Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. Routes & Tracks
  3. Route with fixed points

Route with fixed points

Scheduled Pinned Locked Moved Routes & Tracks
5 Posts 3 Posters 362 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • OO-DFLundefined Offline
    OO-DFLundefined Offline
    OO-DFL
    wrote on last edited by OO-DFL

English text below
    hallo iedereen

Als mobiele signaalgever wil ik in de app een gpx invoeren die ons aangereikt wordt door de westrijdorganisatie. In een wielerwedstrijd wordt gebruik gemaakt van way outs/way ins voor de motards om van achter de wedstrijd weer vooraan te geraken. Ik probeer dus die gpx te bewerken door POI's toe te voegen, maar dan gaat het mis.
    De wedstrijd gaat door stukken die eigenlijk in de andere richting bereden worden, 1-richtingsverkeer dus eigenlijk in omgekeerde richting. MRA stuurt mij een gans eind rond, waardoor mijn route niet meer klopt met het origineel.
    Zijn er mogelijkheden om een exacte kopie te bewerken in MRA-routelab, en vervolgens te gebruiken op de MRA-app? Ik denk bvb maar aan het uitschakelen van verkeersregels of iets dergelijks.

Sportieve groet

David

hello everyone

As a mobile signalman, I want to input a GPX file into the app that is provided to us by the race organization. In a cycling race, way outs/way ins are used for the motorcyclists to get from the back of the race back to the front. So, I try to edit the GPX by adding POIs, but then it goes wrong. The race goes through sections that are actually ridden in the opposite direction, one-way traffic in the reverse direction. MRA sends me a long way around, causing my route to no longer match the original. Are there possibilities to edit an exact copy in MRA-route lab, and then use it in the MRA app? I think for example of disabling traffic rules or something like that.

Sporting regards

David

Marinus van Deudekomundefined Rob Verhoeffundefined 2 Replies Last reply
    0
    • OO-DFLundefined OO-DFL

English text below
      hallo iedereen

Als mobiele signaalgever wil ik in de app een gpx invoeren die ons aangereikt wordt door de westrijdorganisatie. In een wielerwedstrijd wordt gebruik gemaakt van way outs/way ins voor de motards om van achter de wedstrijd weer vooraan te geraken. Ik probeer dus die gpx te bewerken door POI's toe te voegen, maar dan gaat het mis.
      De wedstrijd gaat door stukken die eigenlijk in de andere richting bereden worden, 1-richtingsverkeer dus eigenlijk in omgekeerde richting. MRA stuurt mij een gans eind rond, waardoor mijn route niet meer klopt met het origineel.
      Zijn er mogelijkheden om een exacte kopie te bewerken in MRA-routelab, en vervolgens te gebruiken op de MRA-app? Ik denk bvb maar aan het uitschakelen van verkeersregels of iets dergelijks.

Sportieve groet

David

hello everyone

As a mobile signalman, I want to input a GPX file into the app that is provided to us by the race organization. In a cycling race, way outs/way ins are used for the motorcyclists to get from the back of the race back to the front. So, I try to edit the GPX by adding POIs, but then it goes wrong. The race goes through sections that are actually ridden in the opposite direction, one-way traffic in the reverse direction. MRA sends me a long way around, causing my route to no longer match the original. Are there possibilities to edit an exact copy in MRA-route lab, and then use it in the MRA app? I think for example of disabling traffic rules or something like that.

Sporting regards

David

Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      Valued contributor
      wrote on last edited by

@OO-DFL niet ideaal maar je zou dat stuk van de route tussen 2 shapingpoints in kunnen zetten en dan bij de verst gelegen shapingpoint overslaan activeren. Dan krijg je tussen die 2 shapingpoints een rechte lijn

Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT (almost in the cupboard)
      Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
      0
      • OO-DFLundefined OO-DFL

English text below
        hallo iedereen

Sportieve groet

David

hello everyone

Sporting regards

David

Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeff
        Alpha tester
        wrote on last edited by

@OO-DFL verkeersregels uitschakelen in het algoritme van routeberekening is niet mogelijk! Daarvoor is de app natuurlijk ook niet gemaakt. Ik denk dat dat binnen iedere navigatie-app onmogelijk is.

Een route kopiëren en de kopie bewerken kan prima binnen de app door eerst de .gpx in te laden en op te slaan als route. Daarna kan je binnen jouw eigen bibliotheek door op het rood omkaderde icoontje te klikken een kopie maken van de originele route.

Ik betwijfel of dit je zal helpen omdat ook het routealgoritme van de website rekening houdt met de geldende verkeersregels. En tegenstrooms een straat inrijden zal dan altijd problemen opleveren en door de planner niet geaccepteerd worden tenzij je gebruikmaakt van het overslaan van een routepunt. Maar dan nog zal de navigatiemodule daar weer geen rekening mee houden en je altijd vanaf de goede richting een straat in laten rijden.

Ik zie misschien iets over het hoofd, maar mijn boerenverstand zegt: kan niet...

Scherm­afbeelding 2024-08-07 om 12.35.44.png

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
        iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
        Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
        Routelab on MacBook Air & iMac (Sequoia & Monterey)

1 Reply Last reply
        0
        • OO-DFLundefined Offline
          OO-DFLundefined Offline
          OO-DFL
          wrote on last edited by

Enige wat ik al ongeveer gevonden had was de route ingeven als "te voet". Dan hoef je nergens rekening mee te houden, en kan je zelfs op snelwegen wandelen. In gpx.studio werkt het bijvoorbeeld perfect, en als ik dan omzet naar OsmAnd neemt die ook alles over, inclusief de waypoint die ik aangeduid had.

Uiteindelijk zal het dan een combinatie van beiden worden. Waar mogelijk gebruik ik zoveel mogelijk MRA, en anders wordt het OsmAnd.

Toch bedankt voor jullie antwoord!

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
          0
          • OO-DFLundefined OO-DFL

Enige wat ik al ongeveer gevonden had was de route ingeven als "te voet". Dan hoef je nergens rekening mee te houden, en kan je zelfs op snelwegen wandelen. In gpx.studio werkt het bijvoorbeeld perfect, en als ik dan omzet naar OsmAnd neemt die ook alles over, inclusief de waypoint die ik aangeduid had.

Uiteindelijk zal het dan een combinatie van beiden worden. Waar mogelijk gebruik ik zoveel mogelijk MRA, en anders wordt het OsmAnd.

Toch bedankt voor jullie antwoord!

Rob Verhoeff
            Alpha tester
            wrote on last edited by

@OO-DFL Ja, dat is een mogelijkheid. Je mist bij het navigeren dan alleen de spraakinstructie! Maar door de lijn te volgen kan je wel zien welke richting je moet nemen.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
            iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
            Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
            Routelab on MacBook Air & iMac (Sequoia & Monterey)

1 Reply Last reply
            0
            Reply
            • Reply as topic
            Log in to reply
            • Oldest to Newest
            • Newest to Oldest
            • Most Votes

ACTIVE USERS
            Rob Verhoeffundefined
            Rob Verhoeff
            Marinus van Deudekomundefined
            Marinus van Deudekom
            OO-DFLundefined
            OO-DFL
            POPULAR TOPICS
            • First point is often ignored
              Herman Veldhuizenundefined
              Herman Veldhuizen
              0
              14
              353

• Snelwegen vermijden
              Lex.Kloet.RXundefined
              Lex.Kloet.RX
              0
              3
              39

• New update! (4.4.0)
              M. Schrijverundefined
              M. Schrijver
              22
              9
              621

• Scrolling Through Waypoints
              JP dundefined
              JP d
              0
              21
              575

• MyRoute Navigation Next (Samsung Active5 tablet) Review
              Lex.Kloet.RXundefined
              Lex.Kloet.RX
              3
              4
              122

• In app route generator not close to desired distance
              Stefan Hummelinkundefined
              Stefan Hummelink
              0
              2
              13

• Positief bericht
              Mzokkundefined
              Mzokk
              0
              2
              39

• Die App kann keine kurvenreiche Route über 300 KM erstellen?
              Hubert Thoringundefined
              Hubert Thoring
              1
              7
              192
            MY GROUPS
            • Login

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Categories