herberekenen aan/uit
-
ik zou graag willen weten hoe herberekenen aan/uit gezet kan worden ,
m.vr.gr. Eddy -
@Eddy-van-de-Bunt-0 Hoi Eddy. In MRA kan dat niet en bovendien is het daar ook niet noodzakelijk. Anders dan in de Garmins waar je het zeker uit moet zetten.
-
@Marinus-van-Deudekom dank voor uw antwoord , ik zal dan wel een fout in de instellingen hebben aangezien ik als ik van de route afwijk niet naar de route terug gewezen wordt , ben nog maar kort met met mra bezig
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 misschien een optie volg de witte lijn. dat is orginele berekende route. je kan dan altijd op eigen intuitie terug naar route daarna krijg je meestal nog wel 2x herbereken maar dan zit blauwe lijn weer op witte lijn.
-
@Bouke-Ent bedankt Bouke ga ik morgen testen , de witte lijn was me nog niet op gevallen , heeft dat soms met de gebruikte kaart te maken ? . ik gebruik de openstreet
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 hoi Eddy
Als je navigeert met MRA dan kan dat alleen maar met navigation next en dit gebruikt ALTIJD de Here kaart.
Wat nog wel zou kunnen dat je de route met OSM gemaakt hebt een als dat het geval is kan het zomaar verkeerd gaan want die 2 kaarten zijn niet identiek -
@Marinus-van-Deudekom bedankt ik ga het testen
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 witte lijn komt pas in beeld na herbereken. zit namelijk standaard achter blauwe lijn en dus niet zichtbaar. kleine uitzondering daargelaten is witte dus orginele route die als eerste berekend is op MRA Next na het laden van de route. sluit je navigatie af of stopt dan veranderd het wel en niet zo als bv spoorlijn in garmin.
-
@Bouke-Ent ik blijf het onhandig vinden , ben de zumo 550 gewend en als je dan even niet op de route let en te ver rijd zie dat onmiddelijk en draai je terug , dat is toch veel simpeler dan een alternatieve route te gaan berekenen . ?
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 je mag altijd zelf boven nadenken want het blijft een electronisch apparaat dat je wil helpen. Soms wil je niet geholpen worden en dan stuur je lekker terug naar de witte lijn, ofwel de originele route.
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 ik ben het met je eens dat keuze wel of niet herberekenen aan de gebruiker gevraagd moet worden maar die keuze is er niet. Binnen MRA is er gekozen altijd herberekenen en dat is voor vele leuk maar voor sommige minder. zoals gezegd mijn methode is kijk naar de witte lijn en rij daar op gevoel heen en als je op witte lijn zit krijg je nog 2x herberekenen die afwijken maar dan zit hij gewoon weer op de route. misschien niet leuk maar in mijn ogen eenvoudigste methode.
-
@Eddy-van-de-Bunt-0
Tip!De witte lijn (de originele route) is alleen zichtbaar als deze is ingeschakeld bij het menu Instellingen.
Je kunt de witte lijn tijdens het navigeren naar wens aan- of uitzetten.Let op: Volgens mij kan kan je het menu Instellingen alleen benaderen als je app in de navigatie modus staat.
Klik hiervoor op het hamburgermenu (de drie puntjes).
Ga vervolgens naar Instellingen > Schermlayout en zet bij Lijnen de optie "Toon originele route" aan om de witte lijn te tonen. -
@PeterKerkhof bedankt Peter
-
@Bouke-Ent bedankt Bouke ik zal er aan moeten wennen , immers mra heeft veel voordelen tov basecam en de zumo , en osmand
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 said in herberekenen aan/uit:
als je dan even niet op de route let en te ver rijd zie dat onmiddelijk en draai je terug , dat is toch veel simpeler dan een alternatieve route te gaan berekenen . ?
Ligt eraan. Over het algemeen rij ik niet terug als er meteen een nieuwe route naar het volgende WP gegeven wordt. Zeker niet met een groep achter me aan. Maar je mag de dame in je oor gerust negeren... Als je op eigen initiatief terug keert op de witte lijn, gaat de route weer gewoon daar verder (mits je niet een routepunt verder bent).
-
@Eddy-van-de-Bunt-0 precies ook mijn idee. maar toch pak ik soms mijn xt ernaast met spoor in beeld.
-
@PeterKerkhof bedankt peter, stond bij mij ook uit en nu gevonden