POSBANK
-
Hallo allemaal,
mag je nu wel of niet met de motor in het weekeind over de Posbank.
Internet is er zeer vaag over
Wie weet dit
-
@robert-den-broeder Voor zover mij bekend, is er nog steeds alleen maar een plan en geen daadwerkelijke regelgeving. Dus de Posbank is momenteel alleen 's nachts afgesloten (alle dagen van zonsondergang tot zonsopkomst, voor al het gemotoriseerde verkeer).
De plannen waar nu het meest overeenstemming over lijkt te zijn, Is een afsluiting voor gemotoriseerd verkeer in de weekenden en in het hoogseizoen (april-oktober) ook de feestdagen. Plus een verlaging van de maximumsnelheid naar 30 km/uur.
Zie o.a. dit document van een raadsvergadering van de gemeenteraad van Rheden. -
@robert-den-broeder
In de laatst (door @hans-van-de-ven-mra-master) gepubliceerde afsluitingen lijst staan de afsluitingen in dat gebied met de aanduiding "Van Zonsondergang tot zonsopkomst" -
@robert-den-broeder Afgezien van het feit of de Posbank nu wel of niet blijft opengesteld voor gemotoriseerd verkeer, is mijn ervaring dat het het niet meer waard is om in (vooral zonnige) weekenden over de Posbank te willen touren omdat het er BARST van de wielrenners(!) en er dus vervolgens van lekker sturen niet veel terecht komt.
Evenals de Posbank is ook de Holterberg op (vooral zonnige) weekend dagen de moeite niet meer waard. Als er geen peletons van wielrenners de weg blokkeren, dan zijn het wel in slakkengang voortrollende gepensioneerden in cabrios . En ja ik weet dat ik met deze opmerking wat shit over mij afroep vanwege het feit dat er op dit forum ook wat gepensioneerden actief zijn, alleen zullen de gepensioneerden op dit forum zelf ook lekker sturend deze cabrio rijders in willen halen, verwacht ik, toch @Jack-van-Tilburg?
-
@stefanhummelink
Kijk en daar heb je gelijk in.
Maar het grote voordeel van pensioen is dat je niet in de weekenden op die "top" locaties hoeft te komen.
En de weekenden zijn nog steeds de drukste dagen. -
@stefanhummelink said in POSBANK:
in slakkengang voortrollende gepensioneerden
opletten hรฉ Stefan, als bijna gepensioneerde ga ik de kant kiezen van Jack, en dan gadde gij wa meemaeke zulle, .... menneke
-
@jack-van-tilburg Hahahaha, zeker waar. Ik moet mijn ritten de komende 36 jaar nog wel in de weekenden plannen.
-
@drabslab Muhahaha, als ik jouw bijna pensioen status kende, had ik ook jou getagged. Allemaal gein natuurlijk hรจ!
Zolang we allemaal echte stuur fanaten blijven dan is er geen verschil tussen ons allen toch.
-
@stefanhummelink said in POSBANK:
Allemaal gein natuurlijk hรจ!
Wie het laatst lacht, lacht het best.
Ik heb een fijne route gereden op deze zonnige dag.
Wat heb jij gedaan? -
@jack-van-tilburg said in POSBANK:
Wat heb jij gedaan?
In de stromende regen, 80m2 60x60 tuintegels met brekerzand ingevoegd
Zaterdag nieuw rubber onder de motor opgehaald, maar vond het nog donders fris. ๐คญ
-
Maar het grote voordeel van pensioen is dat je niet in de weekenden op die "top" locaties hoeft te komen. En de weekenden zijn nog steeds de drukste dagen.
Zonder vervelend te willen zijn, vraag ik me dan wel af waarom de hoedjes (ook zonder cabrio) juist blijkbaar in de weekenden ongegeneerd iedereen in HUN (gebrek aan) tempo moeten laten "meegenieten" van de zuid-Limburgse heuvels... Ik ben beslist geen scheurneus, maar normaal doorrijden is er niet meer bij.
-
@con-hennekens said in POSBANK:
Maar het grote voordeel van pensioen is dat je niet in de weekenden op die "top" locaties hoeft te komen. En de weekenden zijn nog steeds de drukste dagen.
Zonder vervelend te willen zijn,
Dat doe je wel
En laat mij er even buiten. -
@con-hennekens said in POSBANK:
Zonder vervelend te willen zijn,Dat doe je wel
En laat mij er even buiten.Sorry hoor, moest er toch effe uit.
Nu weer constructief -
@stefanhummelink
Dank je wel Stefan
Duidelijk verhaalgroet
Robert -
@robert-den-broeder
Afgelopen zomer kon je met auto of motor overdag wel over de Posbank vanaf Roozendaal over de Beeekhuizerweg naar de Steeg.
Maar de weg vanuit Rheden, de schietbergweg was in beide richtingen afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.
Dit is die steile weg langs o.a. het bezoekerscentrum van natuurmonumenten. -
@stefanhummelink als gepensioneerde ben ik het volledig met je eens: aderverkalking op de posbank en h- berg ook lemelerberg en de weerribben ,mijn voordeel ; ik kan door de week elke mooie dag rijden op dit soort wegen
-
@herko-ter-horst said in POSBANK:
De plannen waar nu het meest overeenstemming over lijkt te zijn, Is een afsluiting voor gemotoriseerd verkeer in de weekenden en in het hoogseizoen (april-oktober) ook de feestdagen.
Vandaag is bekend geworden, dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren vanaf 1 april (geen grap): https://www.gld.nl/nieuws/7576074/op-drukke-dagen-is-populair-rondje-posbank-er-niet-meer-bij
-
@herko-ter-horst heel erg jammer.
-
@stefanhummelink Tsja, om de hierboven genoemde redenen was er toch al weinig lol te beleven aan een rondje Posbank op een mooie weekend- of feestdag, dus ik ben er niet eens zo rouwig om.
-
@herko-ter-horst Daarin heb je gelijk, door de weeks nog gewoon bereikbaar. Dan maar vrij nemen