Mappen submappen en routes/tracks
-
In MRA Routeplanner heb ik een aantal mappen en submappen deze vind ik helaas niet terug in MRA Navigation. Of doe ik iets niet goed zodat ik ze niet zie? Tevens zie ik niet al mijn routes of tracks terug hoe kan ik ervoor zorgen dat al mijn routes zichtbaar zijn in MRA Navigation?
-
@peter-bijnsdorp
Hallo Peter, het klopt dat de mappenstructuur niet aanwezig is in de Navigation app.
Je moet wel alle routes en tracklogs zien. Mogelijk een hikje in de verbinding -
@peter-bijnsdorp wel een lange hik of moet ik spreken gaan van een apneu? Nog steeds niet alle routes en of tracks zichtbaar (meerdere keren ingelogd). Vreemd en spijtig/jammer.
-
Ik zie bij mij al mijn routes, track, favorieten
-
@hans-van-de-ven-mra-master
Ik zie heel veel routes niet. Moeten de routes welke ik dus wel in MRA Routeplanner zie aan een bepaald iets voldoen of zouden al mijn routes in de MAR Navigation gewoon zichtbaar moeten zijn wat nu (nog) niet het geval is helaas. -
Je zou ze allemaal moeten zien, anders even een ticket aanmaken via de website. Dan kunnen de techneuten even meekijken
-
@hans-van-de-ven-mra-master
Ik heb in totaal 146 routes/tracks in MRA Routeplanner staan maar zie er maar 72 staan. Kan het door de mappen structuur komen in MRA routeplanner? -
@peter-bijnsdorp
Hallo Peter, nee, ik heb mijn routes ook in mappen en sub en submappen zitten -
In MRA Routeplanner heb ik een aantal mappen en submappen deze vind ik helaas niet terug in MRA Navigation. Of doe ik iets niet goed zodat ik ze niet zie? Tevens zie ik niet al mijn routes of tracks terug hoe kan ik ervoor zorgen dat al mijn routes zichtbaar zijn in MRA Navigation?
Het (lastige) probleem bij mij doet zich nog steeds voor, ik heb ontdekt dat de routes welke ik importeerde niet in de MRA Navigation zichtbaar zijn ze worden pas zichtbaar als ik in MRA Routeplanner de route open en bewerk en opsla. De kopie welke dan in MRA Routeplanner is gemaakt is dan wel zichtbaar. Ik zou dan alle routes welke niet zichtbaar zijn in
MRA Routeplanner moeten openen en bewerken en de originele routes moeten wissen, wat dus best wel veel werk is daar ik veel routes heb. Ook lastig dat de map structuur welke wel in MRA Routeplanner aanwezig is niet in MRA Navigation is, er wordt aan gewerkt om dat ook te realiseren zo is aan mij verteld.In MRA Routeplanner I have a number of folders and subfolders, which unfortunately I cannot find in MRA Navigation. Or am I doing something wrong so I don't see them? I also do not see all my routes or tracks. How can I ensure that all my routes are visible in MRA Navigation?
The (difficult) problem with me still occurs, I have discovered that the routes that I imported are not visible in the MRA Navigation, they only become visible when I open and edit and save the route in MRA Routeplanner. The copy made in MRA Routeplanner is then visible. I would then remove all routes that are not visible in
MRA Routeplanner have to open and edit and delete the original routes, which is quite a lot of work since I have many routes. Also difficult that the map structure that is present in MRA Routeplanner is not in MRA Navigation, work is being done to realize that as well, I was told. -
@peter-bijnsdorp Vraagje voor de mensen met ervaring met the navigation software:
kan je met MRA Mobile de GPX file van een route downloaden naar uw telefoon en dan openen met MRA navigation?
-
@drabslab said in Mappen submappen en routes/tracks:
kan je met MRA Mobile de GPX file van een route downloaden naar uw telefoon en dan openen met MRA navigation?
MRA Navigation kan alleen de routes, en dus geen tracks, in MRA Routeplanner openen/bewerken of navigeren. Externe route/track files zijn niet met MRA Navigation in de huidige versie te laden.
Voor gebruik van externe track files in MRA Navigation moet de gebruiker dus altijd via de import tool de track importeren in MRA Routeplanner en daarna van de track een route maken die voldoet aan de eisen voor gebruik in MRA Navigation. Ja dit is natuurlijk veel werk als je veel oude tracks hebt, of de overgang maakt van een andere route tool.
-
@stefanhummelink
Hai Stefan,
ik zocht naar een pragmatische oplossing voor het probleem van Peter. Als MRA mobile de route kan droppen in een folder toegankelijk voor MRA navigation kan Peter door zijn folders bladeren in Mobile en die gemakkelijk vindbaar maken voor navigation. -
@stefanhummelink
Hai Stefan,
ik zocht naar een pragmatische oplossing voor het probleem van Peter. Als MRA mobile de route kan droppen in een folder toegankelijk voor MRA navigation kan Peter door zijn folders bladeren in Mobile en die gemakkelijk vindbaar maken voor navigation.Snap ik hoor, maar Navigation werkt niet op die manier. MRA Nav snapt alleen routes uit de account van de gebruiker. MRA Nav kan niets met losse files. Heb wel ergens in berichten van Timo of Hans voorbij zien komen dat ze werken aan .gpx import mogelijkheden in Nav.
-
@stefanhummelink yep, het is heel moeilijk om software te maken die lange tijd relevant bljft in ons snel wijzigende gebruikerslandschap. En je kan altijd wel op de gebruiker rekenen om met enkele zeer voor de hand liggende use cases af te komen die je nu net over het hoofd hebt gezien. Eigenlijk moet je routeplanner en navigeren als een geheel zien. Niemand wil immers een route maken om die niet te rijden.
Maar het blijft vooruit gaan en dat is het belangrijkste.
-
Eigenlijk moet je routeplanner en navigeren als een geheel zien. Niemand wil immers een route maken om die niet te rijden.
Ik vermoed dat MRA dit toch anders ziet. De hoofdactiviteit is een routeplanner die met alle gangbare navigatiesystemen kan omgaan. Navigation is een apart project, dat wel goed aansluit op MRA, Het is andersom wel zo dat je aan Navigation niet veel hebt, als je niet ook Goldmember bent op MRA. Misschien zouden ze dat wat meer moeten uitdragen.
Om jouw stelling om te buigen: Heel veel leden willen routes maken om die NIET met Navigation te rijden (maar dus met andere tools).
Volgens mij heb ik overigens eerder al ergens op het forum gelezen dat er wel wordt gewerkt aan het implementeren van de mappenstructuur voor routes in Navigation. Maar ja, er wordt aan wel meer dingen gewerkt
-
Allemaal correct, en er zijn zoveel filosofische meningen als er personen zijn. Uiteindelijk is het aan MRA om de strategie te bepalen en wij kunnen misschien iets miniems bijdragen... maar de beslissing en het risico is voor MRA.
Mijn steling is trouwens NIET dat "Heel veel leden willen routes maken om die NIET met Navigation te rijden (maar dus met andere tools).". Ik refereer naar geen enkel tool maar spreek alleen over navigeren (met gelijk welk tool).
Hence, het is heel bizar als MRA zaken in de routeplanner zou inbouwen die niet werken op de eigen navigatie software. Releases van routeplanner en navigatie software zouden altijd "in sync" moeten gebeuren.
Ideaal natuurlijk is dat alle routeplanner fucntionaliteiten functioneren op alle navigatie softwares (van google maps over TomTom tot Garmin, en alle andere). Echter, geen enkele van deze grote firma's heeft een boodschap aan MRA en volgen hun eigen development path en MRA kan zichzelf niet beperken tot fuincties die overal werken.
Hoe geavanceerder MRA routeplanner wordt, hoe moeilijker het kan worden om de geavanceerde mogelijkheden op alle platforms ter beschikking te stellen. en waarschijnlijk zal de gebruiker MRA verantwoordelijk achten als iets niet werkt op e.g. het BMW navigatiesysteem.
Vandaar dat ik vermoed dat de navigation software steeds belangrijker zal worden in de toekomst als (misschien) enig platform dat alle routeplanner functionaliteiten kan waarmaken waar dit nodig is: op de weg. En dit zal zeker gelden voor de meer "social media" georienteerde zaken.
en misschien is dit uitbreidbaar tot hardware??? Ik vraag me af of MRA ooit gedwongen wordt om een soort reference configuratie vrij te geven?
-
@hans-van-de-ven-mra-master said in Mappen submappen en routes/tracks:
@peter-bijnsdorp
Hallo Peter, nee, ik heb mijn routes ook in mappen en sub en submappen zittenHet zou handig zijn als er in het menu <Navigeren en tracken> onder de tab "Routes" ook een zoekvenster zou zijn.
Ook ik heb heel veel routes en de lijst in deze tab is te lang om iets terug te vinden terwijl ik de titel natuurlijk (meestal ) wel weet.
Nu heb ik als een evenement gemaakt om de routes in te plaatsen die ik wil rijden. Maar dat is niet de ideale oplossing. -
Ik heb ontdekt dat het eigenlijk niet eens zo veel werk is om de routes "geschikt" te maken voor MRA Navigation. Ga naar de map waar je routes in staan en open een route klik op route bewerken en wacht tot de route geheel geopend is, ga dan weer naar de map vanwaar je de route opende en dan zie je dat de route van Track/route naar een route gewijzigd is. Je ziet ook de originele Track/route staan de datums verschillen, dus de geschikt gemaakte route is je huidige datum. De Track/route kun je eenvoudig verwijderen. Als je nu MRA Navigation opent zie je de route wel staan. Het is dus wel even een werkje maar het ie eenvoudig en best wel snel te doen. De makers van MRA zijn bezig om de map structuur uit de MRA Routeplanner ook te maken in MRN Navigation. Veel suc6 met het omzetten ven de niet zichtbare routes. Groet, Peter
-
@peter-bijnsdorp
Ik maak het mijzelf iets makkelijker.
Ik ga, net als jij, In mijn route bibliotheek naar de route die ik zou willen navigeren en klik dan op het icoontje "route bewerken" en wijzig dan alleen de naam. Iedere aanpassing is voldoende om de datum "Gewijzigd" aan te passen.
Jij noemt in jouw beschrijving ook 'track'. Maar MRA Nav werkt niet met tracks. (wist je vast al )
Werkt prima voor ÊÊn/twee routes maar voor meerdaagse reizen vind ik het makkelijker om een evenement aan te maken en de geplande routes daarin op te nemen.