Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Route als track hoe werkt dit nu?

Route als track hoe werkt dit nu?

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
48 Posts 11 Posters 1.9k Views 6 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

@Con-Hennekens @Stefan-Hummelink Ja ik weet dat ik het met de hand kan oplossen. Maar dat geeft mij geen vertrouwen in de app en ik heb niet de ambitie om ook een mra-expert te worden. Ik verwacht toch dat de app het beter gaat doen. Nu niet meteen maar hopenlijk een keer in de toekomst. Het is nu zo dat als de app een herberekening uitvoert (zelfs als ik herberekenen uit heb staan...) dan schiet bij mij de bloeddruk omhoog. Mijn motorfiets is 14m lang en omdraaien en stoppen is dan wat moeilijk. Ik heb dat minder bij tomtom of google maar ja die kunnen ook alleen van a naar b.

Con Hennekensundefined Offline
    Con Hennekens
    Alpha tester
    wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Mijn motorfiets is 14m lang

Haha, ja lastig... 😉
    Ik heb er alle vertrouwen in dat alles beter gaat in de toekomst. Momenteel ontbreken in het HERE platform de nodige parameters. Het is voor een mens makkelijk om zoals @Stefan-Hummelink zegt niet tegen de track in te willen rijden, maar in de routebegeleiding ontbreekt een parameter die zegt dat je al op de track zit. Misschien technisch niet helemaal correct uitgelegd, maar wel in begrijpelijk taal denk ik. Wat niet is kan nog komen, uiteraard hoop ik met je mee 😉

@M.-Schrijver said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Nu kun je hele discussies gaan voeren over waarom je navigatie deze keuze maakt. Uiteindelijk maakt dat niet uit omdat de grote groep gebruikers het toch niet begrijpt. Voor deze groep moet het gewoon logisch zijn.

Als je noob wilt blijven, waarom zit je dan op een forum? Alleen om te mopperen? Ik schrijf die teksten voor degenen die WEL geïnformeerd willen zijn, en misschien geen noob willen blijven. Als je geen moeite wilt steken in het begrijpen van je software, zul je moeten accepteren dat het werkt zoals het werkt, en af en toe misschien een kleine handmatige correctie uitvoeren. Of verder gaan kijken, dat kan natuurlijk ook, maar dan kom je ongetwijfeld vergelijkbare problemen tegen.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Bouke Entundefined M. Schrijverundefined 2 Replies Last reply
    0
    • Con Hennekensundefined Con Hennekens

Haha, ja lastig... 😉
      Ik heb er alle vertrouwen in dat alles beter gaat in de toekomst. Momenteel ontbreken in het HERE platform de nodige parameters. Het is voor een mens makkelijk om zoals @Stefan-Hummelink zegt niet tegen de track in te willen rijden, maar in de routebegeleiding ontbreekt een parameter die zegt dat je al op de track zit. Misschien technisch niet helemaal correct uitgelegd, maar wel in begrijpelijk taal denk ik. Wat niet is kan nog komen, uiteraard hoop ik met je mee 😉

Nu kun je hele discussies gaan voeren over waarom je navigatie deze keuze maakt. Uiteindelijk maakt dat niet uit omdat de grote groep gebruikers het toch niet begrijpt. Voor deze groep moet het gewoon logisch zijn.

Als je noob wilt blijven, waarom zit je dan op een forum? Alleen om te mopperen? Ik schrijf die teksten voor degenen die WEL geïnformeerd willen zijn, en misschien geen noob willen blijven. Als je geen moeite wilt steken in het begrijpen van je software, zul je moeten accepteren dat het werkt zoals het werkt, en af en toe misschien een kleine handmatige correctie uitvoeren. Of verder gaan kijken, dat kan natuurlijk ook, maar dan kom je ongetwijfeld vergelijkbare problemen tegen.

Bouke Entundefined Offline
      Bouke Ent
      wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Route als track hoe werkt dit nu?:
      af en toe misschien een kleine handmatige correctie uitvoeren.

dat is denk ik geen probleem als die opties ook logisch zijn en duidelijk voor een gemiddelde gebruiker. soms zijn er inderdaad oplossing die niet altijd eenvoudig te begrijpen zijn of logisch zijn.

ik vind persoonlijk dit forum nuttig en leerzaam. Er zijn echter gevallen dat ik denk het had simpeler gekund. soms zijn er te veel mogelijkheden die het mijn inziens alleen maar de kans op craches vergroot of andere neven effecten.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
      1
      • Bouke Entundefined Bouke Ent

af en toe misschien een kleine handmatige correctie uitvoeren.

dat is denk ik geen probleem als die opties ook logisch zijn en duidelijk voor een gemiddelde gebruiker. soms zijn er inderdaad oplossing die niet altijd eenvoudig te begrijpen zijn of logisch zijn.

ik vind persoonlijk dit forum nuttig en leerzaam. Er zijn echter gevallen dat ik denk het had simpeler gekund. soms zijn er te veel mogelijkheden die het mijn inziens alleen maar de kans op craches vergroot of andere neven effecten.

Con Hennekens
        Alpha tester
        wrote last edited by

@Bouke-Ent, Daar zit wat in. Vandaar ook dat niet iedereen altijd staat de juichen voor nog meer buttons, toeters en bellen bij alles wat wordt voorgesteld 😉 . Maar ideeën blijven welkom.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Bouke Entundefined M. Schrijverundefined 2 Replies Last reply
        0

@Bouke-Ent, Daar zit wat in. Vandaar ook dat niet iedereen altijd staat de juichen voor nog meer buttons, toeters en bellen bij alles wat wordt voorgesteld 😉 . Maar ideeën blijven welkom.

Bouke Ent
          wrote last edited by

ik denk ook dat is soms even moet richten op stabiliteit en gebruiksgemak cq logica voordat er weer van alles word toegevoegd wat weer vragen of onduidelijkheid oplevert.

toch vind ik bepaalde wensen wel legitiem zoals free ride en dat heeft geen invloed of gebruikslogica maar ik denk wel op structuur van app met daarmee eventuele stabiliteits gevolgen.

1 Reply Last reply
          0

Haha, ja lastig... 😉

M. Schrijverundefined Offline
            M. Schrijver
            Valued contributor
            wrote last edited by

Ik zie mezelf zeker niet als noob maar heb er op vakanties wel veel voorbij zien komen. Veel mensen worstelen enorm met dit soort dingen. Het is voor veel mensen gewoon enorm ingewikkeld. Dingen die hier op het forum (niet alleen op dit forum) als gewoon of normaal gezien worden, zijn voor mensen gewoon een brug te ver. Maar deze groep mensen is de wel de grootste groep (potentiele) gebruikers.
            2 keer per ga ik met een groepsreis met een reisleider. Een avond van te voren wordt de route voor de volgende dag besproken. Aangezien er altijd mensen zijn die s-morgens verkeerde kant op rijden, het eindpunt van de route tegemoet. Wordt tijdens de bespreking heel duidelijk en heel bewust aangegeven welke kan je moet op moet rijden naar het begin van de route.
            Als je op een parkeerplaats van een hotel staat. Meestal achter het hotel en vaak niet als weg op de kaart. Je start dan je navigatie en vervolgens de route. Dan kan een navigatie hele rare dingen doen. Verkeerd rijden is dan het gevolg.

Door deze ervaringen, probeer ik alleen duidelijk maken dat het eenvoudiger zou moeten kunnen. Ik zie complexiteiten in de app waar mensen op stranden. Het is dus geen mopperen.

Ik zie mezelf niet als noob maar vind het erg prettig om onderweg, verstand op 0, lekker te laten leiden door de navigatie via een goed opgezette route. Heerlijk te genieten van de omgeving, de route, lekker eten en drinken op een terras. Wat een noob dus eigenlijk ook verwacht.
            Gaat het onderweg toch wat mis (er zijn onvoorziene factoren genoeg), dan maak ik al rijdend (meestal een richtingsverandering) mijn keuze en verwacht ik dat de navigatie mij daarin ondersteunt. Dus geen dingen als punten handmatig overslaan, etc. Daar gaat het onderweg ook weer mis.

Moet ik dan verder gaan kijken? Daar ben ik mee bezig en kom dus bij MRA uit.
            Puur voor het navigeren komt TomTom Go (niet de TomTom Rider) het dichtst in de buurt. Maar dat zal geen verrassing zijn. Het heeft op dat vlak gewoon hele sterke punten. Ik mis bij TomTom de informatieve elementen die MRA wel biedt.
            Ik probeer gewoon bij te dragen aan het verbeteren van het product. Dan hoop ik dat ik het product krijg wat ik zoek. Of in ieder geval wat er heel dicht in de buurt komt.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
            0

M. Schrijver
              Valued contributor
              wrote last edited by

Ik ben ook geen voorstander van toeters bellen. Hoe minder hoe beter. Dingen moeten gewoon werken zonder erbij na te hoeven te denken.
              Maar ben wel voorstander van toeters en bellen op het moment dat de keuze gemaakt moet worden. Zoals het bij starten van een route. Dan moet je een keuze maken.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Bouke Entundefined 1 Reply Last reply
              0
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Ik ben ook geen voorstander van toeters bellen. Hoe minder hoe beter. Dingen moeten gewoon werken zonder erbij na te hoeven te denken.
                Maar ben wel voorstander van toeters en bellen op het moment dat de keuze gemaakt moet worden. Zoals het bij starten van een route. Dan moet je een keuze maken.

Bouke Ent
                wrote last edited by

vandaar mijn voorstel om box waarin start button staat iets hoger te plaatsen op het scherm zodat de onderliggende instellingen zichtbaar worden, dan hoef je geen 2de popup

1 Reply Last reply
                0
                • Lex.Kloet.RXundefined Online
                  Lex.Kloet.RXundefined Online
                  Lex.Kloet.RX
                  RouteXpert
                  wrote last edited by

Toeters en bellen, iets met "less is more" 😉

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

1 Reply Last reply
                  0
                  Reply
                  • Reply as topic
                  Log in to reply
                  • Oldest to Newest
                  • Newest to Oldest
                  • Most Votes

• 1
                  • 2
                  • 3
                  ACTIVE USERS
                  Stefan Hummelinkundefined
                  Stefan Hummelink
                  Lex.Kloet.RXundefined
                  Lex.Kloet.RX
                  Corjan Meijerinkundefined
                  Corjan Meijerink
                  Bouke Entundefined
                  Bouke Ent
                  Con Hennekensundefined
                  Con Hennekens
                  M. Schrijverundefined
                  M. Schrijver
                  EMW-motorriddersundefined
                  EMW-motorridders
                  CD130undefined
                  CD130
                  Herman Veldhuizenundefined
                  Herman Veldhuizen
                  Paul e9undefined
                  Paul e9
                  AWDC LAOundefined
                  AWDC LAO
                  POPULAR TOPICS
                  • Route differences since new update!
                    stuart marrittundefined
                    stuart marritt
                    0
                    19
                    204

• MRA useless after I missed a route turn
                    paul69undefined
                    paul69
                    0
                    11
                    205

• What function does this icon perform?
                    Rob Verhoeffundefined
                    Rob Verhoeff
                    0
                    4
                    67

• Route als track hoe werkt dit nu?
                    Lex.Kloet.RXundefined
                    Lex.Kloet.RX
                    1
                    48
                    1.9k

• Silverfox C1 - routepunt overslaan
                    Arjan de Vriesundefined
                    Arjan de Vries
                    0
                    4
                    87

• Verlies van verbinding met het openbare internet met Android ( o.a Carpe Iter v4C )
                    Corjan Meijerinkundefined
                    Corjan Meijerink
                    0
                    4
                    64

• Toll road warnings ⚠️
                    JP dundefined
                    JP d
                    0
                    6
                    163

• Bluetooth/Eternal Keyboard bug