Mooie route vanuit Maastricht naar Dinant
-
Ik ben een korte 3-daagse rit aan het plannen door de Ardennen via Luxemburg, Duitsland terug naar Nederland.
Nu ben ik nog een beetje aan het puzzelen naar een mooie leuke, bochtige, heuvelachtige route vanuit Maastricht richting Dinant. En hier loop ik op stuk.
Via de bibliotheek een hele mooie route gevonden in de Ardennen vanaf Dinant langs de Franse grens/Bouillon/Habay richting Clervaux. Deze route heb ik zelf hier en daar aangepast om het voor mij wat interessanter te maken.
Vanaf Clervaux richting Duitsland om wat haarspeltbochten mee te pikken, om wederom via Luxemburg en Duitsland om bij Stoubach België in te rijden om vervolgens richting het noorden te rijden onder andere langs Francorchamps om vervolgens bij Mesch Nederland binnen te rijden.
Alleen dat stukje vanaf Maastricht naar Dinant..... Ik kan ff geen mooie route bedenken. Er is een stukje dat ik wel wil gebruiken maar dat gaat enigszins de "verkeerde kant op" (afbeelding 1).
Ik kan het vanaf Esneux de route doortrekken naar Hamoir, maar vanaf daar wil ik toch meer de heuvelachtige, bochtige routes oppakken naar Dinant. Dit mag via Durbuy, maar is geen must (iets te vaak geweest).
Anders richting het westen vanuit Esneux over de N638, ook een optie (afbeelding 2)?
Ik hou me aanbevolen voor tips!
Afbeelding 1:
Afbeelding 2:
-
@Nomko-Nomden, Even zoeken via de bibliotheek. Punt 1 in Maastricht bij het Geuselt Stadion (McDonald) en punt 2 in hartje Dinant. Beide punten "doorheen" instellen en afstand 30km. Het levert mij 4 makkelijk aan te passen routes Xpert routes op.
-
@Con-Hennekens hoe zet ik die punten Cor?
Ik werk in Miscrosoft Edge en Firefox...
-
Gebruik geen Edge...
-
@Nomko-Nomden Click Nearby routes and then click on the map for your starting position. The rest is easy to follow.
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in Mooie route vanuit Maastricht naar Dinant:
Gebruik geen Edge...
Dat werkt ECHT ook gewoon in Edge Hans...
-
@Con-Hennekens said in Mooie route vanuit Maastricht naar Dinant:
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA said in Mooie route vanuit Maastricht naar Dinant:
Gebruik geen Edge...
Dat werkt ECHT ook gewoon in Edge Hans...
Werkt idd ook in Edge.
Alleen krijg ik routes die niet van toepassing zijn, het zijn geuploade routes waarbij je afhankelijk bent wat het startpunt is en waar het eindpunt eindigt.Ben al begonnen zelf een route uit te zetten mbv Google Maps/Streetview.
Ik kom er wel.