht naar de uitdagingen, de uitputting, het zweten.