Track met viapunten GPX naar MRA Route
-
Ik heb Tracks (routes) met via punten zoals koffie, lunch en tankstops ontvangen in gpx hoe zet ik deze het snelste en makkelijkste om naar MRA Routes? zodat ik melding krijg dat ik moet stoppen
-
Oplossing: via https://gpx.studio/l/nl/ de GPS coördinaten achterhalen.
deze toevoegen als route punt en omzetten naar via punt -
@Leo-Klein via het route lab uploaden
-
@Marinus-van-Deudekom ja dat moet je absoluut maar dan omzetten naar MRA Route met de vaste via punten(die in dezelfde GPX stonden) en niet worden weergegeven als je track importeert zoals in basecamp kan was andere uitdaging maar is gelukt
-
@Leo-Klein Misschien een hele open deur maar je kan ook de maker van de tracks/routes vragen de tracks op te leveren gesplitst bij elk stop punt. Dit doe ik als ik routes maak voor anderen altijd, precies dus om dit soort gedonder te voorkomen. Heb ik 3 stops in de route? Dan wordt de route in 4 delen gesplitst en als 4 tracks (weliswaar in 1 file) verdeeld tegelijk met de routes.
Dit kan je natuurlijk altijd aangeven bij de maker, wellicht is hij/zij zich niet bewust van het feit dat er ook mensen met routes rijden .
-
Toch wel één bemerking : een TRACK is geen route.
TRACKS = SPOREN ( op Garmin enz ... niet op TomTom )
ROUTES zijn voorzien van zachte en/of harde ( waypoints ) waardoor de je van je toestel instructies te lezen en te horen krijgt.
Bij een Track volg je een lijn, en sommige toestellen geven soms aan hoever en in welke richting je desgevallend afwijkt ( t.t.z. richting en afstand ( meestal kortste afstand naar de route in vogelvlucht ) -
@AWDC-LAO said in Track met viapunten GPX naar MRA Route:
een TRACK is geen route
Waar heb ik dat gezegd dan? Je hebt natuurlijk volledig gelijk, en dat wat je zegt heb ik ook nergens anders beweerd.
-
@Stefan-Hummelink weet dat Track anders is dan route maar was de vraag niet
-
@Leo-Klein said in Track met viapunten GPX naar MRA Route:
@Stefan-Hummelink weet dat Track anders is dan route
Uiteraard.