Navigation herkent veer ponten niet op de route
-
Ik heb een route gebruikt uit de MRA en dat is de route Motoplus-roadbook-tour-Maas-en-Peel-GPX.
Ik heb de route aangepast aan TomTom en Garmin. Maar nu doet zich dus het probleem voor Dat Navigation De veerpoten niet herkent en de route stuurt naar een brug. Het nummer van mijn route is 2619912. -
@René-en-Charissa-Bol Vlak voor en vlak na de veerpont een viapunt plaatsen, en ter hoogte van de veerpont de navigatie instructies negeren tot je aan de overkant bent.
In de routeplanner kan je het routepoint na de veerpont op "offroad/overslaan" zetten, dat voorkomt die grote omleiding van de planner. In de Nav app zal je zo'n omleiding altijd blijven zien, zolang de nav app nog geen onderscheid kan maken tussen normale en offroad routepunten.
Dit is de enige manier op dit moment. Wellicht kan @Corjan-Meijerink vertellen of en wanneer offroad routepunten herkend gaan worden in Nav Next?
-
@StefanHummelink nog niet ingepland!
-
@Corjan-Meijerink toch wel belangrijk onderdeel denk ik, vooral ook omdat dit in de huidige nav app ook niet werkt, en dat toch wel meermaals heel vervelend is gebleken.
Bij deze alsnog op de agenda?
-
@StefanHummelink oh zeker is iets wat we gaan doen! Maar niet specifiek ingepland
Bedoelde er dus vooral mee: “ergens voor de release”
-
Rit uitgezet van 131 km met vijf maal een veer over de Maas. maar (nog steeds) kent Here het veer niet als een doorgaande weg en stuurt je van de veerkade geheel om via een brug naar het way point aan de overkant. Route meet dan een 190 km. Uiteraard rij ik naar de kade en neem bij dat punt wel het veer en negeer de omrijd route over een brug. Maar het blijft vreemd als je hem uitzet in OSM of TomTom je de route krijgt zoals je hem wilt hebben en vervolgens op Here zet en dan op je navigation een totaal ander rit gepresenteerd krijgt. De vraag is dan ook wanneer hier een oplossing voor komt. In ons waterland is het wel handig dat dit juist werkt lijkt mij. Graag prioriteit aan geven!
-
@G-Beuving je zou kunnen proberen om de kortste route te gebruiken ipv de snelste. Dit is een nieuwe toolkit optie sinds deze week (in de HERE / TomTom kaart voor auto’s & campers).
-
@Corjan-Meijerink said in Navigation herkent veer ponten niet op de route:
@G-Beuving je zou kunnen proberen om de kortste route te gebruiken ipv de snelste. Dit is een nieuwe toolkit optie sinds deze week (in de HERE / TomTom kaart voor auto’s & campers).
Why would you not want the shortest option for a motorcycle?
-
@Nick-Carthew not yet supported by HERE. Otherwise it would have been done for sure!
-
@Corjan-Meijerink Oke zo te zien werkt dat goed. Morgen on the road Route in Tomtom op korstte zetten en dan terug op Here kaarten zetten en zo te zien op Navigation gaat de route helemaal goed. Thnx.
-
@G-Beuving fijn! Succes