Routepunt negeert de gewenste richting.
-
De situatie was als volgt:
Ik volg de route in de richting van vormingspunt 8. Voordat ik dat punt bereik word ik door borden omgeleid om vervolgens weer terecht te komen op oorspronkelijke route. Maar daarbij passeerde ik niet vormingspunt 8.
Na de omleiding en bij nadering van de oorspronkelijke route, toont de app de te volgen blauwe routelijn zich zowel links als rechts van mij op de horizontale lijn van de T-splitsing.
Natuurlijk is dat een indicatie dat ik Vormingspunt 8 op de app kan overslaan. Maar omdat de prioriteit van aandacht bij het verkeer op de weg moet zijn en de stembegeleiding hier de 'opdracht' geeft rechtsaf te slaan (naar vormingspunt 8), is het niet volgen door de app van de juiste richting (naar vormingspunt 9) onnodig verkeersonveilig.
Ik zou graag zien dat vormingspunten in deze situatie (onnodig terugrijden op dezelfde route) automatisch overgeslagen worden.
Tijdens de rit van zo'n 2000 km was dit overigens de enige keer dat de functie van automatisch overslaan een probleem opleverde.
(Ik kon uit oogpunt van verkeersveiligheid op dat moment geen schermafdruk maken.)Ik reed op een gedownloade route, zonder internet. App versie 4.0.1. Gebruik iPhone 13.
-
@Ad-Koppenol het algoritme voor het overslaan van vormingspunten is best complex. Elders op het forum is daar uitleg over gegeven. Als dit het enige puntje in de 2000km is dan zeg ik: top gedaan
-
@Ad-Koppenol Skip waypoints automatically can be switched on in the navigation settings under the functional tab.
-
@Nick-Carthew said in Routepunt negeert de gewenste richting.:
Skip waypoints automatically can be switched on in the navigation settings under the functional tab.
Was enabled, otherwise the other waypoints would not have been skipped either.
-
@Ad-Koppenol het algoritme wordt hier uitgelegd: https://forum.myrouteapp.com/topic/4113/new-beta-v3-2-15-android-auto?_=1688549213639
Even naar onder scrollen in één van de opvolgende posts van Corjan.
-
@Rob-Verhoeff said in Routepunt negeert de gewenste richting.:
Als dit het enige puntje in de 2000km is dan zeg ik: top gedaan
Daar sluit ik me bij aan
-
@Ad-Koppenol, this is by design. A WP will only be skipped after 2 calculations. It is assumed that you want to follow as much of the route is it originally was. So yes, after you would have turned left instead of right, a new calculation would have triggered the app to skip the WP. Auto Skipping WPs is really great, but you still have to pay attention to reality