mijn ervaring
-
ik ben in juni naar italy geweest en hier even mijn ervaringen.
ik gebruik ook TT dus mijn routes zijn gemaakt met TT kaart. ik weet TT accepteerd soms andere wegen dan Here.
mijn voorkeur is offline, mij telefoon heeft echter wel internet.
ik krijg keurig een melding dat er een andere kaart gebruikt word en dan keuze gebruik route of track. bij keuze route ging het in 2 gevallen niet en als ik koos voor track in 6 gevallen niet. dan krijg je de vraag wil je dan toch online gaan en dan werkte het voor routes in 1 geval wel en andere geval niet omdat ik geen internet bleek te hebben en met track lukte het in 50% van de gevallen wel terwijl ik wel internet had. lastige is dat je niet weet wat fout is met track want je krijgt alleen melding route berekening is niet mogelijk. voordeel van keuze track is dat je track in beeld heb echter deze is wit en heb niet kunnen vinden waar je dat kan wijzigen.
er waren wel wat wegafsluitingen en daar waren TT en MyrouteApp niet altijd goed bezig. uiteindelijk was mijn systeem ik stop kijk even op de kaart en zoek zelf even een betere of gunstige weg terug naar track.
tevens is het lastig om tankstations te vinden. enige mogelijkheid die ik had was kaartlaag osm aan zetten en zwaar inzoomen maar de symbolen zan dan wel erg klein. Knop van TT was dan makelijker.
tracklog werkte prima alleen de knoppen soms niet goed op mijn android telefoon en dan moest ik scherm draaien.
kompas ging ook soms fout en dan koos hij verkeerde plek op telefoon. ik rij rechtop en dan kwam kijk in het midden rechts. denk te maken met schermview die niet geheel correct uitgelezen werd.
2 keer gehad dat app echt vast liep en 8 keer dat ik melding door wachten te kiezen weer door ging. ik kreeg dan melding app reageert niet wil je wachten of afbreken.
1x kronkelroute getest en TT maakte een mooier voorstel dus die gekozen.
Ik ben tevreden.
Wensen:
- de kleur van de track kan wijzigen om afleesbaarheid te vergroten.
- bij dingen als volgende afslag en andere tekst op het scherm die qua grote te kunnen aanpassen. ik ben brildrager zonder multifocus en soms is het lastig om bv tekst van afstand te lezen, 2x groter zou voor mij beter zijn.
iets wat niet te maken heeft met myrouteapp maar met mijn telefoon is dat ik niet in de regen kon rijden. scherm reageerde op druppels.
Bouke
telefoon: ufefone armor x10 pro, android 11 myrouteapp beta.
beschikbare navigatie systemen: TT500, Garmin XT en 345(voor zichtbaar hebben van Track als ik TT gebruik)
-
@Bouke-Ent super bedankt voor de uitgebreide feedback! Fijn ook dat je tevreden
Klinkt als een goede rit en de punten die je benoemd zijn zeker zaken waar we op termijn mee bezig gaan.
-
@Corjan-Meijerink said in mijn ervaring:
@Bouke-Ent super bedankt voor de uitgebreide feedback! Fijn ook dat je tevreden
Klinkt als een goede rit en de punten die je benoemd zijn zeker zaken waar we op termijn mee bezig gaan.
ik ben qua werking van app tevreden. kleine puntjes zoals kleur track of berekende route gaan hopelijk veranderd worden. ik kan witte lijn met blauw randje slecht zien in scherp zonlicht. anderen schijnen dit prima te vinden.
dat app soms vast loopt kan aan android liggen maar ook aan app.
kronkelroute zal waarschijnlijk altijd discussie blijven. mijn voorkeur is kleine boeren wegen en die zijn soms recht maar wel mooier dan gebogen grote weg die ernaast ligt.
ik gebruik vaak kurviger pro app met brouter als offline planner met aangepast profiel om zo veel mogelijk bebouwde kom en grote wegen te mijden. export dan gpx en laad hem in MRA.hopelijk als ik straks beta eraf gooi en op officiele over ga dan zien we wel.
voor mijn reis volgend jaar hoop ik dat track beter zichtbaar kan zijn anders toch maar xt ombouwen naar mijn reis motorscooter. Dan blijft keuze over hou ik TT of pak ik MRA want mijn max is 2 item op mijn scooter.
Bouke