Voor de zoveelste keer
-
Hoi allemaal
Afgelopen zondag weer een rondrit geselecteerd, vol goede moed in de auto gestapt van mijn woonadres iet van 250 km . En ja hoor ,voor de zoveelste keer na een km of 4 (terwijl ik op mijn navigatie zag dat ik rechtdoor moest ) ze hij ga de rotonde rond en de weg terug¿¿¿ toch maar rechtdoor gegaan dan pakt de navie het toch weer op ......en dan 10 km verder straatje link in en daar draaien ...om moedeloos van te woorden !!! Het gebeurt zo vaak
Het is al jaren zo ..of ik het nu via de app doe of via mijn tom tom ......telkens het zelfde ...zeg alstublieft wat ik verkeerd doe ....anders ga ik mijn lidmaatschap opzeggen
Groet
Roel bongaards -
@roel-bongaards het lijkt er op alsof je het eerste routepunt (handje) niet 'raakt' met de auto. Je moet het eerste routepunt echt raken wil je de route op een juiste manier kunnen volgen. Zorg er in je routes voor dat alle punten precies op de weg zijn geplaatst. Meer kan ik er niet over roepen met de info die je geeft.
-
@roel-bongaards moest je uw route hier eens publiek maken dan kunnen we wel eens kijken wat je verkeerd doet. Hoogstwaarschijnlijk heeft Rob gelijk en zijn uw outepunten misplaatst
-
@roel-bongaards Ik herken dit probleem en ben met de eerste 2 reacties eens!
Ik had het met mijn Garmin Zumo XT waarbij ik ook telkens maar weer werd terugverwezen naar het beginpunt.Als je het beginpunt niet gepakt hebt en er straal aan voorbij gaat, dan wil jouw navigatie je weer terugsturen naar het beginpunt.
En het opzeggen van jouw abonnement zal het probleem ook niet oplossen
-
@roel-bongaards
Hoi alle bedankt voor jullie adviezen....wat jullie zeggen snap ik ...zelf een route maken doe ik niet zo vaak.....
Maar het probleem heb ik bij de de automatische gegenereerde rond rit
Tnx -
@roel-bongaards Maak je die route op je telefoon of via de website? Als je hem op de telefoon maakt en direct gaat rijden, dan navigeer je volgens een track. Ik kan mij niet voorstellen dat je dan het startpunt mist. Als je hem op de computer maakt via de website, bewerk je de route dan? Dan blijft namelijk het antwoord overeind staan: ben je wel over het startpunt (het eerste handje) gereden? En staan alle punten wel op de juiste plek? Want ook dan kan het voor komen dat de routepunten niet allemaal correct gepositioneerd zijn (zie voorbeeld hieronder van een gegenereerde rondrit waarbij er toch punten naast de weg vallen).
-
Als je je route maakt, zorg er dan voor dat je de routepunten goed op de routelijn zet. Dus even maximaal inzoomen
-
@roel-bongaards
Hoeveel er verschillende tools zeggen dat ze de mooiste routes voor je maken of je al het werk uit handen nemen. Blijkt de praktijk toch weerbarstiger.
Even automatisch een route genereren zonder deze nadien te controleren zit er nog niet echt in.Het probleem is inderdaad dat routepunten te ver naast de weg staan, dat je ze niet kan "raken". Het genoemde voorbeeld van de rotonde of kruisen met een snelweg is ook al een bekend euvel.
Volgens mij genereert MRA de route op een andere kaart dan degene die jij gebruikt voor navigeren. Kaartverschillen is ook al voer voor problemen.
-
@roel-bongaards
bedankt voor jullie welgemeende adviezen....ik ga ermee aan de slag
Vriendelijke groet
Roel