Permanent afgesloten wegen voor motorrijders
-
Afgelopen weekend waren we drie dagen in Sauerland. Prima weekend maar de 'mooiste bochtige' wegen bleken gesloten voor motorrijders. Ik ken de streek daar (ten zuiden van Arnsberg) heel goed en in de loop van de jaren zijn er veel zaken geprobeerd door de lokale gemeenten. Van uitgebreide snelheidsmaatregelen tot de bekende grote borden 'rasen is aus'. Maar van een agent begrepen we dat er een klein deel toch blijft knallen, met de verkeerde pijpen en dat er een heel duidelijk beleid is wat nu als resultaat heeft permanente afsluiting. Echter is dit enkel voor in de weekenden en op feestdagen. Superjammer maar ook begrijpelijk. Het zorgde echter voor de nodige verassingen en improvisatie onderweg. Zou het een mogelijkheid zijn om deze data te verwerken en op basis van de weekdag of feestdag te activeren op het moment van navigeren? Of al een waarschuwing bij het uitzetten? Er gaat hier ook een kaartje rond van afsluitingen in Duitsland en het noordelijke deel van Oostenrijk en dat blijkt heel goed te kloppen. Als alternatief misschien een mogelijkheid in de navigatie app om nieuwe afsluiting te kunnen melden en zo een database opbouwen?
Verder heerlijk gereden en wat is de app inmiddels uitgegroeid tot een fantastisch product. Heel veel gemak van gehad.
-
De afsluitingen Duitsland en nederland kun je al downloaden van de RouteXperts FB pagina en deze vervolgens importeren/ uploaden in MRA.
Deze kun je dan zichtbaar maken tijdens het plannen van je routes en zo rekening houden met eventuele afsluitingen -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Ah top, ik zie het nu. En wat zijn het er al veel...
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA alleen een beetje jammer voor de mensen die geen facebook hebben
-
-
Geweldig Hans bedankt
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA, Dank, ik heb de mijne ook meteen maar weer geupdate Het viel me op dat ik bij de NLD als ik die exporteer naar OV2 een foutmelding krijg bij het importeren (max 10.000 wp, maar dat zijn het bij lange na niet...). Met GPX gaat het wel goed.
-
@Con-Hennekens als ik zou weten wat ik moet doen zou ik zo doen maar op de Duitse site kom ik er niet achter wat ik moet downloaden.
-
@versluis, De GPX-datei
-
@Con-Hennekens toppy thnx
-
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
De optie om een andere icoon te kiezen dan de algemene icoon is een prima verbetering. Er zijn veel mogelijkheden om uit te kiezen. Ik mis helaas een icoon "gesloten/verboden voor motoren"
-
@Theo-Lammerts
Die wordt mogelijk nog toegevoegd. Het rode icoontje is een goed alternatief en valt goed op bij het plannen van je routes -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Dank voor je reactie.
-
@versluis said in Permanent afgesloten wegen voor motorrijders:
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA alleen een beetje jammer voor de mensen die geen facebook hebben
Deze versplintering begrijp ik ook niet. Ik heb geen FB en wil ook helemaal geen FB.
Hoe actueel zijn deze wegafsluitingen precies?
-
Grappig.
Ondanks dat de kaart van Nederland er ook best wel druk uitziet met alle die iconen (veel afsluitingen), merk daar tijdens het rijden niet zo veel van. Kom onderweg echt heel weinig wegen tegen die afgesloten zijn. Terwijl ik in NL toch vooral de 60 km/u wegen pak. -
@Nomko-Nomden
Geldt voor mij precies hetzelfde. -
Ik heb voor de afsluitingen alle wegbeheerders aangeschreven en zij die gereageerd hebben, die zijn verwerkt in het overzicht. Verder krijg ik van diverse mensen een berichtje als ze een afsluiting tegenkomen die nog niet in het overzicht staat of die eruit kan omdat de afsluiting opgeheven is.
Ik zal er bij een update aan denken om de url ook hier op het forum te delen. -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Dat zou geweldig zijn Hans Bedankt alvast.
-
@M-Schrijver said in Permanent afgesloten wegen voor motorrijders:
@Nomko-Nomden
Geldt voor mij precies hetzelfde.Hans bedankt!
Als je de URL inderdaad hier wilt plaatsen helemaal perfect. Ik ben ook zo'n facebook loos persoon.Als ik deze eerder had gehad, had het mij €130 bespaard
-
Die link naar de NLD afsluitingen is altijd dezelfde. Vanaf die link kun je altijd de laatst bijgewerkt versie zelf downloaden. Het is dus eigenlijk alleen zinvol om te weten wanneer die bijgewerkt is.
Dat geldt eigenlijk ook voor de DLD sluitingen. Als je kiest voor "Ansicht in Google Maps" kun je ook daar altijd de laatste versie zelf downloaden als KML.
Je genereert dan dus altijd zelf je laatste versie Maar de link ernaartoe blijft gelijk. Zet hem dus in je bookmarks.