Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MRA Café
  3. Bijna feilloos werken met MRA

Bijna feilloos werken met MRA

Scheduled Pinned Locked Moved MRA Café
37 Posts 8 Posters 3.1k Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Mart gundefined Mart g

Bedankt voor het aandragen van de tips. Maar nu iets anders na de laatste update is het weer 1 drama het ging de laatste tijd goed op 1 probleempje na maar daar had ik zelf iets op gevonden. Maar vandaag een route gereden een paar keer dat de app vastliep door oververhitting van mijn telefoon en happeren van de route. Jammer dus de laatste update is voor mij een fiasco.

Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekom
    Valued contributor
    wrote last edited by

@Mart-g hoi mart
    Misschien dat je wat specifieker aan kunt geven wat er niet goed gaat. Welke telefoon gebruik je

Honda Goldwing GL1500,
    Honda Silverwing GL 650
    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
    Garmin XT (almost in the cupboard)
    Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
    0
    • Mart gundefined Offline
      Mart gundefined Offline
      Mart g
      wrote last edited by

IMG20250713154722.jpg Ik werk met een OPPO A79 5G en een extern scherm zie foto. Dat werkt in principe goed alleen als de verbinding wordt onderbroken moet ik de app sluiten op mijn telefoon en opnieuw opstarten. Maar dat was ik nu aan gewend en dan kan ik gewoon mijn route vervolgen. Maar ik had vandaag een route gereden met versie 4.4.1. - 408 en dat ging geregeld mis. Na zo'n 30 minuten viel de verbinding uit tussen scherm en telefoon de telefoon voelde heel warm aan na een paar minuten te hebben gewacht was er wel weer verbinding tussen scherm en telefoon maar de route werd niet getoond op het scherm. Maar weer gestopt en de boel uitgeschakeld en telefoon gereset en dit ging ruim 2 uur goed al bleef af en toe de route stilstaan op het scherm waardoor ik 1 afslag miste. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn tanktas liggen. Na zo'n 2 uur gereden te hebben was mijn telefoon schijnbaar oververhit geraakt en stopte de boel weer. Toen maar een stopje ingelast was er zelf ook wel aan toe, na zo'n 10 minuten de boel weer opgestart en toen mijn telefoon maar in mijn binnenzak van mijn motorjas gedaan dit heeft hij volgehouden tot aan het eind van de route maar wel haperde de route af en toe met het gevolg dat ik wel eens een afslag miste en moest omkeren of iets omrijden. Nu kunnen er volgens mij 2 dingen zijn of het ligt aan de versie 4.4.1. - 408 of aan het warme weer van vandaag. Maar ik rij wel vaker met warme dagen en had voorheen niet dit probleem. Nu zag ik net wel dat voor Android er een update is de 410 hopelijk heeft deze een positief effect. Als het komend weekend redelijk weer is ga ik het uitproberen.

Marinus van Deudekomundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
      0
      • Mart gundefined Mart g

IMG20250713154722.jpg Ik werk met een OPPO A79 5G en een extern scherm zie foto. Dat werkt in principe goed alleen als de verbinding wordt onderbroken moet ik de app sluiten op mijn telefoon en opnieuw opstarten. Maar dat was ik nu aan gewend en dan kan ik gewoon mijn route vervolgen. Maar ik had vandaag een route gereden met versie 4.4.1. - 408 en dat ging geregeld mis. Na zo'n 30 minuten viel de verbinding uit tussen scherm en telefoon de telefoon voelde heel warm aan na een paar minuten te hebben gewacht was er wel weer verbinding tussen scherm en telefoon maar de route werd niet getoond op het scherm. Maar weer gestopt en de boel uitgeschakeld en telefoon gereset en dit ging ruim 2 uur goed al bleef af en toe de route stilstaan op het scherm waardoor ik 1 afslag miste. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn tanktas liggen. Na zo'n 2 uur gereden te hebben was mijn telefoon schijnbaar oververhit geraakt en stopte de boel weer. Toen maar een stopje ingelast was er zelf ook wel aan toe, na zo'n 10 minuten de boel weer opgestart en toen mijn telefoon maar in mijn binnenzak van mijn motorjas gedaan dit heeft hij volgehouden tot aan het eind van de route maar wel haperde de route af en toe met het gevolg dat ik wel eens een afslag miste en moest omkeren of iets omrijden. Nu kunnen er volgens mij 2 dingen zijn of het ligt aan de versie 4.4.1. - 408 of aan het warme weer van vandaag. Maar ik rij wel vaker met warme dagen en had voorheen niet dit probleem. Nu zag ik net wel dat voor Android er een update is de 410 hopelijk heeft deze een positief effect. Als het komend weekend redelijk weer is ga ik het uitproberen.

Marinus van Deudekom
        Valued contributor
        wrote last edited by

@Mart-g hoi Mart. Ik schat dat het de combinatie van factoren is geweest, het warme weer, je telefoon in je tanktas en daardoor het gebrek aan koeling. De combinatie van sommige telefoons met de carpuride levert ook wat gedoe op. Versie 410 ziet volgens mij niet zozeer op het warm worden maar meer op de schermdeling.

Honda Goldwing GL1500,
        Honda Silverwing GL 650

1 Reply Last reply
        0
        • Mart gundefined Mart g

Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekens
          Alpha tester
          wrote last edited by

@Mart-g, Ik merk wel een dat direct na een update niet alles vlekkeloos gaat. Ik heb me de gewoonte aangemeten om na een update de app eerst een keer geforceerd af te sluiten (via het Android Apps menu, een swipe is niet echt een force-close!). Baat het niet, dan schaadt het niet, dus probeer dat eens?

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

1 Reply Last reply
          0
            Mart gundefined Offline
            Mart g
            wrote last edited by

Con Hennekens, Ik doe geen swipe maar sluit mijn telefoon af en laat hem vervolgens opnieuw opstarten de telefoon dat doe ik wel vaker als een app niet naar behoren werkt. Meestal is dan het probleem verholpen.

1 Reply Last reply
            0
            • Mart gundefined Mart g

Een andere vraag, ik heb een route gemaakt en loop hier tegen aan. Ik wil overvaren bij Huissen over de Neder-rijn naar Loo maar ik wordt omgeleid via Westervoort terwijl ik wel het veer kan gebruiken bij Pannerden-Doornenburg. Waarom kan ik bij de ene veer wel overvaren en bij de andere niet. Ik heb gekeken op Google het is beide een veer voor motorvoertuigen

Nomko Nomdenundefined Online
              Nomko Nomden
              wrote last edited by

@Mart-g said in Bijna feilloos werken met MRA:

Huissen

Ik kan zonder problemen een route maken met de veerpont (Looveer):
              46e0dc00-343f-466e-be6d-74cdac45ffe8-image.png

Zelfs verderop lukt het me (veer Pannderden-Doornenbrug):
              394dd94f-0091-47e0-989f-d2a51b6f209c-image.png

Ik heb de route optimalisatie wel op Kortste staan. Wellicht dat daar inderdaad het verschil in zit. Snelste route berekend een route die (uiteraard) snel is. Dus als een route met veerpontje totaal 1 uur duurt van A naar B maar omrijden over een brug 50 minuten..... 3x raden wat voor MRA de snelste route dan is 😉

Dit moest ik in het begin ook eerst leren/onder de knie krijgen. Maar nu zet ik elke route op op basis van kortste route.

| MRA Gold Member |
              | Garmin Zumo XT + BMW K1200GT |
              | MRA Next + Kawasaki Z650 |

Mart gundefined 1 Reply Last reply
              0
              • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

@Mart-g said in Bijna feilloos werken met MRA:

Huissen

Ik kan zonder problemen een route maken met de veerpont (Looveer):
                46e0dc00-343f-466e-be6d-74cdac45ffe8-image.png

Zelfs verderop lukt het me (veer Pannderden-Doornenbrug):
                394dd94f-0091-47e0-989f-d2a51b6f209c-image.png

Ik heb de route optimalisatie wel op Kortste staan. Wellicht dat daar inderdaad het verschil in zit. Snelste route berekend een route die (uiteraard) snel is. Dus als een route met veerpontje totaal 1 uur duurt van A naar B maar omrijden over een brug 50 minuten..... 3x raden wat voor MRA de snelste route dan is 😉

Dit moest ik in het begin ook eerst leren/onder de knie krijgen. Maar nu zet ik elke route op op basis van kortste route.

Mart gundefined Offline
                Mart gundefined Offline
                Mart g
                wrote last edited by

@Nomko-Nomden Daar zat waarschijnlijk bij mij het probleem ik had hem op snelste staan

1 Reply Last reply
                1
                  Mart gundefined Offline
                  Mart g
                  wrote last edited by

Wat langer geduurd dan gepland, maar goed vandaag een route gereden van zo'n 210 kilometer en heb maar 1 keer een vastloper op de route gehad. Dus al met al geen klagen en hopelijk zijn we weer op de goede weg. Moet er wel bij zeggen dat als ik stop voor een pauze ik de app afsluit en als ik weer ga rijden de route opnieuw opstart want anders blijft hij op mijn externe scherm vast staan. Dat probleem is nog steeds niet verholpen.

1 Reply Last reply
                  0
                  • Nomko Nomdenundefined Online
                    Nomko Nomden
                    wrote last edited by

@Mart-g :
                    Wat voor extern scherm is het? Als het een Android Auto toestel is, genoeg "ellende" over die dingen te vinden op het forum (en wellicht ook de oplossing voor jou).

| MRA Gold Member |

Mart gundefined 2 Replies Last reply
                    -1

@Mart-g :
                      Wat voor extern scherm is het? Als het een Android Auto toestel is, genoeg "ellende" over die dingen te vinden op het forum (en wellicht ook de oplossing voor jou).

Mart gundefined Offline
                      Mart gundefined Offline
                      Mart g
                      wrote last edited by

@Nomko-Nomden Een soort van Carpuride maar dan van het merk EKIY de MTC-04. IK wil er ook nog bij vermelden dat ik nu alleen de Myroute app gebruikte op mijn telefoon meestal gebruik ik naast de Myroute app nog een app voor muziek maar vrees dat mij telefoon dat niet aan kan dus gisteren alleen de Myroute app laten draaien. En dat ging prima op die ene vastloper na dan.

1 Reply Last reply
                      1

@Mart-g :

Mart gundefined Offline
                        Mart gundefined Offline
                        Mart g
                        wrote last edited by

@Nomko-Nomden Ja het is zo'n Android auto toestel, en het klopt wat je zegt ik lees dat soort verhalen ook. Maar ik ben er verder zeer tevreden over en als je er een beetje in verdiept in dit soort schermen of motornavigatie systemen is er geen één die 100% probleemloos werkt. Ik heb zo'n 15 jaar met mijn Garmin zumo 550 gereden tot dat hij echt op was en in mijn ogen was dit de beste die ooit gemaakt is. Maar men wil steeds meer opties en dat schijnt toch niet altijd vlekkeloos te gaan wat ik toen over de huidige systemen las. Daarom heb ik toen gekozen voor een goedkope alternatief. Het verdient wel wat extra tijd (paar minuten) bij het opstarten omdat hij geen interne accu heeft, maar dat heb ik ervoor over. Het scherm is goed afleesbaar ook als de zon erop staat de bluetooth verbinding met mijn headset is ook prima. Je moet ook een keer tevreden over iets zijn maar sommige mensen willen of hebben te hoge verwachtingen van die apparaten en dan gaan ze negatieve beoordelingen geven.

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
                        0
                        • Mart gundefined Mart g

@Nomko-Nomden Ja het is zo'n Android auto toestel, en het klopt wat je zegt ik lees dat soort verhalen ook. Maar ik ben er verder zeer tevreden over en als je er een beetje in verdiept in dit soort schermen of motornavigatie systemen is er geen één die 100% probleemloos werkt. Ik heb zo'n 15 jaar met mijn Garmin zumo 550 gereden tot dat hij echt op was en in mijn ogen was dit de beste die ooit gemaakt is. Maar men wil steeds meer opties en dat schijnt toch niet altijd vlekkeloos te gaan wat ik toen over de huidige systemen las. Daarom heb ik toen gekozen voor een goedkope alternatief. Het verdient wel wat extra tijd (paar minuten) bij het opstarten omdat hij geen interne accu heeft, maar dat heb ik ervoor over. Het scherm is goed afleesbaar ook als de zon erop staat de bluetooth verbinding met mijn headset is ook prima. Je moet ook een keer tevreden over iets zijn maar sommige mensen willen of hebben te hoge verwachtingen van die apparaten en dan gaan ze negatieve beoordelingen geven.

Marinus van Deudekom
                          Valued contributor
                          wrote last edited by

@Mart-g de combinatie van sommige telefoons en een tweede scherm AA loopt niet altijd even soepel. Dat is een gehad inmiddels bekend probleem. De Devs doen hun uiterste best om het te fixen maar er zijn zoveel verschillende schermen en telefoons dat het niet makkelijk voor hen is een tweede scherm is een potentieel probleem veroorzakende item. Goedkoop is dan niet altijd de beste keuze maar dat moet iedereen voor zich en hun eigen portemonnaie beslissen.

Honda Goldwing GL1500,
                          Honda Silverwing GL 650

1 Reply Last reply
                          0
                          • Nomko Nomdenundefined Online
                            Nomko Nomden
                            wrote last edited by

@Mart-g
                            Ik zelf zat ook wel es te kijken naar zo'n AA toestelletje maar:

Op mijn BMW K1200GT heb ik al de Zumo XT:

• stand-alone navigatie systeem, imho nog altijd de beste optie voor navigatie/navigeren. Puur om de reden dat de XT gemaakt is voor 1 reden en dat is navigatie. Dus geen overige zaken zoals je met een mobiel hebt. Voor de langere tripjes die ik maak werkt ie uitstekend.

Op mijn Kawasaki Z650 heb ik een telefoonhouder voor mijn mobiel zodat ik de MRA Next app kan gebruiken. De Z650 heeft een klein beperkte stuurtje, alles zit krap op elkaar. Dus vraag me af of zo'n AA toestel wel gaat passen wetende dat ik zo'n 3 verschillende telefoonhouders heb getest voordat ik tevreden was met degene die ik nu heb (meer stel mogelijkheden om het passen te krijgen).

Verder best wel een mooie oplossing zo'n AA toestel. Wat eigenlijk ook een besluitvormende punt is, wat wil je met zo'n toestel doen? Zoals ik het zie is het een verlengstuk van jouw mobiel en zal je ongeveer voor 3-kwart dezelfde functionaliteiten hebben en dezelfde apps kunnen gebruiken.

Maar goed, ieder kiest voor zichzelf natuurlijk.

Belangrijkste is, is dat je dat ding van jou goed hebt werken en doet wat ie moet doen. En goed werkt met de MRA Next app uiteraard. Op het forum voldoende leesvoer hierover. Merk wel dat het probleem wat jij beschrijft het meest voorkomt.

Misschien iets waar het MRA development team zich over kan buigen om het te fixen?

| MRA Gold Member |

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                            1

@Mart-g
                              Ik zelf zat ook wel es te kijken naar zo'n AA toestelletje maar:

Op mijn BMW K1200GT heb ik al de Zumo XT:

• stand-alone navigatie systeem, imho nog altijd de beste optie voor navigatie/navigeren. Puur om de reden dat de XT gemaakt is voor 1 reden en dat is navigatie. Dus geen overige zaken zoals je met een mobiel hebt. Voor de langere tripjes die ik maak werkt ie uitstekend.

Op mijn Kawasaki Z650 heb ik een telefoonhouder voor mijn mobiel zodat ik de MRA Next app kan gebruiken. De Z650 heeft een klein beperkte stuurtje, alles zit krap op elkaar. Dus vraag me af of zo'n AA toestel wel gaat passen wetende dat ik zo'n 3 verschillende telefoonhouders heb getest voordat ik tevreden was met degene die ik nu heb (meer stel mogelijkheden om het passen te krijgen).

Verder best wel een mooie oplossing zo'n AA toestel. Wat eigenlijk ook een besluitvormende punt is, wat wil je met zo'n toestel doen? Zoals ik het zie is het een verlengstuk van jouw mobiel en zal je ongeveer voor 3-kwart dezelfde functionaliteiten hebben en dezelfde apps kunnen gebruiken.

Maar goed, ieder kiest voor zichzelf natuurlijk.

Belangrijkste is, is dat je dat ding van jou goed hebt werken en doet wat ie moet doen. En goed werkt met de MRA Next app uiteraard. Op het forum voldoende leesvoer hierover. Merk wel dat het probleem wat jij beschrijft het meest voorkomt.

Misschien iets waar het MRA development team zich over kan buigen om het te fixen?

Con Hennekens
                              Alpha tester
                              wrote last edited by

@Nomko-Nomden, dedicated navigatie systemen zijn opz ich natuurlijk prima, maar je koopt meteen ook een vendor lock-in erbij. Het voordeel van een generiek toestel (zoals op basis van een telefoon) is dat je niet vast zit een één platform, één kaart aanbieder, en dat je gewoon van app kunt wisselen als het je niet bevalt. Daarnaast zou ik nooit meer terug willen naar een systeem waarbij ik routes moet "overzetten" naar mijn apparaat. Dat is zó vorige eeuw...

Hoe mooi zou het zijn dat er een Zumo bestaat die gewoon Android draait, met de Play Store, en verder geen camera, geen SIM chip, geen telefoon functies, maar wel wifi...

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Marinus van Deudekomundefined Lex.Kloet.RXundefined 2 Replies Last reply
                              0
                              • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Nomko-Nomden, dedicated navigatie systemen zijn opz ich natuurlijk prima, maar je koopt meteen ook een vendor lock-in erbij. Het voordeel van een generiek toestel (zoals op basis van een telefoon) is dat je niet vast zit een één platform, één kaart aanbieder, en dat je gewoon van app kunt wisselen als het je niet bevalt. Daarnaast zou ik nooit meer terug willen naar een systeem waarbij ik routes moet "overzetten" naar mijn apparaat. Dat is zó vorige eeuw...

Hoe mooi zou het zijn dat er een Zumo bestaat die gewoon Android draait, met de Play Store, en verder geen camera, geen SIM chip, geen telefoon functies, maar wel wifi...

Marinus van Deudekom
                                Valued contributor
                                wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Bijna feilloos werken met MRA:

Het zou zo mooi zijn dat het een sprookje is. Garmin gaat dat in mijn opinie niet doen vanwege hun merk bescherming.
                                Ze hebben de boot ruim gemist en moeten nu op de blaren zitten. Ik zie hun dedicated devices dan ook snel verdwijnen. Mensen willen nu eenmaal meer voor hun geld dan alleen een navigatiesysteem. Als je de prijsvergelijking met een rugged Phone of tablet doet en je moet of wil iets anders, nieuwer aanschaffen dan ben je er snel uit
                                Have fun

Honda Goldwing GL1500,
                                Honda Silverwing GL 650

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                                0
                                • Con Hennekensundefined Con Hennekens

Lex.Kloet.RXundefined Offline
                                  Lex.Kloet.RXundefined Offline
                                  Lex.Kloet.RX
                                  RouteXpert
                                  wrote last edited by

Er was eens... en POEFFFFFFFFFF in 2078 een Garmin op Android 😂

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
                                  Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
                                  MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

Het zou zo mooi zijn dat het een sprookje is. Garmin gaat dat in mijn opinie niet doen vanwege hun merk bescherming.
                                    Ze hebben de boot ruim gemist en moeten nu op de blaren zitten. Ik zie hun dedicated devices dan ook snel verdwijnen. Mensen willen nu eenmaal meer voor hun geld dan alleen een navigatiesysteem. Als je de prijsvergelijking met een rugged Phone of tablet doet en je moet of wil iets anders, nieuwer aanschaffen dan ben je er snel uit
                                    Have fun

Con Hennekens
                                    Alpha tester
                                    wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom said in Bijna feilloos werken met MRA:

Garmin gaat dat in mijn opinie niet doen vanwege hun merk bescherming.

Nee, maar ik bedoelde meer een Zumo-achtig toestel. Dus afneembaar, met actieve mount, (fatsoenlijk) bedienbaar met handschoenen aan, en dan dus Android met alleen dat wat je nodig hebt.

Volgens mij hebben ze het wel geprobeerd overigens. Ze hadden ook een Android app voor navigatie, ooit, maar ik denk dat ze dat vanwege de plotseling zo andere klantenservice niet konden handhaven. Ze waren daar ook te vroeg mee, de dedicated devices waren maar net in opkomst en daar was meer aan te verdienen. Ook hebben ze een Outdoor GPS op Android gehad, maar die had dacht ik geen playstore, dus daar heb je niks aan, kon je nog alleen Garmin zooi draaien...

Ik zie hun dedicated devices dan ook snel verdwijnen.

Niet alleen die van hun... Die van Garmin zijn nog van vrij recent ontwerp. Het ontwerp van een Rider 550 is 8 jaar oud, en er lijkt geen opvolger meer te komen.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    Reply
                                    • Reply as topic
                                    Log in to reply
                                    • Oldest to Newest
                                    • Newest to Oldest
                                    • Most Votes

• 1
                                    • 2
                                    ACTIVE USERS
                                    Lex.Kloet.RXundefined
                                    Lex.Kloet.RX
                                    Con Hennekensundefined
                                    Con Hennekens
                                    Marinus van Deudekomundefined
                                    Marinus van Deudekom
                                    Nomko Nomdenundefined
                                    Nomko Nomden
                                    Mart gundefined
                                    Mart g
                                    Rob Verhoeffundefined
                                    Rob Verhoeff
                                    M. Schrijverundefined
                                    M. Schrijver
                                    white.mouseundefined
                                    white.mouse
                                    POPULAR TOPICS
                                    • Bijna feilloos werken met MRA
                                      Con Hennekensundefined
                                      Con Hennekens
                                      3
                                      37
                                      3.1k

• Traffic situation and road bypasses
                                      Lex.Kloet.RXundefined
                                      Lex.Kloet.RX
                                      0
                                      11
                                      390

• Search provides different results
                                      RetiredWingManundefined
                                      RetiredWingMan
                                      0
                                      6
                                      119

• Another Failed trip...UHG
                                      Con Hennekensundefined
                                      Con Hennekens
                                      1
                                      33
                                      773

• Routebook export
                                      BertMundefined
                                      BertM
                                      0
                                      6
                                      158

• How to Keep Routes Consistent When Exporting to Garmin Zumo XT?
                                      Lex.Kloet.RXundefined
                                      Lex.Kloet.RX
                                      0
                                      12
                                      1.2k

• Foutmelding uploaden naar plan.tomtom
                                      Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                      Hans van de Ven MR.MRA
                                      0
                                      5
                                      111

• Bug in route line ?