Feature request: Mogelijkheid tot zoomen op android auto/carplay
-
Hallo,
Is het misschien mogelijk om eens te kijken naar de mogelijkheid om op het scherm van carplay/android auto met vingers in/uit te zoomen en de kaart te verplaatsen net als b.v. google maps of waze?
Nu kun je wel de hele route zien maar dat is vaak niet overzichtelijk. Onderweg is mis ik het regelmatig om toch even te kijken waar we ongeveer zijn of wat we nog gaan tegenkomen.
Ik meen dat het ook al eens eerder is gevraagd maar kon het niet direct terugvinden en denk dat het op deze plek beter op zijn plek staat.
-
@Jan-50 Het is hier inderdaad al voorbij gekomen, maar met de vingers zoomen gaat volgens mij niet in CP (zou het eens moeten testen). Je kan wel rechts onderaan op de vier pijltjes klikken en dan zo in- / uitzoomen.
-
@Jan-50 Ik kan in geen enkele app met mijn vingers in- of uitzoomen. Of je het nu hebt over MRA, GoogleMaps, de eigen kaarten app van Apple en in Waze! Sommige andere apps hebben wel een +/- teken om in- en uit te zoomen. Ik denk dat het te maken heeft met de veiligheid en dat je dan teveel gefocust bent op je scherm i.p.v. op de weg. M.a.w., Apple en Google laten het gewoon niet toe.
-
@Rob-Verhoeff klopt, dacht idd ook dat het bij geen enkele app werkte.
-
Ik kan bij zowel Google Maps als Waze, zowel als er een route loopt als wanneer ik geen route actief heb, gewoon in- en uitzoomen, kaart verschuiven, etc. Op vakantie in de auto zovaak gebruikt om even te zien waar we ongeveer zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat het afhankelijk is van het scherm van de AA of CP systemen, die moeten natuurlijk wel multitouch ondersteunen. Maar in de meeste auto's is dat geen probleem en ook de Maxca C5 Pro kan ik zo in- en uitzoomen.
Dan krijg je een extra knopje om te centreren waarmee je dus terug gaat naar je positie.
-
@Jan-50 in mijn ingebouwde mediasysteem is dat een no-go!
-
@Rob-Verhoeff hoi Rob, dat is heel goed mogelijk. Als je scherm niet geschikt is zal het zeker niet gaan. Maar bij mij werkt het zowel in de auto's als op de Maxca prima om de kaart te verschuiven/in te zoomen van Google Maps en Waze.
Nu moet ik telkens stoppen, telefoon uit de koffer halen en dan even kijken. Vindt ik niet echt handig en helemaal niet als we met een groepje rijden. Zou echt een fijne functie zijn om toe te voegen. Het is jammer dat ik niet een korte video kan toevoegen om het te laten zien.
-
@Jan-50 Verschuiven met de vingers kan wel uiteraard!
Ik heb het idee dat wellicht bij jou de zoom instellingen van de app niet helemaal jofel zijn ingesteld? Je kunt het zoomniveau via de instellingen aanpassen. Afhankelijk van de gereden snelheid, de afstand tot een instructie of een combinatie van die twee kun je de kaart meer of minder laten inzoomen. Ik laat mijn snelheid prefereren om meer in te zoomen als dat nodig is. Daarvoor hoef ik echt niet te stoppen en dan handmatig in te zoomen. -
@Rob-Verhoeff Hoi Rob, nee hoor, die staan prima. Voor onder het rijden werkt het super.
Het gaat nou niet om b.v. omleidingen, of even zelf kijken naar alternatieven ipv de route te volgen die navigatie aangeeft. Gisteren ook nog zo'n geval, hier in de buurt een omleiding. Dan geeft de MRA snel en goed aan hoe je zou kunnen omrijden, maar, met kennis van de weg, of even kijken op de kaart is er ook een veel leukere route omheen te rijden. Daarvoor moet je wel op de kaart even schuiven of uitzoomen om het te kunnen zien. Daar moet ik nu dus de telefoon voor tevoorschijn halen. Zou ik liever direct op het scherm van Android Auto doen, net als bij de andere navigatie apps.
-
@Jan-50 Duidelijk. Ik hoop dan wel dat je dat stilstaand doet en niet rijdend
-
@Rob-Verhoeff haha, jazeker. Maar affstappen met passagier, liever niet om alleen maar even te kijken ;-).