Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Route als track hoe werkt dit nu?

Route als track hoe werkt dit nu?

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
5 Posts 3 Posters 62 Views 1 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • M. Schrijverundefined Online
    M. Schrijverundefined Online
    M. Schrijver
    Valued contributor
    wrote last edited by M. Schrijver

Vandaag wat aan testen geweest. Ik heb een korte route gemaakt en een paar apps getest om te kijken hoe deze apps met de gemaakte route omgaan. Vooral als er herberekend moet worden. Daar lag de focus op.

In MRA reed ik de testroute eerst als route. Dat ging allemaal soepeltjes. Beter dan ik verwacht had.
    Vervolgens dezelfde route als track. Ik was na 5 minuten rijden al klaar. Een totaal onverwacht effect. Daarmee dus de vraag.
    "Route als Track" wat voor functie heeft het, wat is het idee erachter?

Eerst mijn verwachtingen even uitleggen.
    Als ik een route als track start, verwacht ik een route op mijn scherm die ik kan rijden. Waarbij ik netjes navigatieaanwijzingen krijg. Als ik afwijk van de route (reden doet er niet toe) verwacht ik dat ik netjes terug gebracht wordt naar de originele route. Ook verwacht ik geen routepunten te zien. Dit is het beeld wat ik gekregen heb van de vele berichten over dit onderwerp op het forum.

Dit zijn mijn instellingen.
    Offline navigatie staat op "disabled/uitgeschakeld"

1000000056.png

1000000055.png

Wat is er nu zo onverwacht gebeurd?
    Ik had in de route 1 Viapunt aangebracht om te kijken hoe MRA hier mee omgaat als ik deze mis in de "Route-als-Track". Zover ben ik nooit gekomen.
    Ik startte de route en ik ging rijden. Het oorspronkelijke startpunt ging ik missen omdat ik daar al voorbij was. Aangezien de optie "Start vanaf dichtstbijzijnde punt op de track" actief staat, moet dat dus geen probleem zijn.
    Dat was het dus wel. Van MRA moest ik toch langs het startpunt. Geen probleem, dan skip ik deze. En weer verder rijden. Aan het einde van de straat openbaarde zich het probleem al. Waarom moet ik linksaf slaan? en niet rechtsaf? Zoals de route is en zoals MRA als route het ook netjes deed?
    Even uitzoomen en probleem was duidelijk. Ik werd rechtstreeks naar het extra viapunt gestuurd. Deze lag op ongeveer 3/4 van de route.

De functie "Route-als-Track" voldeed dus duidelijk niet aan mijn verwachtingspatroon.
    Wat is hier aan de hand?

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
    0
    • AWDC LAOundefined Offline
      AWDC LAOundefined Offline
      AWDC LAO
      wrote last edited by

Een track zijn miljoenen erwten die je allemaal vlak achter mekaar legt en je volgt die visueel zoals "Klein Duimpje".

Bij een route laat je software de te volgen weg berekenen tussen 2 of meerdere (knoop)punten, die kunnen zacht ( druppl ) of hard ( handje ) zijn.
      En daar zit hem het verschil tussen OSM, Here en TomTom met alle mogelijke opties. Ze zijn alledrie wat eigenzinnig !

Hoe dichter de punten bij elkaar hoe minder navigatiefouten.

Zoom in op die punten en leg ze vooral aan de juiste kant van de weg, en al zeker als je bv in Schotland een route plant.

R1300GS Adv BlackPanther BMW, Apple MacPro 7.1, Carpe Iter V4c, ervaring met TTR550, ZumoXT2, Navigator VI, iPhone 12 MAX

1 Reply Last reply
      0
      • AWDC LAOundefined Offline
        AWDC LAOundefined Offline
        AWDC LAO
        wrote last edited by AWDC LAO

Ondanks alle enorme en waardevolle inspanningen van de makers sinds meer dan 10 jaar: als je 100% offroad gaat in de bergen of de toendra gebruik dan een Zumo XT2 om een track te volgen.

R1300GS Adv BlackPanther BMW, Apple MacPro 7.1, Carpe Iter V4c, ervaring met TTR550, ZumoXT2, Navigator VI, iPhone 12 MAX

1 Reply Last reply
        0
        • M. Schrijverundefined Online
          M. Schrijverundefined Online
          M. Schrijver
          Valued contributor
          wrote last edited by

Je hebt het dan over een route. Mijn vraag gaat over de functie route als track

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
          0
          • Paul e9undefined Online
            Paul e9undefined Online
            Paul e9
            wrote last edited by Paul e9

Misschien helpt dit. Ik heb lang met route en track geworsteld totdat ik er via Mr GPS achter kwam dat een trackneigenlijk slechts 2 gedefinieerde punten heeft. De rest bestaat uit "broodkruimels" op de te rijden track. De 2 gedefinieerde punten zijn dus start en finish. En als je dan "route automatisch herberekenen" aan hebt staan, én je wijkt om wat voor reden van de route af, dan kent je navi nog slechts 1 punt en dat is het eindpunt. In jouw geval heb je een extra via-punt ingevoegd. Ik vermoed dat je auto-herbereken aan hebt staan. Ik gok dat je dan (bij afwijken van de route) je navi de kortste/andere route naar het tussenuit navigeert.

1 Reply Last reply
            0
            Reply
            • Reply as topic
            Log in to reply
            • Oldest to Newest
            • Newest to Oldest
            • Most Votes

ACTIVE USERS
            Paul e9undefined
            Paul e9
            M. Schrijverundefined
            M. Schrijver
            AWDC LAOundefined
            AWDC LAO
            POPULAR TOPICS
            • Herberekenen loopt vast
              AWDC LAOundefined
              AWDC LAO
              0
              14
              100

• Way point placement inaccuracies
              AWDC LAOundefined
              AWDC LAO
              0
              12
              214

• Route als track hoe werkt dit nu?
              Paul e9undefined
              Paul e9
              0
              5
              62

• MRA and tunnels
              Adrian Avramundefined
              Adrian Avram
              0
              4
              59

• Waypoint skipping. MRA vs Beeline.
              Rob Verhoeffundefined
              Rob Verhoeff
              0
              4
              40

• Straight lines on MRA
              Karl Foleyundefined
              Karl Foley
              0
              4
              69

• Nieuw tablet, hoe kom ik aan de beta versie
              Marinus van Deudekomundefined
              Marinus van Deudekom
              0
              13
              73

• 12 Tage in den Seealpen mit MRA und es war eher NICHT gut..
              Martin Wilckeundefined
              Martin Wilcke
              1
              54
              1.9k
            MY GROUPS
            • Login

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Categories