Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MyRoute-app Routeplanner
  3. [Web] Suggestions and Discussion
  4. Permanent afgesloten wegen voor motorrijders

Permanent afgesloten wegen voor motorrijders

Scheduled Pinned Locked Moved [Web] Suggestions and Discussion
27 Posts 9 Posters 1.6k Views 5 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Martijn 1976undefined Offline
    Martijn 1976undefined Offline
    Martijn 1976
    wrote on last edited by

Afgelopen weekend waren we drie dagen in Sauerland. Prima weekend maar de 'mooiste bochtige' wegen bleken gesloten voor motorrijders. Ik ken de streek daar (ten zuiden van Arnsberg) heel goed en in de loop van de jaren zijn er veel zaken geprobeerd door de lokale gemeenten. Van uitgebreide snelheidsmaatregelen tot de bekende grote borden 'rasen is aus'. Maar van een agent begrepen we dat er een klein deel toch blijft knallen, met de verkeerde pijpen en dat er een heel duidelijk beleid is wat nu als resultaat heeft permanente afsluiting. Echter is dit enkel voor in de weekenden en op feestdagen. Superjammer maar ook begrijpelijk. Het zorgde echter voor de nodige verassingen en improvisatie onderweg. Zou het een mogelijkheid zijn om deze data te verwerken en op basis van de weekdag of feestdag te activeren op het moment van navigeren? Of al een waarschuwing bij het uitzetten? Er gaat hier ook een kaartje rond van afsluitingen in Duitsland en het noordelijke deel van Oostenrijk en dat blijkt heel goed te kloppen. Als alternatief misschien een mogelijkheid in de navigatie app om nieuwe afsluiting te kunnen melden en zo een database opbouwen?

Verder heerlijk gereden en wat is de app inmiddels uitgegroeid tot een fantastisch product. Heel veel gemak van gehad.

Hans van de Ven MR.MRAundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Martijn 1976undefined Martijn 1976

Afgelopen weekend waren we drie dagen in Sauerland. Prima weekend maar de 'mooiste bochtige' wegen bleken gesloten voor motorrijders. Ik ken de streek daar (ten zuiden van Arnsberg) heel goed en in de loop van de jaren zijn er veel zaken geprobeerd door de lokale gemeenten. Van uitgebreide snelheidsmaatregelen tot de bekende grote borden 'rasen is aus'. Maar van een agent begrepen we dat er een klein deel toch blijft knallen, met de verkeerde pijpen en dat er een heel duidelijk beleid is wat nu als resultaat heeft permanente afsluiting. Echter is dit enkel voor in de weekenden en op feestdagen. Superjammer maar ook begrijpelijk. Het zorgde echter voor de nodige verassingen en improvisatie onderweg. Zou het een mogelijkheid zijn om deze data te verwerken en op basis van de weekdag of feestdag te activeren op het moment van navigeren? Of al een waarschuwing bij het uitzetten? Er gaat hier ook een kaartje rond van afsluitingen in Duitsland en het noordelijke deel van Oostenrijk en dat blijkt heel goed te kloppen. Als alternatief misschien een mogelijkheid in de navigatie app om nieuwe afsluiting te kunnen melden en zo een database opbouwen?

Verder heerlijk gereden en wat is de app inmiddels uitgegroeid tot een fantastisch product. Heel veel gemak van gehad.

Hans van de Ven MR.MRAundefined Offline
      Hans van de Ven MR.MRA
      Instructor RouteXperts
      wrote on last edited by

@Martijn-1h

De afsluitingen Duitsland en nederland kun je al downloaden van de RouteXperts FB pagina en deze vervolgens importeren/ uploaden in MRA.
      Deze kun je dan zichtbaar maken tijdens het plannen van je routes en zo rekening houden met eventuele afsluitingen

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
      Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Martijn 1976undefined Theo Lammertsundefined 2 Replies Last reply
      0
      • Hans van de Ven MR.MRAundefined Hans van de Ven MR.MRA

@Martijn-1h

De afsluitingen Duitsland en nederland kun je al downloaden van de RouteXperts FB pagina en deze vervolgens importeren/ uploaden in MRA.
        Deze kun je dan zichtbaar maken tijdens het plannen van je routes en zo rekening houden met eventuele afsluitingen

Martijn 1976
        wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Ah top, ik zie het nu. En wat zijn het er al veel... πŸ™

1 Reply Last reply
        0
        • versluisundefined Offline
          versluisundefined Offline
          versluis
          wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA alleen een beetje jammer voor de mensen die geen facebook hebben 😞πŸ˜₯

Hans van de Ven MR.MRAundefined Nomko Nomdenundefined 2 Replies Last reply
          1
          • versluisundefined versluis

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA alleen een beetje jammer voor de mensen die geen facebook hebben 😞πŸ˜₯

Hans van de Ven MR.MRA
            Instructor RouteXperts
            wrote on last edited by

@versluis

Afsluitingen NLD
            Afsluitingen DLD

Wel zelf even als POI bestand importeren in MRA

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

versluisundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
            1

@versluis

Afsluitingen NLD
              Afsluitingen DLD

versluis
              wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA

Geweldig Hans bedankt

1 Reply Last reply
              0

@versluis

Afsluitingen NLD
                Afsluitingen DLD

Con Hennekensundefined Offline
                Con Hennekens
                wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA, Dank, ik heb de mijne ook meteen maar weer geupdate πŸ˜‰ Het viel me op dat ik bij de NLD als ik die exporteer naar OV2 een foutmelding krijg bij het importeren (max 10.000 wp, maar dat zijn het bij lange na niet...). Met GPX gaat het wel goed.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

versluisundefined 1 Reply Last reply
                0
                • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA, Dank, ik heb de mijne ook meteen maar weer geupdate πŸ˜‰ Het viel me op dat ik bij de NLD als ik die exporteer naar OV2 een foutmelding krijg bij het importeren (max 10.000 wp, maar dat zijn het bij lange na niet...). Met GPX gaat het wel goed.

versluis
                  wrote on last edited by

@Con-Hennekens als ik zou weten wat ik moet doen zou ik zo doen maar op de Duitse site kom ik er niet achter wat ik moet downloaden.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                  0

@Con-Hennekens als ik zou weten wat ik moet doen zou ik zo doen maar op de Duitse site kom ik er niet achter wat ik moet downloaden.

Con Hennekens
                    wrote on last edited by

@versluis, De GPX-datei πŸ˜‰

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

0
                    • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@versluis, De GPX-datei πŸ˜‰

versluis
                      wrote on last edited by

@Con-Hennekens toppy thnx

1 Reply Last reply
                      0

@Martijn-1h

Theo Lammertsundefined Offline
                        Theo Lammerts
                        wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
                        De optie om een andere icoon te kiezen dan de algemene icoon is een prima verbetering. Er zijn veel mogelijkheden om uit te kiezen. Ik mis helaas een icoon "gesloten/verboden voor motoren"
                        😊

Hans van de Ven MR.MRAundefined 1 Reply Last reply
                        0
                        • Theo Lammertsundefined Theo Lammerts

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
                          De optie om een andere icoon te kiezen dan de algemene icoon is een prima verbetering. Er zijn veel mogelijkheden om uit te kiezen. Ik mis helaas een icoon "gesloten/verboden voor motoren"
                          😊

Hans van de Ven MR.MRA
                          Instructor RouteXperts
                          wrote on last edited by

@Theo-Lammerts
                          Die wordt mogelijk nog toegevoegd. Het rode icoontje is een goed alternatief en valt goed op bij het plannen van je routes

Theo Lammertsundefined 1 Reply Last reply
                          0

@Theo-Lammerts
                            Die wordt mogelijk nog toegevoegd. Het rode icoontje is een goed alternatief en valt goed op bij het plannen van je routes

Theo Lammerts
                            wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Dank voor je reactie.

1 Reply Last reply
                            0

Nomko Nomdenundefined Offline
                              Nomko Nomdenundefined Offline
                              Nomko Nomden
                              wrote on last edited by

@versluis said in Permanent afgesloten wegen voor motorrijders:

Deze versplintering begrijp ik ook niet. Ik heb geen FB en wil ook helemaal geen FB.

Hoe actueel zijn deze wegafsluitingen precies?

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

M. Schrijverundefined Hans van de Ven MR.MRAundefined 2 Replies Last reply
                              1
                              • M. Schrijverundefined Offline
                                M. Schrijverundefined Offline
                                M. Schrijver
                                wrote on last edited by

Grappig.
                                Ondanks dat de kaart van Nederland er ook best wel druk uitziet met alle die iconen (veel afsluitingen), merk daar tijdens het rijden niet zo veel van. Kom onderweg echt heel weinig wegen tegen die afgesloten zijn. Terwijl ik in NL toch vooral de 60 km/u wegen pak.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
                                0
                                • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

Deze versplintering begrijp ik ook niet. Ik heb geen FB en wil ook helemaal geen FB.

M. Schrijver
                                  wrote on last edited by

@Nomko-Nomden
                                  Geldt voor mij precies hetzelfde.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Ralph Janssenundefined 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

Hans van de Ven MR.MRA
                                    Instructor RouteXperts
                                    wrote on last edited by

@Nomko-Nomden

Ik heb voor de afsluitingen alle wegbeheerders aangeschreven en zij die gereageerd hebben, die zijn verwerkt in het overzicht. Verder krijg ik van diverse mensen een berichtje als ze een afsluiting tegenkomen die nog niet in het overzicht staat of die eruit kan omdat de afsluiting opgeheven is.
                                    Ik zal er bij een update aan denken om de url ook hier op het forum te delen.

1

@Nomko-Nomden

Ik heb voor de afsluitingen alle wegbeheerders aangeschreven en zij die gereageerd hebben, die zijn verwerkt in het overzicht. Verder krijg ik van diverse mensen een berichtje als ze een afsluiting tegenkomen die nog niet in het overzicht staat of die eruit kan omdat de afsluiting opgeheven is.
                                      Ik zal er bij een update aan denken om de url ook hier op het forum te delen.

versluis
                                      wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Dat zou geweldig zijn Hans Bedankt alvast.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • M. Schrijverundefined M. Schrijver

@Nomko-Nomden

Ralph Janssenundefined Offline
                                        Ralph Janssenundefined Offline
                                        Ralph Janssen
                                        wrote on last edited by

@M-Schrijver said in Permanent afgesloten wegen voor motorrijders:

@Nomko-Nomden

Hans bedankt!
                                        Als je de URL inderdaad hier wilt plaatsen helemaal perfect. Ik ben ook zo'n facebook loos persoon.

Als ik deze eerder had gehad, had het mij €130 bespaard πŸ˜‰

Triumph Tiger 800 Xrt 2020
                                        Yamaha tracer 700 (wifes bike)
                                        Using MRA next on Samsung A35 & OnePlus & DooGee T20 mini tablet

Drove a Yamaha TDM850 1998
                                        Used TomTom 6000 & Garmin devices with MRA

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • Con Hennekensundefined Offline
                                          Con Hennekens
                                          wrote on last edited by

Die link naar de NLD afsluitingen is altijd dezelfde. Vanaf die link kun je altijd de laatst bijgewerkt versie zelf downloaden. Het is dus eigenlijk alleen zinvol om te weten wanneer die bijgewerkt is.

Dat geldt eigenlijk ook voor de DLD sluitingen. Als je kiest voor "Ansicht in Google Maps" kun je ook daar altijd de laatste versie zelf downloaden als KML.

Je genereert dan dus altijd zelf je laatste versie πŸ˜‰ Maar de link ernaartoe blijft gelijk. Zet hem dus in je bookmarks.

1 Reply Last reply
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

• 1
                                          • 2
                                          ACTIVE USERS
                                          Con Hennekensundefined
                                          Con Hennekens
                                          Nomko Nomdenundefined
                                          Nomko Nomden
                                          Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                          Hans van de Ven MR.MRA
                                          M. Schrijverundefined
                                          M. Schrijver
                                          Ralph Janssenundefined
                                          Ralph Janssen
                                          Herko ter Horstundefined
                                          Herko ter Horst
                                          Theo Lammertsundefined
                                          Theo Lammerts
                                          Martijn 1976undefined
                                          Martijn 1976
                                          versluisundefined
                                          versluis
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Skip waypoint dialog suggestions
                                            Guzzistundefined
                                            Guzzist
                                            1
                                            4
                                            111

• Shaping point ignored by app
                                            Steve Jarrellundefined
                                            Steve Jarrell
                                            0
                                            12
                                            289

• Suggestion - Compass on screen layout option
                                            Steve Jarrellundefined
                                            Steve Jarrell
                                            0
                                            9
                                            264

• Routing Mistakes
                                            UwBundefined
                                            UwB
                                            0
                                            3
                                            97

• MRA haast niet te gebruiken met Android Auto
                                            CD130undefined
                                            CD130
                                            0
                                            3
                                            79

• Intro
                                            Jim O'Dowdundefined
                                            Jim O'Dowd
                                            0
                                            11
                                            732

• Bonjour la communautΓ©
                                            undefined
                                            0
                                            1
                                            26

• Location freezes after phone locked/unlocked
                                            Steve Cuttellundefined
                                            Steve Cuttell
                                            0
                                            3
                                            97
                                          MY GROUPS
                                          • Login

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories